Skip to main content

Hallo KPN,

 

Bij deze wil ik een verzoek indienen. In het verleden had ik bij XS4ALL een TV-kastje van HMB2260, waar een versie D3 afstandsbediening bij werd geleverd. Deze afstandsbediening was de enige van de serie die IR-codes had voor de Medion MD30800 TV (met afstandsbediening van het merk RC1255).

Later kreeg ik de VIP5202 en de Medion-codes werkten daar niet op. Gelukkig werkte de oude D3 afstandsbediening nog wel op deze TV, dus er was niet veel aan de hand. Echter, een paar dagen geleden heb ik de DIW7022/m250 ontvangen, waarop Android TV draait (overigens geweldige kastjes die jullie hebben). En helaas werkt de oude D3 afstandsbediening hier niet op.

De code die voor de betreffende TV werkte, was: 9153 met de D3 afstandsbediening. Het is een apart protocol, en ik heb de codes zelf uitgelezen. Mocht iemand van jullie technische afdeling dit lezen, dan heb ik de codes volledig uitgelezen:

IR-Protocol: NEC

  • UP:A:0x19 C:0x13
  • DOWN: A:0x19 C:0x4E
  • LEFT: A:0x19 C:0x4D
  • RIGHT: A:0x19 C:0x10
  • OK: A:0x19 C:0x11
  • AV: A:0x19 C:0x0A
  • ON/OFF: A:0x19 C:0x18

Alvast bedankt.

Groeten,

Jeroen

Hoi. Er zijn 5 codes voor Medion. Werken die geen van allen?

Pdf tv codes t4h afstandsbediening. 


Hoi. Er zijn 5 codes voor Medion. Werken die geen van allen?

Pdf tv codes t4h afstandsbediening. 

Nee, deze werken allemaal niet, ik heb overigens ook een paar van BKK geprobeerd, die komen het dichts bij met 0x19 codes. Het is een hele oude TV ;)


Als het zelfs ook nog HDready is.... is een leuke nieuwe misschien te overwegen. Misschien ook maatje groter? Kijkt wel fijn vanaf 40 inch 😎

HDready = 720p

F(ull) HD = 1080i / 1080p 

4k = 2160p en geeft ook prachtig FHD weer 🙄.

Nieuwe tv's zijn ook zuiniger dan meer dan 9 jaar oude.


Hoi Jeroen! Bedankt voor je mooie complete verzoek! Helaas heb ik er niet echt een oplossing voor, je zou een universele afstandsbediening of andere bluetooth afstandsbediening kunnen proberen.
We hebben hier ook een handig artikel over: