Skip to main content

Ik heb viaplay abonnement en prima werkend op mobiele apparaten ( iPhone/iPad) maar helaas is de app niet te vinden op TV en voor mij onbegrijpelijke redenen is viaplay niet opgevoerd als normale zender.   Wie weet hoe je de viaplay app op TV krijgt? (Oudere Samsung smart tv)

Hallo @Peterzzz ViaPlay is een streamingdienst en geen zender, Viaplay zendt alleen op kanaal 225 of 226 uit bij de F1, voor de andere diensten van Viaplay kun je alleen de app gebruiken.

 


Op Samsung smart tv's vanaf bouwjaar 2016 kun je de Viaplay app downloaden. Als je tv '’te oud'’ is is ie niet mogelijk. Dan vind je 'm ook niet in de app store van de tv.
https://viaplay.com/nl-nl/devices/samsung .

Dan zijn er nog maar 2 manieren om het op een oude Samsung te zien. Je laptop met hdmi met je tv verbinden en kijken via de website.

Of een chromecast kopen. Want Samsung heeft geen interne chromecast.

De allernieuwste chromecast kan je apps zelf op downloaden en heeft een afstandsbedieninkje. Chromecast HD met Google TV; deze kost slechts € 39,99. Er is ook een 4k versie maar die is bijna het dubbele. En Viaplay is HD. Bij mijn weten zijn Netflix, Youtube, HBO en Disney+ de enigen die 4k beschikbaar zijn.


Dank PererG.  Ik denk inderdaad dat het een chromecast aanhangsel moet Worden, dan. Wel betreurenswaardig vanuit KPN perspectief. Immers zij bieden viaplay aan zonder enige verantwoordelijkheid te nemen om het gekochte ook daadwerkelijk  te leveren.  Ik verwacht dat dit nog wel wat juridisch vuurwerk kan opleveren. Want geenszins klantvriendelijk. ( Simpele mening van simpele klant 😉)


Dank JanD. Dit is inderdaad mijn ‘klacht’.  Kpn budet dit mijns inziens als onderdeel van KPN tV maar levert vervolgens niet het product.  Kan niet helemaal plaatsen of ik dit ‘ethisch correct’ vind. Ik denk dan ook het advies van PeterG te volgen


Immers zij bieden viaplay aan zonder enige verantwoordelijkheid te nemen om het gekochte ook daadwerkelijk  te leveren.

Mijns inziens interpreteer je het verkeerd. Zij (kpn) biedt aan dat je het kan nemen via je factuur van kpn.

Want ze "leveren” ook HBO max en Disney+ niet volgens jouw denkwijze. Maar ook die kun je via de kpn factuur afnemen. Net als al héél erg lang Spotify. Daar is in de kpn apparatuur allemaal niks voor.

Ze leveren ook televisie zenders via decoder. Die kan je ook niet zien zonder zélf (!) een tv toestel te kopen.

Zelf heb ik in 2020 een chromecast v3 gekocht, maar zou nu gaan voor de '’chromecast HD met Google-TV'’ voor 39,99. Tegenwoordig gebruik ik 2 Android-TV boxen erbij. Hier staan 3 televisies. Die chromecast v3 wordt alleen nog voor audio casten naar de versterker gebruikt.

1 televisie is smart en heeft de Arris vip 2952 + gebruik ik de apps in de tv zelf. 

De apps in de ontvanger zelf gebruik ik helemaal niet: Netflix, Videoland e.d. allemaal via die smart-tv of de Android-tv boxen.