Skip to main content

Als ik een opgenomen programma heb terug gekeken en het programma verlaat, moet ik vervolgens weer naar het menu > opnames >  om de opname te verwijderen. Het zou erg handig zijn, als die mogelijkheid direct werd geboden bij het verlaten van het programma.

 

Verder is het erg onhandig dat opgenomen programma’s die verwijderd zijn, vervolgens gewoon weer als opnames opduiken in het menu...

Hallo @JazzMo,

Deze optie zit er eigenlijk al in. Als je namelijk de terug knop gebruikt en kiest voor opname stoppen wordt je direct weer terug gestuurd naar het opnemen gedeelte waar je direct de opname kan verwijderen. Ik vermoed dat je nu op huisje drukt i.p.v. terug knop. 

Verder is het erg onhandig dat opgenomen programma’s die verwijderd zijn, vervolgens gewoon weer als opnames opduiken in het menu…

Dit doen ze bewust omdat het wel eens wil voorkomen dat er een opname mislukt. Dan wordt er voor de zekerheid een back-up gemaakt van de volgende uitzending van hetzelfde programma. 


hallo Chrizziey,

Je eerste antwoord klinkt goed, ga ik uitproberen.

Het tweede antwoord klopt niet met wat ik ervaar.
Het zijn geen nieuwe opnames van een herhaling,
het zijn dezelfde opnames, ze worden gewoon
niet correct verwijderd of om een of andere reden
weer teruggezet.


Ha @JazzMo, wat gek dat ze weer terugkomen.. Ik herken dit niet meteen. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Welke tv-ontvanger(s) heb je? En welke firmware versie draait er momenteel?


Profiel heb ik aangevuld, waar vind ik type en firmware versie van de ontvangers ?


Menu > Instellingen > Informatie.


hardware: VIP2952

NMC: 8.0.113_2

DBL: 2.0.9

RBL: 1.2.2


En nu de HTML-versie nog!


4.166.208  :-)


Dat lijkt verder allemaal goed te gaan! Helemaal up-to-date! Dus ik begrijp niet helemaal waar het vandaan komt.. Zou je toch beide ontvangers via de instellingen van het menu een ‘frisse start’ willen geven en dan de opnames nog eens proberen te verwijderen? Als ze daarna toch terugkomen, zou ik graag een paar voorbeelden willen, dan ga ik het intern doorgeven. 


Verder is het erg onhandig dat opgenomen programma’s die verwijderd zijn, vervolgens gewoon weer als opnames opduiken in het menu…

Dit is bij serie-opnamen.

Series zijn alleen te annuleren via “Geplande opnamen”. En alleen als er een uitzending in de planning staat.


Nee, het gaat niet om series, het gaat om opnames die we hebben bekeken, die we vervolgens verwijderen, en die dan later toch weer in de lijst met opnames staan. Het gebeurde zo vaak dat ik me afvroeg of er regelmatig serverproblemen zijn waarna er misschien een backup wordt teruggezet.

Wat we ook merken is dat als we een opname hebben geprogrammeerd en besluiten om toch ‘live’ te kijken, dat die opname niet verdwijnt uit de lijst als we hem verwijderen terwijl de opname nog loopt. Terwijl we wel keurig bevestiging krijgen dat de opname is verwijderd.


Als we de opnames voor de tweede keer verwijderd hebben, dan blijven ze wel weg. Ik heb de ontvangers inmiddels al twee keer volledig gereboot, dat maakt geen verschil.


het gaat om opnames die we hebben bekeken, die we vervolgens verwijderen, en die dan later toch weer in de lijst met opnames staan.

Dit doe ik zo vaak (meerdere per dag) en ze zijn tot op heden nog nooit teruggekeerd. Dus hier kan ik geen oordeel over vellen laat staan een tip of trick.


Nee, het gaat niet om series, het gaat om opnames die we hebben bekeken, die we vervolgens verwijderen, en die dan later toch weer in de lijst met opnames staan. Het gebeurde zo vaak dat ik me afvroeg of er regelmatig serverproblemen zijn waarna er misschien een backup wordt teruggezet.

Als de reboot niets geholpen heeft, dan ben ik toch benieuwd naar voorbeelden. Bij welke opname (zender/datum/tijdstip) zie je dat hij na één keer verwijderen nog blijft staan? Laat hem in dat geval ook maar even staan, dan ga ik het intern doorgeven. Als je 2-3 voorbeelden zou kunnen geven, zou dat ideaal zijn!