Skip to main content

Beste kpn 

 

U Adverteert met Gratis Viaplay voor nieuwe klanten 

Maar waarom niet aan Klanten die al 5 jaar bij u een Abbonement hebben 

U geeft wel een korting als je alles bij jullie hebt glasvezel, vaste telefonie en digitale tv !

En wat ik dus ook heb ! 

 

Alles wordt duurder ,ook het Abbonement ,dus zou het zeer op prijs stellen als u dit u echt vaste klanten ook Gratis aanbied , zie het als Klantenbinding! 

 

Met vriendelijke groet Fer v Asten 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @Fer2707 ,

De volgende reactie van KPN is ook op jou van toepassing : 

We vinden het een hele eer dat je al vele jaren een trouwe klant bent. Bedankt voor je vertrouwen in ons :green_heart:

Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 
Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

 

Dus : 

Ik begrijp goed dat je graag Viaplay liever gratis krijgt. Maar……... Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geven ze korting op het abonnement of Viaplay als cadeau bij een nieuwe abonnement. Wanneer ze dat vaker doen, wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. Dat is ook niet de bedoeling. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.

 

*admin: Dit topic heb ik gesloten. Voor meer informatie kun je terecht in het onderstaande topic.

 


En weer dat eeuwige zelfde antwoord: "u hebt zelf ook een korting genoten toen u nieuwe klant was"...

 

Ergens in de geschiedenis is een cultuur ontstaan dat je als klant gewoon ieder jaar van abonnement moet overstappen (of het nou om tv/internet, of energieleverancier gaat). Dat betekend ieder jaar je weer verdiepen in alle opties, elk jaar providers die nieuwe hardware moeten uitsturen, elk jaar dat "oude" apparatuur moet worden teruggestuurd (en verschroot?)…

 

Dus:

@Noordzee kan misschien doen alsof @Fer2707 iets heel doms zegt, maar...

Zou het niet logischer zijn als je als nieuwe klant iets meer moet betalen en dan ieder jaar wat korting krijgt (tot een vooraf bepaald minimum)

 

Nu moest ik er een paar maandjes geleden als "slapende vaste klant" per toeval achterkomen, dat ik mijn kpn internet abonnement kon vernieuwen naar een abonnement dat 2x sneller was voor iets lagere kosten. Waarom kreeg ik van kpn niet automatisch eerder al deze mooie aanbieding en moest ik er zelf achteraan??

 

Kortom, huidige situatie in a nutshell:

  • Nieuwe klant is koning
  • Bestaande/trouwe klant is een sukkel..

Met die cultuur is niks mis. Het is bij energiebedrijven zo maar ook bij kranten en tijdschriften.  Uiteraard zijn daar de prijzen op berekend. Kortingen betaal je altijd zelf. Overigens is het onbetaalbaar om 2.5 miljoen klanten gratis super wifi's of iets dergelijks te geven. Maar dat zal u ook wel begrijpen. 


@Sirrah81 , Die laatste opmerking is idd van toepassing, alleen is die al heel lang van toepassing, sinds de boel is open gebroken en er concurrentie is gekomen, ben je als slapende klant niet echt slim bezig, je moet het nu zelf in de gaten houden wat voordeliger/beter is voor jou zelf, en men moet wel nieuwe klanten lokken, dus ja die worden in de watten gelegd, is trouwens overal waar je klant bent in de vrije markt.

En trouwe klanten krijgen ook lokkertjes, alleen niet zo veel als een nieuwe klant, jammer, nou nee, alle korting betaal je toch zelf, dus is een abbo van 50 euro met korting van 0 euro hetzelfde als een abbo van 60 euro met 10 euro korting, je betaald dan gewoon teveel om de korting te krijgen.

Net nog even mijn energie contract over gesloten, bij mijn huidige kan ik verlengen zonder aanmeld bonus, bij de nieuwe krijg ik 325 euro korting en ik betaal iets minder voor de energie, enige mail die ik van de huidige kreeg was dat mijn contract periode binnenkort (1-2) afloopt en dat ik kan verlengen tegen een veel hoger tarief, waar ik vorig jaar nog een bonusje kon krijgen is die er nu ook niet meer.


