Skip to main content

Ik moet mijn apparatuur retourneren ivm opzeggen abbo. 
 

moet modum en twee tv ontvangers retourneren, maar tijdens verhuizing zijn we blijkbaar één ontvanger kwijt geraakt. Wat nu?

Ik heb wel de modem, een ontvanger en extra drie zelf gekochte wifiversterkers die we toch niet meer kunnen gebruiken in de retourdoos gedaan. 
 

wat nu? Dit gewoon retourneren?

Hallo @Sammy1976 die wifiversterkers zijn je eigendom, die kun je misschien nog verkopen via een verkoopsite en hoeven dus niet naar KPN.

Je modem inclusief stroomadapter en  je tv-decoder inclusief stroom adapter moeten retour.

Ooit meegeleverde kabels en afstandsbedieningen hoeven niet retour, dat noemt men verbruiksartikelen.

Als je die 2e ontvanger niet terug kunt vinden, krijg je daar eerst nog een paar herinneringen voor om die alsnog terug te sturen, daarna kun je een nota voor de vervangingswaarde verwachten, e.e.a. overeenkomstig de voorwaarden.


Hey @Sammy1976, welkom op het forum! 

Jan heeft bijna helemaal gelijk wat betreft de spullen die je wel en niet hoeft terug te sturen. Houd vooral de Wifipunten. Je hebt ze gekocht, ze zijn je eigendom. En, ze zijn ook bruikbaar op een modem van een andere partij. Dan vormen ze weliswaar niet samen met dat andere modem één wifinetwerk, maar nog wel met elkaar. Dus ze kunnen alsnog nuttig zijn. En anders kun je doorverkopen.

Afstandsbediening ontvangen we wel graag terug bij een opzegging. Stroomkabels en -adapters natuurlijk ook. Andere kabels mag je meesturen, mag je ook gewoon houden.

 

Wat betreft die verdwenen ontvanger: als jij de rest in een doos doet, en er even een briefje bij doet met je naam en adresgegevens, plus klantnummer. En daarop ook aangeeft dat een van de ontvangers bij de verhuizing is verdwenen, dan verwacht ik wel dat we coulant gaan zijn qua vervanging.


Waarom wordt er niet consequent de vervangingswaarde doorbelast?

 

Kijk eens op Marktplaats, mensen die een nieuw abonnement af hebben gesloten zetten de ontvangers die ze niet nodig hebben gewoon te koop. Maar over een aantal jaar weer zielig doen als de boel teruggestuurd moet worden.

Zorg dat dit bij de verzonden apparatuur al duidelijk vermeld wordt, groot op een a4 ofzo en niet ergens in de kleine lettertjes.

Deze extra kosten zullen uiteindelijk altijd weer terecht komen bij de klant.