Skip to main content
Beantwoord

Via de TV+ Box kan ik een serieopname al eerder inplannen dan via de TV+ App

• February 23, 2026
  • 4 reacties
  • 51 keer bekeken

Huub van Baal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Ik wilde vandaag een reeks gaan opnemen. De eerste aflevering staat gepland voor volgende week maandag (2 maart; vandaag is maandag 23 februari). 

Omdat ik toch al op mijn telefoon met de KPN TV+ app bezig was dacht ik dat zo even te doen. Echter op de telefoon kan ik maar tot en met aanstaande zondag programma opnamen plannen. Dus toen maar op de televisie gekeken en waarachtig via het menu van mijn afstandsbediening TV+ lukt het wel. 

Kan iemand die hier verstand van heeft op reageren?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Het is nu niet gelijk inderdaad, en zoals gezegd heb ik het nagevraagd. In de toekomst willen we kijken of het gelijk getrokken kan worden met de tv-ontvanger. Als er meer geladen wordt in de app kan dat ervoor zorgen dat de app langzamer wordt, dus dat moet goed bekeken worden. Op dit moment nog niet dus, maar mogelijk in de toekomst.

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Huub van Baal, de tv gids in de TV+ App wordt een week in de toekomst geladen. Gisteren kon je daardoor t/m zondag dingen inplannen, vandaag kan het t/m maandag. De opname die je wilt inplannen moet nu wel lukken dus, als je het nog niet via de TV+ Box hebt gedaan.

Waarom het precies een week is weet ik niet, ik heb dit voor je nagevraagd zodat we daar duidelijkheid over kunnen krijgen.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 24, 2026

Het merkwaardige is, dat je voor al eerder ingeplande serie opnames de aflevering van vandaag over een week wél ziet in de app. Die zijn dus al wel bekend in het systeem, alleen kan je die datum nog niet selecteren in de gids.

(Voorbeelden: vandaag di 24 feb, volgende week di 3 maart.)

Doorscrollen naar 3 maart vanaf 2 maart lukt nu (rond 12:20) ook. Maar of dat lukt zou kunnen afhangen van het tijdstip van de dag, vlak na middernacht wil de gids nog wel eens terugspringen als je dat probeert.

Huub van Baal
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 24, 2026

Precies dat dus. Ik verwacht dat dit soort zaken / bediening in de KPN TV+ app zich hetzelfde gedragen als via het TV scherm en de KPN TV+ decoder aan mijn televisie.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 24, 2026

Het is nu niet gelijk inderdaad, en zoals gezegd heb ik het nagevraagd. In de toekomst willen we kijken of het gelijk getrokken kan worden met de tv-ontvanger. Als er meer geladen wordt in de app kan dat ervoor zorgen dat de app langzamer wordt, dus dat moet goed bekeken worden. Op dit moment nog niet dus, maar mogelijk in de toekomst.