Vandaar dat ik ook aangaf, jaarlijks een beetje korting geven, tot een vooraf bepaald minimum.

Ik hoef niks gratis, dat heb ik nooit beweerd..

 

Ik snap alleen niet waarom sommige lui de huidige "overstap-cultuur" zo aanmoedigen/omarmen.

 

Is het misschien iets gecompliceerder voor de aanbieders om een dergelijke "jaarlijkse-korting-constructie" stabiel op te zetten?: Sure

Is het mogelijk dat ze in het begin misschien iets minder nieuwe klanten werven (tot men beseft dat je op langere termijn meer voordeel hebt en niet ieder jaar door het hele overstap gedoe hoeft te worstelen)?: Sure

 

Maar je zou als aanbieder wel gedurfd initiatief tonen, de "wegwerp cultuur" doorbreken en doordat je na verloop van tijd een tevreden vaste klantenbestand gaat genereren, gaat je product zichzelf van mond tot mond verkopen (kunnen ze ook wat bezuinigen op die dure tv commercials waar geen hond naar kijkt).

 

Maar, ik zal wel naïef zijn…

 

 

Edit:

Heeft (of had?) de ANWB niet zo'n soort constructie?


Ja dat heeft de anwb. Jongeren betalen dus altijd teveel.  Sowieso is de prijs nooit het belangrijkste marketinginstrument. Kpn heeft bewust gekozen om geen prijsvechter te zijn maar voor een goed product te gaan. Prijsvechters zijn er genoeg. 


Ik heb liever dat die hele lokkertjes cultuur er af gaat en je de beste prijs krijgt die er te krijgen is, dan kun je vergelijken op het aanbod en wat je wilt hebben.

Dan is bijvoorbeeld A iets duurder dan B, bij A krijg je ook A en bij B krijg je B, en dan is het de vraag wat past er in je straatje, betaal je liever iets meer omdat A iets levert wat B niet heeft maar je wel graag wil en wil je dat er voor betalen?

Nu word er gekeken, He, A heeft “gratis” VIAplay als ik er klant word, nou vergeet het maar het is niet "gratis” want je krijgt bijvoorbeeld de korting niet op iets anders dus betaal je het daar wel aan.

Daarbij worden de kortingen gerekend naar “advies” prijs, bijvoorbeeld de super wifi van 199 euro (2 stuks) nou als klant krijg je 50 euro korting, tjinggggg dat al 50 euro minder voordeel, en doe je de wifi manager op een slinkse manier, tjinggggggg nog maar 60 euro voordeel over voor die 2 on dingen, is toch een voordeel van 140 die je niet krijgt, terwijl je ook korting op je abbo kunt pakken, betaal je de WiFi puntjes zelf hou je geld over voor wat anders.

Eigenlijk, maak het on overzichtelijk, trappen altijd mensen in die niet verder kijken dan hun neus lang is.


Over de keuzes die KPN maakt, kan je discussie voeren. Als je de zoekfunctie gebruikt wat ook heel gebruikelijk is op het forum, dan blijft het antwoord het zelfde. U heeft ook een aanbieding gekregen toen u klant werd. Overstappen is nodig om de beste kortingen te krijgen. U bent de enige die kan bepalen of service, aanbod en prijs een mooie combinatie zijn bij KPN of dat overstappen de enige optie is.

Krijg je wel korting als je mobiel afneemt en via play met korting kunt kijken?

 


Ja dat heeft de anwb. Jongeren betalen dus altijd teveel. 

Dat kan de anwb doen omdat er eigenlijk geen volwaardig alternatief is. Daarnaast: het gaat bij de anwb maar om een paar euro per jaar. Bij korting bij een provider praten we meestal over een veel groter bedrag.


En weer dat eeuwige zelfde antwoord: "u hebt zelf ook een korting genoten toen u nieuwe klant was"...

