Skip to main content

Goedendag,

Ik heb nu al een week dezelfde foutmelding bij het afspelen van Lang leve de liefde. Iedere avond neemt hij deze op en hij is dan niet te kijken. Serie opnames al reeds gestopt en opnieuw gestart. Mag niet baten. Terug kijken kan wel. Ik lees over een update. Hoe krijg ik die? Heb alles al gedaan, frisse start, fabrieksinstellingen ect, ect. Maar het ligt echt niet aan de box. Ook de SmartTV Kpn app en de Itv app op mijn mobiel geven deze foutnelding, of alleen maar dat de video niet afgespeeld kan worden. Dus het heeft echt niets met de box te maken. Het probleem ligt hem bij de server kant van KPN en niet bij ons klanten thuis! Ik denk dat het nu wel eens tijd word dat KPN dat inziet. Ik heb een aantal maanden geleden samen met Tech-Desk mijn complete abbo opgezegd om met een schone lei te beginnen vwb de Opname omgeving aan de server kant omadt volgens heb de database corrupt was. Alles wat ik had aan planning en opnames waren gewoon weg. Niets meer. Allemaal in het kader van het zoeken van de storing. Ik heb een week moeten wachten totdat mijn pakket weer geactiveerd was. Drie nieuwe ontvangers gekregen. En resultaat? NIets. Gewoon allemaal weer dezelfde problemen. Het is een drama KPN, ik snap niet dat jullie dit zo afleveren. Maar wel een software update uitbrengen die geen problemen oplost maar alleen extra erbij creeert. Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad zo langzamer hand.

Owja, Ik heb een netwerk op een Fritzbox router 7590 en alles bekabelt.

Zou graag binnen afzienbare tijd wel eens een goede oplosssing willen zien. Groeten, Hans. 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hier exact hetzelfde probleem, en het rare is...alleen bij Lang leve de liefde.

Hoe maf is dat?

Heb gebeld en ze hebben alles gereset, zonder  resultaat


Heb hetzelfde probleem en kan de oplossing nergens vinden.  Waar kan ik terecht met dit probleem?


Hier exact hetzelfde probleem, en het rare is...alleen bij Lang leve de liefde.

Hoe maf is dat?

Heb gebeld en ze hebben alles gereset, zonder  resultaat

Hallo Camaro1974,

Ik gaf in mijn verhaaltje al aan dat wat KPN zegt en doet echt complete onzin is en gewoon de eerste storings reacties die je altijd hoort. Het resetten van onze spulletjes thuis heeeft echt gewoon nul nut. Het ligt hem niet bij ons maar bij hun. Want ook mijn app op de mobiel en de Smarttv hebben niets te maken met iets resetten. Echt helemaal niets. Jouw app ITV op je mobiel maakt een directe connectie naar hun serverpark en jouw persoonlijke database waar alles bijgehouden word wat jij kijkt en opneemt. Ik ben het echt wel zo langzamerhand zat met deze acties van hun alsof wij thuis allemaal debielen zijn die er geen verstand van hebben. Ik heb thuis alles nieuw van KPN gekregen. Zelfs mjjn database bij hun is weggegooid. En nog steeds heb ik problemen. Het is echt diep triest dit. Ik weet ook niet hoe het verder moet maar vanavond was het weer zo. Ik ga een andere provider zoeken denk ik. 


Waarom reageert er niemand van KPN zelf??


Waarom reageert er niemand van KPN zelf??

Dat, weet ik niet. Ik vermoed omdat ze zelf het ook niet weten. Maar wel updaten mensen! Dat brengt onze klanten nog meer van de wal in de sloot! Heel goed allemaal. 


Klopt helemaal wat je zegt, via de app gaat het ook niet.

Het gekke is dat het alleen bij LLDL is.

Voor de rest ben ik wel tevreden met KPN, maar dit is gewoon maf. 


Nou die laatste update is toch ook een complete aanfluiting? Software uitbrengen terwijl de hardware niet mee kan komen. Zo enorm traag zijn die Arris boxen geworden. Er is bijna niet mee mee te werken. Waardeloos. 


Ik zal vandaag eens even bellen met KPN!


Ik zal vandaag eens even bellen met KPN!

Nou dan wens ik je veel succes. De standaard helpdesk van KPN zal je gewoon door de gehele procedure laten gaan zoals hun storingstabel aangeeft. Daar word je erg moe van, Reset je ontvanger, haal de stroomeraf voor 10 minuten, zet terug naar fabrieks instellingen ect, ect. Altijd hetzelfde liedje. KPN zoekt het na maaaaanden problemen te hebben (doorzoek het forum) het altijd nog steeds bij de klant, en geloof me daat ligt het probleem niet. Want alle apps en apparaten komen met dit probleem. Ook uitvluchten van “het ligt aan SBS6” want die gaf de programmering niet op tijd door zijn allemaal kreten om ons gebruikers / klanten zoet te houden. Maar ik heb wel een tip voor je om te proberen, dit gewoon om iets uit te sluiten, ik ga er vanaf vandaag ook mee beginnen. Ik denbk dat ook jij dat Lang leve de liefde als serie opname geprogrameerd hebt? Dan gooi die serie opname er eens ut en doe met de hand even de opnames vanaf vandaag per dag programeren. Ik heb een vermoeden dat dit wel gaat werken namelijk. Het is zeker geen definitieve oplossing, maar dan kun je wel aangeven de volgende keer bij KPN dat je dit geprobeerd hebt. Na uuuuuuren bellen met KPN en lezen in dit forum gaan ze dit toch een keer aan je vragen. Probeer het eesn zou ik zeggen. Ik lees het graag van je/jullie.

