Skip to main content

Ik heb twee keer Viaplay uitgezet en twee keer werd Viaplay na een aantal dagen vanzelf weer aangezet.

 

Met het bovenstaande ben ik naar de KPN winkel geweest. Na lang kijken gaven ze aan dat dit kwam doordat ik in het begin had aangegeven dat ik op de hoogte gehouden wou worden wanneer Viaplay beschikbaar was.

Volgens KPN is het Viaplay zelf die Viablay iedere keer weer actief maakt en dat ik contact op moest nemen met Viaplay. Dit heb ik gedaan en die zeggen dat het abbonnement via KPN loopt en dat ze niks voor mij kunnen doen.

Het is dus het bekende van het kastje naar de muur gestuurd worden. KPN zegt dat je bij Viaplay moet zijn en Viaplay zegt dat je bij KPN moet zijn, ondertussen blijf ik betalen voor iets waar ik geen gebruik meer van wil maken. Nu zit ik weer tot 10-10-2022 vast aan Viaplay voordat ik het weer uit kan zetten en dan waarschijnlijk wordt Viaplay na een aantal dagen weer actief.

Hoi @RSchipper1971! Niet de bedoeling dat het spontaan weer aan gaat steeds. 😕 Dat zou niet moeten gebeuren. Als ik in de communicatie kijk dan zie ik dat het steeds aan wordt gezet elke maand, maar ik zie geen bevestigingen van dat het uit is gezet. Ontvang jij deze wel? Is er ook iemand anders binnen het huishouden die Viaplay weer aan kan zetten via je MijnKPN  of de tv-ontvanger toevallig? Voor de zekerheid raad ik je sowieso aan om het wachtwoord van je MijnKPN te wijzigen, en de pincode van je TV-ontvanger te resetten. Zet het dan weer uit zodra het kan, en kijk of het dan wel goed gaat. 


Sanne bedankt voor je reactie.

Ik ontvang wel een bevestiging als ik het uit zet, maar daar zit wel een flinke vertraging in.

Als ik inlog op mijn KPN moet ik nog een verificatiecode invoeren die ik op mijn Mobiele telefoon krijg, dus via die weg kan het niet lijkt mij. Als ik het goed heb moet je via de app ook inloggen in mijn KPN, je wordt dan doorgestuurd.

Inmiddels is ook Ziggo sport (waar ik eerder wel op geabonneerd was) weer vanzelf actief geworden. Verder is thuis ontkoppeld in mijn KPN app op mijn mobiele telefoon, dus ik denk dat het met de app te maken heeft. Er is niemand binnen mijn huishouden die dit gedaan heeft. Kan ik gehackt zijn?

Voor de zekerheid heb ik mijn pincode van de TV ontvanger veranderd.

Verder kan ik pas volgende maand Viaplay en Ziggo sport weer uitzetten, dus dan pas kan ik kijken of die weer opnieuw aangezet wordt.


Helder. Erg gek dat het steeds meer zenderpakketten worden. Je kunt ook inloggen op je MijnKPN via de webbrowser, dus mocht iemand je wachtwoord weten dan is dat een optie. Niet 100% zeker, maar wel goed om in deze uit te sluiten. Ik zie namelijk dat je thuisabonnement wel nog aan een MijnKPN account gekoppeld is, met een e-mail adres die lijkt op je gebruikersnaam hier op het forum. Koppel het dus ook voor de zekerheid aan je eigen MijnKPN account en kijk of het daar blijft staan. Voor nu dan even weinig aan te doen, maar mocht het na dit alles weer aan gaan nadat je het na een maand uitzet dan kan ik hier dieper in duiken. Dan hebben we het aanzetten via je/een MijnKPN account in elk geval uitgesloten. 


Afgelopen week Viaplay uitgezet.

Sinds vanmorgen staat Viaplay weer aan.

Wat ik heel vreemd vind is dat je op elk moment een dienst aan kan zetten en dat je pas na een maand een dienst weer uit kan zetten. Het zou mij heel erg helpen dat je na het uitzetten van Viaplay een maand moet wachten om dit weer aan te zetten of direct nadat het is aangezet weer uit kunt zetten, een soort van bedenktijd. Of dat er een mogelijkheid komt waarin gevraagd wordt of jij dit gedaan hebt.

Een jaar geleden ben ik er achter gekomen dat iemand anders toegang had tot mijn account, er zijn toen een heleboel e-mails van mij verwijderd. Ik heb toen mijn wachtwoord en Pin veranderd en tevens een tweede verificatie via  mijn mobiele telefoon aangezet. Kan het zijn dat de diegene die mij een jaar geleden gehackt heeft nog steeds toegang heeft tot het TV gedeelte van mijn account via de app KPN iTV?

Inmiddels wordt ik er moedeloos van en lijkt het opzeggen van mijn abonnement bij KPN de enige oplossing om van dit probleem (wat mij alleen maar geld kost) af te komen.


Heel storend dat het nu wéér direct aan staat. Heb je in kunnen loggen in je MijnKPN en staan de thuisdiensten daar nog in gekoppeld? Zo ja, heb je het wachtwoord hiervan gewijzigd na mijn bericht? Diegene zou alleen zenderpakketten aan kunnen zetten via je MijnKPN of via de tv-ontvanger rechtstreeks. Als je één ontvanger in je abonnement hebt zitten bijvoorbeeld, en die staat bij jou thuis, dan is het voor die persoon niet mogelijk om een zenderpakket via de ontvanger aan te zetten. Daarom ben ik benieuwd naar hoe het zit met je MijnKPN account. 


Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en mijn thuisdiensten zijn nog steeds gekoppeld.

Ik heb twee TV ontvangers en die staan allebei bij mij thuis.

Is het niet mogelijk om zenderpakketten aan te zetten via de KPN iTV app?

Kan KPN nakijken via welke weg Viaplay weer is aangezet? Ik bedoel dan via welk IP adres.


Een zenderpakket kan je alleen uitzetten via de tv-ontvanger of via MijnKPN. Of natuurlijk via de klantenservice. Maar via de KPN iTV app kan dit niet.

Ik zou je daarom aanraden om nogmaals jouw MijnKPN wachtwoord en KPN iTV pincode te veranderen.