Zou het niet logischer zijn als je als nieuwe klant iets meer moet betalen en dan ieder jaar wat korting krijgt (tot een vooraf bepaald minimum)

 

@Sirrah81 

Tsjaa, iedere keer ook maar weer diezelfde vraag "Gratis ………. voor bestaande klanten?" 

Die vraag wordt hier dus dagelijks gesteld. KPN heeft een beleid en dat beleid gaat niet veranderen. Dus daarom ook iedere keer dat "eeuwige" hetzelfde antwoord.  

In de internet- en TV markt is KPN nu eenmaal niet de goedkoopste, maar er wordt wel kwaliteit geleverd. Om het bedrijf gezond te houden, zijn ook nieuwe klanten nodig. Als andere bedrijven met aanbiedingen strooien voor nieuwe klanten en KPN doet dat niet : Dan krijgt KPN heel weinig nieuwe klanten. 

Wat jij als suggestie geeft (oplopende korting) is een bekend fenomeen in de autoverzekeringsmarkt. En ja, ook bij de ANWB kom je als trouwe klant in aanmerking voor bepaalde voordelen. Nu ben ik daar al tientallen jaren lid, maar ik heb bij de ANWB nog nooit gebruik gemaakt van zo'n voordeel.  

Het staat iedereen vrij om jaarlijks te wisselen van internetprovider. Leuk als je weinig te doen hebt, want het geeft namelijk wel een heleboel rompslomp.  


Ja dat heeft de anwb. Jongeren betalen dus altijd teveel.  Sowieso is de prijs nooit het belangrijkste marketinginstrument. Kpn heeft bewust gekozen om geen prijsvechter te zijn maar voor een goed product te gaan. Prijsvechters zijn er genoeg. 

Je opmerking "jongeren betalen dus altijd meer", dat is een goed punt (voor hen is de huidige "overstap-cultuur" idd voordeliger).

 

Die andere opmerking "kpn geen prijsvechter" :smirk:

Really? Denk je dat echt??

Natuurlijk is KPN net zo'n prijsvechter als alle andere, ze moeten wel, totdat de "overstap-cultuur" veranderd :wink:


Natuurlijk is KPN net zo'n prijsvechter als alle andere, ze moeten wel, totdat de "overstap-cultuur" veranderd :wink:

Als je naar de normale abonnementsprijzen kijkt, die je betaald na het eerste jaar: er zijn diverse andere providers die goedkoper zijn. En KPN doet niet zijn best om die lagere prijzen van deze concurrenten te evenaren. Dus dan je wel zeggen dat KPN geen prijsvechter is.


Natuurlijk is KPN net zo'n prijsvechter als alle andere, ze moeten wel, totdat de "overstap-cultuur" veranderd :wink:

Als je naar de normale abonnementsprijzen kijkt, die je betaald na het eerste jaar: er zijn diverse andere providers die goedkoper zijn. En KPN doet niet zijn best om die lagere prijzen van deze concurrenten te evenaren. Dus dan je wel zeggen dat KPN geen prijsvechter is.

Ik heb nog nooit zo snel service gehad waarbij een vervangend modem of tv kastje zo gemakkelijk opgestuurd wordt ter vervanging. Toen ik voor glasvezel ging kijken bij de concurrent werd ik door een medewerker daar zelf gewaarschuwd dat naast het internet nog best veel mis was op het gebied van service. Normaal heb je niet snel de klantenservice nodig, vooral als dingen lopen. Toch is die bij KPN wel netjes op orde vind ik over het algemeen.


Waarom krijgen alleen nieuwe klanten gratis Viaplay, en niet de trouwe klanten van KPN? Wij betalen bijna Euro 70,00 voor het totale pakket (Internet, TV, telefoon), terwijl er genoeg concurrenten zijn die soortgelijke pakketten veel voordeliger aanbieden, en toch blijven wij bij KPN. Zou dit niet juist beloond moeten worden?

Rechtstreeks e-mailcontact met KPN is niet mogelijk, dus daarom nu maar zo (helaas).


