Skip to main content

Abonnement Viaplay genomen. Zou op kanaal 225 te zien zijn. Klopt niet, alleen de F1 zaterdag en zondag zijn op 225 te zien. Viaplay app zou volgend kpn op mijn nieuwe Samsung tv moeten staan bij app op tv. Staat daar niet. Kan de app ook niet via Google play downloaden omdat hij volgens google wel al ergens op mijn tv zou staan. Maar niet in het kpn menu en ook niet in het sony menu. App gedownload op nieuwe Samsung telefoon, ik denk, dan cast ik wel. Werkt niet. App kan wel trailer laten zien, ook downloaden, maar niets afspelen, zowel via de cast aks op scherm telefoon omdat "er geen verbinding is met internet". Wordt me via internet verteld. Wat is dit? 

Er is nooit anders gecommuniceerd dan dat op kanaal 225 alleen maar de Formule 1 op zaterdag en zondag te zien is. Verder zit er geen app voor ViaPlay in de ontvanger.

En er is een kleine vergissing in het spel. De ViaPlay app zit in je Samsung televisie en daar moet je natuurlijk wel je Samsung afstandsbediening voor gebruiken! 😉 Niet de kpn afstandsbediening. 


Dag Peter, 

Er is geen "kleine vergissing" . De app zit niet in het tv-menu van apps v Samsumg, de app zit niet bij de apps van kpn. De app is niet te gebruiken via de zender, kanaal 225, zoals netflix etc wel zijn, de app is niet te downloaden op mijn tv, ik kan de app op mijn telefoon niet gebruiken omdat hij of zegt dat er geen internetverbinding is. En nu lees ik ook net dat viaplay zegt dat ik wel lid ben maar geen membership heb terwijl ik dat wel degelijk via de link van kpn geactiveerd heb. Nog steeds grappig?

 


F1 is.van vrijdag tot zondag 

Als Viaplay al voor geïnstalleerd is ,kijk ook bij Systeem-apps weergeven

 


@Rob2657 u laat een afbeelding zien die over de nieuwste mediabox gaat de TV+ ontvanger. Hierop is de app voor geïnstalleerd. 

 

Op een Samsung vanaf 2017/18 kunt u via de app store van Samsung zelf de Viaplay app installeren, die staat er inderdaad niet standaard op. 


Staat niet tussen de systeem-apos, maar dat het kon vua de store van Samsung wist ik niet. Hele goede tip, dank!


@Rob2657 u laat een afbeelding zien die over de nieuwste mediabox gaat de TV+ ontvanger. Hierop is de app voor geïnstalleerd. 

 

Op een Samsung vanaf 2017/18 kunt u via de app store van Samsung zelf de Viaplay app installeren, die staat er inderdaad niet standaard op. 

Staat niet tussen de systeem-apos, maar dat het kon vua de store van Samsung wist ik niet. Hele goede tip, dank!

Ohja, In mijn Samsung uit 2019 (ook niet zó jong meer) stond de app gewoon ineens bij de geïnstalleerde apps. Ging er daardoor van uit dat dat bij jouw ook zo was.

Heb je 'm inmiddels gevonden?


@Rob2657

 

Zie hier, misschien is dit iets voor jou.

Daar liet je ook de app van zien.

Je krijgt dan de nieuwste KPN tv+ decoder, DIW7022, en daar zit de app van ViaPlay o.a. ook op.😉

 

En de F1 ViaPlay op kanaal 225 was verleden jaar ook alleen op zaterdag en zondag. 

 

P.S.

ViaPlay is GEEN zender.

ViaPlay is net zoals Netflix, Disney+, etc. een streamingdienst.


Die decoder, die heb ik. En nee, ik kan de app nergens vinden of downloaden. Wat kan zijn is dat ik de app verwijderd heb omdat ik niet dacht hem te gaan gebruiken, maar dat hij nog wel ergens op m'n decoder of tv zit, op non-actief of zo. Waardoor google play aangeeft dat ik hem niet op tv maar alleen op m'n andere apparaten kan downloaden omdat ik hem op tv of decoder al heb. Annyway, ik chromecast nu en dat gaat prima. 

