Skip to main content
Beantwoord

Viaplay werkt niet meer op Arris VIP2952 V2

• August 2, 2026
  • 11 reacties
  • 137 keer bekeken

We hebben een oude Arris VIP2952 V2 en nu kan ik op de TV in de woonkamer geen Viaplay meer ontvangen. De Arris is aangesloten op ons internet netwerk. Ik heb van alles geprobeerd na overleg met mijn AI agent maar deze zegt dat de echte oplossing is de oude Arris omruilen voor een modern type. Ik wil dat regelen via MijnKPN maar ik kan niets vinden omdat voor elkaar te krijgen. Ik moet naar een KPN winkel of bellen. Nou dat komt slecht uit. Bel angst en de winkel is te ver weg. Dit moet toch gewoon online kunnen? 

Beste antwoord door VwDt

Viaplay TV via kanaal 51.

Viaplay TV+: 
“De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box (DIW7022) en KPN TV+ Soundbox (VSB3918).
De overige tv-ontvangers, zoals HMB2260, VIP2952 en VIP5202 hebben geen Viaplay app.“ bron 

Ter info: Viaplay Nederland wordt onderdeel van Videoland 

Je kunt ook (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Dan krijg je de allernieuwste ontvanger.

Via internet via deze link (omdat je niet wilt bellen) , kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 
https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bron: bericht van ​@Noordzee  van 19 juli 2026

11 reacties

• Antwoord
  • August 2, 2026

Viaplay TV via kanaal 51.

Viaplay TV+: 
“De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box (DIW7022) en KPN TV+ Soundbox (VSB3918).
De overige tv-ontvangers, zoals HMB2260, VIP2952 en VIP5202 hebben geen Viaplay app.“ bron 

Ter info: Viaplay Nederland wordt onderdeel van Videoland 

Je kunt ook (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Dan krijg je de allernieuwste ontvanger.

Via internet via deze link (omdat je niet wilt bellen) , kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 
https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Bron: bericht van ​@Noordzee  van 19 juli 2026

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Wij hebben een oude Arris VIP2952…

Heb je geen moderne* smart-tv, ​@BoB-BoB 

En in de MijnKPN app kun je Interactieve TV wijzigen in TV+ zonder de rest van het abonnement om te zetten. Na inloggen: bekijk alles > interactieve tv > iets scrollen, dan Abonnement (onder makkelijk aanpassen)> klik onderaan op Abonnement aanpassen > scroll naar beneden en klik bijna onderaan op Doorgaan naar TV & Entertainment 

De race van Zandvoort is te zien via Viaplay TV op kanaal 51. Basispakket. 

Voor formule 1 kun je ook abonneren op tv kanaal 230. Dat is Viaplay TV+. 

*niet ouder dan 2017

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 2, 2026

We hebben al KPN Plus. Misschien moet ik die opzeggen, en een dag of zo later weer een nieuw abonnementje nemen. Dan heb ik lijkt me recht op een nieuwe ontvanger.

• August 2, 2026

Het pluspakket van KPN is iets anders dan KPN TV+.
De  VIP2952 werkt niet meer (en wilt KPN terug hebben) als er overgegaan word op KPN TV+.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 2, 2026

We hebben het pluspakket van KPN, heb ik net nog gecontroleerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2026

Dat is totaal héél wat anders, ​@BoB-BoB .

Dan heb ik lijkt me recht op een nieuwe ontvanger.

Recht? Je kunt gewoon binnen je huidige Alles-in-1 of Hussel al naar TV+. Met moderne Android-TV ontvanger. Volg in MijnKPN de stappen die ik al eerder aangaf.

Of je kunt natuurlijk een voor de app geschikte tv of streamingapparaatje kopen. Het is geenszins voorbehouden aan of verantwoordelijkheid van de provider. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 3, 2026

Het KPN pluspakket is een pakket voor extra zenders.

KPN tv+ is een geheel nieuw soort abonnement, hierbij krijg je de KPN tv+ box) Sagemcom DIW7022

Het zijn dus 2 geheel andere dingen.

Plus en + (alleen de uitspraak is hetzelfde)

Bel gratis 0800-0402 en zet je abonnement om, meestal ben je dan ook goedkoper uit.

En vraag om korting, nee heb je, ja kan je krijgen.

De Arris VIP 2952 is ondertussen ook een aardig oude en trage KPN tv ontvanger.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 3, 2026

Hallo Joop en alle anderen. Het is me duidelijk, ik ga mijn abonnement omzetten.

En daarna met de nieuwe KPN tv+ box toekomstbestendig kijken.

Bedankt voor alle support, ik ga dit topic sluiten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2026

Het topic heb ik gesloten, dacht ik, maar dat maakt niet uit:

Ik heb dat telefoonnummer (0800-0402) gebeld, meerdere malen. en dan kom ik in een AI gestuurd menu. Enfin, wat ik ook meld, we (de AI robot en ik) komen er niet uit. Want mijn geval is te veel afwijkend van allerlei standaard dingetjes. Dus ik stopte met bellen want dat schoot echt niet op.

Ik kreeg een tip, ik ben nu kwijt uit welke hoek. Dat nummer bellen en dan zeggen heel luid en strak: OPZEGGEN . . . .  en zowaar, ik kreeg een mens aan de telefoon! De situatie uitgelegd, een hoop gelach en uitleg. Ja inderdaad, bekend verhaal . . .  niet standaard . . .  enfin, de mens heeft terwijl ik nog met hem (m/v) sprak mijn abonnement omgezet naar wat ik wilde enzovoorts enzovoorts. Dat kan dus wel gewoon omzetten, maar zelf doen is eigenlijk onmogelijk. En ik heb vandaag 2 nieuwe kastjes binnen gekregen (moet ze nog uitpakken) ik neem aan dat het de goede zijn. Het weekend ga ik installeren en dat zal wel lukken.

Enfin, het lijkt allemaal voor elkaar. Nogmaals bedankt voor alle aandacht en support. Dit forum en de mensen die er op zitten dat werkt echt!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

Alleen een moderater kan een topic sluiten.

Via de 3 puntjes rechtsonder kan je het aan de moderater vragen.

De meeste topics blijven helaas gewoon open. Ook behoorlijk oude topics.

En een AI robot aan de telefoon krijgen lijkt mij ook een nachtmerrie.

Met chats heb je dat ook vaak en moet je ook kunst en vliegwerk uithalen om er door te komen.

Heel erg jammer dat KPN zowel bij Chat en Telefoon van een AI robot gebruik maken.

Super irritant.

Erwin van KPN
Moderator

Fijn dat het gelukt is ​@BoB-BoB .  Sluiten doen we in de regel niet . Best answer  en mocht er in de toekomst toch nog een staartje aan het verhaal zitten kun je altijd nog reageren.