Skip to main content

KPN TV: Graag een shortcut toevoegen om een herinnering direct te plaatsen ipv. “gele” knop, dan “herinnering” selecteren en bevestigen. 

 

Hallo @Robbert23256, jouw suggestie nemen we mee als feedback/wens naar de mensen die zich bezig houden met verbeteringen van KPN TV. 


@Robbert23256 Over welke tv-ontvanger gaat jouw verzoek? Heb je de nieuwe tv+ box, of een andere/gewone tv-ontvanger?


Ik denk idd dat het niet over die TV+ box gaat, omdat volgens mij kun je daar nog steeds geen herinnering toevoegen (op geen enkel manier).


Ik denk idd dat het niet over die TV+ box gaat, omdat volgens mij kun je daar nog steeds geen herinnering toevoegen (op geen enkel manier).

Denk ik ook. Maar op de gewone tv-ontvangers kun je toch ook niet via de gele knop een herinnering toevoegen?


Het gaat om een kleine zwarte TV ontvanger. Merk: Arris, VIP2952.


Het gaat om een kleine zwarte TV ontvanger. Merk: Arris, VIP2952.

OK, dan gaat het dus niet om de nieuwe tv+ box.

@Robbert23256 Hoe stel jij op de 2952 een herinnering in? Welke stappen doe je?


Het gaat om een kleine zwarte TV ontvanger. Merk: Arris, VIP2952.

Dank voor de aanvulling. @Jeroen_dB , ook voor jou nog effe als aanvullende info. Gaat dus niet over een feature request voor tv+, maar voor de oude ontvangers.


Selecteer een programma wat nog moet starten (niet een die al begonnen is)d.m.v. pijltjes knoppen.

Druk op geel (meer informatie)

Druk “ zet herinnering aan”

Bevestig met “OK”

Eventueel instellingen aanpassen

Druk op “ bewaar”

Daarom zou een shortcut wel handig zijn, minder stapjes!

 


Selecteer een programma wat nog moet starten (niet een die al begonnen is)d.m.v. pijltjes knoppen.

Druk op geel (meer informatie)

Druk “ zet herinnering aan”

Bevestig met “OK”

Eventueel instellingen aanpassen

Druk op “ bewaar”

Daarom zou een shortcut wel handig zijn, minder stapjes!

@Robbert23256 Ik zag net dat die mogelijkheid er inderdaad ook is. Maar heb je het wel eens via de gids geprobeerd? Ik stel een herinnering altijd via de gids in. Persoonlijk vind ik die manier handiger. Zou je dat eens willen proberen?


Ik heb mijn antwoord aangepast. Dank voor de heads-up @Joris62 


Selecteer een programma wat nog moet starten (niet een die al begonnen is)d.m.v. pijltjes knoppen.

Druk op geel (meer informatie)

Druk “ zet herinnering aan”

Bevestig met “OK”

Eventueel instellingen aanpassen

Druk op “ bewaar”

Daarom zou een shortcut wel handig zijn, minder stapjes!

@Robbert23256  Ik heb net de stappen zoals je die beschrijft, gecheckt. Je schrijft als stap: 'Bevestig met OK'.  Deze stap zie ik hier niet voorbijkomen. Persoonlijk vind ik de stappen zoals ze nu zijn, dan ook logisch en precies goed.


Als je geen of minder stappen wilt krijg je een afstandsbediening met 90 knopjes. Gaat hem ook niet worden.

Ik stel een opname in als ik een programma echt wil zien. 


Ja is ook een optie, aangezien er vele wegen naar Rome zijn. Het ging mijn een directe button actie die meteen de herinnering activeert, niet via via :) 


Dank voor je feedback hierop, @Robbert23256. Dit is alleen iets wat we niet verder gaan aanpassen. We hebben op de afstandsbediening geen knoppen over om hiervoor te gebruiken. En we hebben op het scherm zelf ook niet de ruimte om een extra knop te plaatsen waar je sneller heen zou kunnen navigeren dan de huidige manier.

Het zal voor herinneringen dan ook zo blijven dat je het programma opzoekt, de informatie pop-up oproept met de gele knop (bij bladeren via de infobalk) of de OK-knop (gids), en dan daar de herinnering instelt. 


Hoi Erik, bedankt voor je reactie. Het was natuurlijk maar ideetje!

Gr. Robbert


Wij hebben sinds 18 juli 2023 nieuw kpn abonnement met een klein zwart tv kastje, diw7022,art.nr.849054

Tot mijn verbazing kon ik geen waarschuwings herinnering(aankondigen wanneer een programma opstart) instellen voor een toekomstig programma, ik ging ervan uit dat dit wel kon, bij mijn zoon kon het bij iets oudere versie wel. KPN gebeld en die zei dat dit nog niet mogelijk was bij de nieuwe doosjes en nog geüpdatet moesten worden.

Ik vind dit heel raar en hoop dat KPN hieraan snel gaat werken om straks te voorkomen dat nog meer  klanten teleurgesteld zullen worden in deze service van KPN. 

Ook TV boven met een tweede kastje doet het niet goed, zo kunnen wij NPO 1 niet ontvangen omdat het het beeld steeds bevriest en bij overige zenders is dat niet het geval, ook heel merkwaardig.                      Over gebeld, maar na een week nog steeds niet opgelost.

Heel erg jammer. Wij hebben nu al spijt van de overstap, mits KPN dit allemaal spoedig oplost.