Waarom krijgen alleen nieuwe klanten gratis Viaplay, en niet de trouwe klanten van KPN?

Omdat jij ook een welkomstcadeau gehad hebt toen je klant van kpn werd maar blijkbaar ben je dat al weer vergeten.


Beste mede Klanten van Kpn 

 

Dus niet kpn medewerkers deze doen alleen wat in hun boek staat , en begrijp ik ! 

Maar ik was eerst klant bij Telfort, waarover ik zeer tevreden was , maar dit werd overgenomen door kpn zonder mijn weten !

Dus ik heb van Kpn ook nog nooit een of andere korting of anders gehad! 

Maar vind het prettig dat meer klanten dit vinden en mijn mening delen !

Ik wil alleen Formule 1 kunnen kijken i.v.b ik dat al 25 doe, altijd gratis i.v.b ik op de Duitse rtl keek ! 

Maar nu zit ik dus met het Dillema i.v.b ik toch zal moeten gaan betalen ,of ik een Abbonement bij Formule 1 tv pak waar ik 69.99 per jaar kwijt ben, alleen is alles in het Engels ,maar wel veel Extra,s 

Of Viaplay via Kpn waarbij ik Duurder uit ben ,en minder krijg kwa Formule 1 ,de rest van de Sporten boeit me niet !

Maar ben ook benieuwd hoe de nieuwe garde het zal gaan doen ! Al toen ik op You Tube zag dat via play o.a Olaf Moll & Jack Plooi over hadden gestaan, kreeg ik een rare smaak in mijn mond over Viaplay ,

Dus weet nog niet wat ik doe ! 

Maar vind nog steeds dat Kpn meer aan Klanten binding zal moeten doen ,  !

Bedankt voor jullie Reacties, en ik begrijp de Klanten van kpn ,de hoge heren  bij Kpn ,moeten meer naar dit forum kijken ,zodat ze weten wat er speelt onder hun klanten 

De medewerkers doen alleen wat hun wordt opgedragen,  al zou de Hoofd van deze Afdeling dit wel naar  hun kunnen terugkoppelen! 

Met vriendelijke groet Fer v Asten 


Grappig die eerste zin. Er is nog helemaal geen medewerker langs geweest.


Helaas is gratis naar de Formule 1 kijken voorbij. Ook in het buitenland (bv Duitsland,, Engeland, België) is het niet meer gratis mogelijk.  

Je zult je dus ergens op moeten abonneren als je de Formule 1 live wilt blijven volgen. 

Het is niet anders.

Persoonlijk ga ik dat niet doen, maar ik ben ook veel meer een grote fan van wielrennen.  

Je kunt in 2022 nog wel minimaal vijf races gratis kijken. Via RTL Duitsland worden vier races live uitgezonden. En de race in Zandvoort wordt sowieso zichtbaar voor alle klanten van KPN, want die race moet wettelijk verplicht worden doorgegeven aan de abonnees. En misschien nog de race van België via de VRT? 


Ook ik heb geen welkomstgeschenk ontvangen van KPN, omdat Onsnet Nuenen werd overgenomen door KPN.

Dus dat KPN daarmee schermt is niet terecht.

Ik hoop dat de KPN ook deze fora volgt zodat zij weten wat er speelt.


Dat doen ze zeker maar er zal niets veranderen.  Kpn kan niet 2.5 miljoen abonnementen af gaan sluiten voor alle vaste klanten.  Onbetaalbaar!!


Ook ik heb geen welkomstgeschenk ontvangen van KPN, omdat Onsnet Nuenen werd overgenomen door KPN.

Dus dat KPN daarmee schermt is niet terecht.

Ik hoop dat de KPN ook deze fora volgt zodat zij weten wat er speelt.

Helaas valt u daarmee buiten de boot. U zat bij een aanbieder (die u ook in het verleden vast een aanbieding heeft gedaan) die is overgenomen. Als dit niet het geval was, had u kunnen kiezen om over te stappen. Neem aan dat u bij de overstap die niet op basis van vrijwe wil is u de voorwaarden blijft behouden zoals deze waren.