En om positief af te sluiten, ik nam viaplay alleen voor de F1, maar het aanbod van series en films is veel beter dan ik had verwacht.


Volgens mij staat Viaplay standaard op de KPN TV+ ontvanger. Kan je denk ik niet eens verwijderen. Net als bijvoorbeeld Netflix. Ziet u die wel?


Verwijderen kan wel @Nick83 

 

Maar zelfs als ie er wel op staat kan ik 'm in de Play Store vinden. Dan moet ie daar toch ook te vinden en te downloaden zijn als ie verwijderd is?


---

Waardoor google play aangeeft dat ik hem niet op tv maar alleen op m'n andere apparaten kan downloaden omdat ik hem op tv of decoder al heb.

.---

@Rob2657 Maar kijk je dan in de play-store op pc of mobiel? Of kijk je in de play-store van je tv+ box?


Waardoor google play aangeeft dat ik hem niet op tv maar alleen op m'n andere apparaten kan downloaden omdat ik hem op tv of decoder al heb. Annyway, ik chromecast nu en dat gaat prima. 

De playstore op een mobiele telefoon laat alleen de andere Android apparaten zien waar een app op kan worden geïnstalleerd. De nieuwe TV+ box is gebaseerd op AndroidTV dus zoals aangegeven kan enkel de playstore op die box zelf worden gebruikt. Samsung heeft een eigen systeem daar heeft de Google Play Store ook geen invloed op.

 

U gebruikt nu een Chromecast dat verbaasd mij want op uw Samsung TV zal die Viaplay app ook moeten staan, ik dacht dat dit uiteindelijk was gelukt.


Ik heb alle grote streaming apps, zowel op decoder als op tv. Maar viaplay niet. Echt niet. Als je een app probeert te downloaden bij Google play store zie je normaal een groene balk waarop downloaden staat. Die is nu vervangen door een grotere grijze balk waarin staat "u kunt deze app op uw andere apparaten downloaden". Klik ik daarop dan geeft hij aan dat ik hem op m'n telefoon en tablet kan downloaden. 


Apps op decoder: 23, geen viaplay 

Apps op tv: 26, geen viaplay 


Ik heb alle grote streaming apps, zowel op decoder als op tv. Maar viaplay niet. Echt niet. Als je een app probeert te downloaden bij Google play store zie je normaal een groene balk waarop downloaden staat. Die is nu vervangen door een grotere grijze balk waarin staat "u kunt deze app op uw andere apparaten downloaden". Klik ik daarop dan geeft hij aan dat ik hem op m'n telefoon en tablet kan downloaden. 

Dat klopt daar worden alle geschikte Android apparaten weergegeven waar de app niet op is geïnstalleerd.

Ik heb zelf de nieuwste generatie Chromecast ook gebaseerd op AndroidTV, open ik op de PC play.google.com dan kan ik via die weg de Viaplay app daarop laten installeren, ik vermoed dat dit dan ook met de TV+ Box moet lukken.

 


Oh, het gaat om een sony bravia, google-tv, 2022, geen samsung. Nog raarder, op m'n slaapkamer staat een veel goedkopere 4k van Samsung uit 2019. Net gekeken, daar staat viaplay wel op, standaard. Ik zit de kachel daar maar aan en ga daar kijken :-]


Die Sony is ook op AndroidTV gebaseerd die zou ook een playstore beschikbaar moeten hebben.


Als je de button Play Store in het scherm van de DIW7022 gebruikt móet je daarop alsnog kunnen downloaden.

En dat ie op een Samsung uit 2019 standaard is geïnstalleerd klopt. Dat heb ik hier ook. Hij stond er een maand voor dat ze vorig jaar startten ineens tussen.

Is je Sony een “Android-TV”? En heeft ie minimaal Android 7 ? Dan moet je 'm via de OP DE TV te bereiken Play Store kunnen downloaden.

https://viaplay.com/nl-nl/devices/android-tv

Net als op de TV+ van kpn. Ga daar naar Apps en gebruik dáár de button Play Store. Niet via je mobiel.

Zie linksonder onder Apps (hier althans)

 


Ha @Rob2657, heb je 'm inmiddels weer terug? Ik zou nog kunnen bedenken dat je de TV+ Box eens terugzet naar de fabrieksinstellingen