Skip to main content

Sinds vanochtend heb ik geen tv/radio. Terwijl ik wel internet heb. Want Netflix via de ontvanger werkt wel.

Ik heb glasvezel en een kabel via een eigen router en van daaruit een kabel naar de ontvanger.

Vanochtend telefonisch contact gehad met de helpdesk, en die zou een storing aanmelden. Er waren al verschillende andere meldingen geweest, maar niets massaal.

Als ik mijn postcode invul zie ik geen storing staan, maar het werkt.nog steeds niet. Hoe kom ik achter een status?

Dingen die al geprobeerd zijn.

  • Modem herstart,
  • Ontvanger herstart.
  • Alle spanning er af en opnieuw opstarten.
  • De kabel vanuit de modem rechtstreeks in de ontvanger (dus niet via de router)
  • Logs van de modem uitgelezen en niets geks gezien.

Sinds vanochtend heb ik geen tv/radio. Terwijl ik wel internet heb. Want Netflix via de ontvanger werkt wel.

Ik heb glasvezel en een kabel via een eigen router en van daaruit een kabel naar de ontvanger.

Vanochtend telefonisch contact gehad met de helpdesk, en die zou een storing aanmelden. Er waren al verschillende andere meldingen geweest, maar niets massaal.

Als ik mijn postcode invul zie ik geen storing staan, maar het werkt nog steeds niet. Hoe kom ik achter een status?

Dingen die al geprobeerd zijn.

  • Modem herstart,
  • Ontvanger herstart.
  • Alle spanning er af en opnieuw opstarten.
  • De kabel vanuit de modem rechtstreeks in de ontvanger (dus niet via de router)
  • Logs van de modem uitgelezen en niets geks gezien.

 

Ondersteund je eigen router wel IGMP snooping?

Zo niet, dan klopt het dat je geen tv kan zien via die router.

 

Netflix werkt via internet, dus het klopt dat je die dan wel kan zien.


Bedankt voor je reactie.

Deze opzet draaide al een halfjaar zonder problemen. Dus ik durf veilig aan te nemen dat mijn router dat ondersteund.

Er zijn daar ook geen updates gedaan.

Op vrijdag werkte alles. En op zaterdagochtend niet meer.


Zou ik niet zo zeker van zijn. Er zijn genoeg voorbeelden waar het lang goed gaat en ineens gaat het fout.


Wat is het merk en type van jouw router?

Heb je die rechtstreeks op de NTU / ONT aangesloten of zit daar nog en Experia / KPN Box tussen?


Het is een M5 deco van tp link.

Opzet is glasvezel kast -> kpn box 12-> router -> tv ontvanger. Alles bekabeld.

 

Inmiddels nog geprobeerd om de tv ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dan krijg ik bij de installatie een foutcode 563. Tv ontvanger krijgt een verkeerd IP adres.

Dus alles gereset. Zelfs de KPN box terug naar de fabrieksinstellingen. Maar het helpt niet.

Zelfs met de kabel rechtstreeks in de tv ontvanger ipv in de router.

Tv ontvanger diagnose uit laten voeren. En alle tests zijn gepassed. Inclusief alle netwerkverbindingen.

 


Staat die Deco in accesspoint mode of in router mode?

 

Wat bedoel je met "Zelfs met de kabel rechtstreeks in de tv ontvanger ipv in de router."?


Hij staat in router mode. Heeft tot afgelopen vrijdag prima gewerkt.

 

Wat bedoel je met "Zelfs met de kabel rechtstreeks in de tv ontvanger ipv in de router."?

Een opzet zonder de M5 deco er tussen. Dus kpn box -> tv ontvanger. Gewoon om de M5 als oorzaak uit te sluiten.

 

Inmiddels (zondag 17:00) nogmaals contact gehad met de klantenservice. En ze zijn nog bezig met een ticket om dit op te lossen. Blijkbaar waren er meer meldingen.

En er wordt een monteur gestuurd om te kijken. Als die nog wat vind, laat ik het weten.

 


Hij staat in router mode. Heeft tot afgelopen vrijdag prima gewerkt.

Plaats hier dan eens een screenshot van de IGMP proxy en snooping instellingen op die Deco.

 

Een opzet zonder de M5 deco er tussen. Dus kpn box -> tv ontvanger. Gewoon om de M5 als oorzaak uit te sluiten.

Dat gaat niet werken, daar is die Deco niet geschikt voor.


Hoi wjb,

Net even nagekeken en IMGP stond inderdaad uit. Deze aangezet, maar had geen resultaat.

Voor de tweede opmerking. De test die ik deed, was juist zonder de M5. Alsof ik alleen een KPN box had met tv ontvanger aangesloten. (Dat werkte ook niet)

 

Nieuw spoor: KPN is deze maand updates aan het uitrollen voor zowel de KPN Box (naar SGJE00000516)

En de tv ontvanger (naar 8.0.134_1)

Beide updates zijn bij mij geïnstalleerd.

Dat kan verklaren waarom er dingen stuk gaan zonder dat ik iets aan mijn M5 veranderd heb. (Ik sluit niet uit dat dat in de toekomst wel nodig gaat zijn, maar dat hoor ik dan graag van de KPN)

Wordt vervolgd


Net even nagekeken en IMGP stond inderdaad uit. Deze aangezet, maar had geen resultaat.

En die Deco heeft geen IGMP proxy server. Daarmee is die dus ongeschikt om in router-mode te gebruiken waarbij een TV ontvanger op de Deco aangesloten wordt.

 

Voor de tweede opmerking. De test die ik deed, was juist zonder de M5. Alsof ik alleen een KPN box had met tv ontvanger aangesloten. (Dat werkte ook niet)

Als je de TV ontvanger op de V12 aansluit en even uit en weer aan zet dan zou deze gewoon moeten werken.


Alles werkt weer.

KPN heeft "iets" aan hun kant gefixt. Vanochtend is de KPN box herstart en nu is het goed.

Alle software versies (van ontvanger en kpn box) zijn nog steeds hetzelfde.

Aanname: wellicht iets in het glasvezelkastje, maar dat kan ik niet checken

De M5 deco als router heeft nog dezelfde instelling als altijd. Dus zonder gewijzigde configuratie of updates.

Bedankt voor alle adviezen.