 

Hans


Dank voor je uitgebreide reactie,  zal het uitproberen!


Update! 

Heb vanmorgen  via frisse start de hele boel weer opnieuw geïnstalleerd. Opname gepland van de herhaling van LLDL die om 12.25 wordt opgenomen! Deze is wél opgenomen en zonder problemen te zien.

Nu opname ingesteld voor vanavond! Afwachten wat er gaat gebeuren.! 

 

Wordt vervolgd! 


Hoi Marjolein, 

Ik ben benieuwd, ik heb aan die van vanmiddag even niet gedacht. Maar heb wel de rest van de week per dag ingesteld. Dus geen serie opname. Ik ben ook benieuwd naar jouw resultaat hoor. Je schrijft hier het vervolg? Dan doe ik dat ook. Als we zelf het eea uitvogelen dan kan ik misschien met een concreet verhaal Tech-Desk bellen. Die zitten aan de knoppen en hebben er verstand van. Klantenservice bel ik al niet eens meer. Dat is geen toegevoegde waarde voor het probleem.

Hans. 


Dag Hans,.

De opname van vanavond is gelukt.  Heb nu  de opname ingesteld op serie opname. 

Zal morgen verslag uitbrengen of dit ook is gelukt !

Groet,.

Marjolein


Hi Marjolein, 

Ik laat hem deze week nog even zo lopen. Ik heb tot en met Vrijdag iedere dag geprogrammeerd. Volgende week zet ik de serie opname weer aan. Maar bij mij neemt hij er nu twee op. Ééntje met de foutmelding en eentje die ik kan kijken. Ik vermoed dat die serie opname niet goed verwijderd is. Heel raar. Ik zie hem niet bij geplande opnames meer hoor. Maar hij neemt wel iets op. Ik maak van alles foto's. Kan ik dan desnoods meesturen in een mail. Maar ik lees graag morgen weer van je hoe het gegaan is bij jou morgen. 

Fijne avond en weltrusten. 

Hans. 

 


Hier hetzelfde probleem, ook bij lldl. Echt zwaar irritant. Stel je serie opname in, plots is dat weg. Opnieuw ingesteld afgelopen maandag, neemt het op maar kan het niet kijken door melding videoserver. 


Goedemorgen, Ik heb Tech-Desk gebeld vanochtend. Hij snapt en ziet het probleem. Gaat ook niet gelijk verkondigen dat we alles moeten herstarten en resetten. Hij heeft er een foumelding van gemaakt en wil dat ik / we even deze week doorgaan met wat we al van plan waren. dus Marjolein, als jij ertoe bereid bent even deze week, of eigenlijk alleen vanavond wil kijken of jouw “serieopname” gelukt is van LLDL? Dan ga ik nu even verder met de dagplanning ervan.

De Mederwerker belt mij na de kerst nog even terug met zijn bevindingen. Hij heeft het nu voor zichzelf namelijk ook ingepland om het te kunnen reproduceren. Ben benieuwd :-)

Hij vroeg ook of ik meerdere dingen in serie opneem van SBS6 en dat is idd het geval, dus het blijft beperkt tot LLDL en dat is fijn storing zoeken.

We wachten af, Fijne dag

Hans

 

 


Hoi Hans,

Hier de update van de mysterieuze opname/niet opname van LLDL  

De herhaling van vanmiddag is niet opgenomen met als reden dat de aflevering niet is uitgezonden. (Kan ik niet controleren).

De serie opname die ik gisterenavond heb ingesteld voor de uitzendingen van 19.00 uur geven wederom een foutmelding aan.

Wanneer ik de opname eenmalig in plan dan neemt hij wel op en kan ik hem ook terug kijken. 

Nu geef ik niet zoveel om dit programma maar het intrigeert mij wel waarop niemand dit probleem kan oplossen. Overigens worden andere programma's van sbs 6 wel opgenomen  

Nu geen zin om wéér  met KPN  te bellen want ga me nu voorbereiden op de kerst! Proost! 

Fine dagen en tot ooit want je weet maar nooit! 

 

Hartelijke groet, 

Marjolein


Hi Marjolein, en natuurlijk andere betroffenen. Vrolijk kerstfeest allemaal.

Marjolien, Die melding van dat het niet opgenomen is omdat het niet is uitgezonden is echt onzin, dit is weer een nieuwe fout in het gebeuren, jij zegt het is niet te controleren maar dat is het wel. Je kunt gewoon dan teruggaan met de cursor toets en dan terug kijken. Dat werkte namelijk wel bij mij, Ik had voor dezelfde dag als jij met de hand de avond geprogrammeerd en had dezelfde fout. Ik heb voor vanavond nog één keer deze week de opname met de hand gepland, volgende week begin ik weer te proberen met een serie opname.

Mij schoor samen met Tech-Desk wel nog iets anders te binnen waardoor het een tweetal maanden ook al is mis gegaan, en ook weer bij SBS6. Ik snap niet goed natuurlijk hoe het allemaal werkt maar de zeneders leveren hun programmering aan bij KPN. Nu heeft SBS er nogal een handje van om met de uitzendtijden te schuiven. Dat is idd zo, twee maanden geleden door de voetbal die ze zonodig uit moeten zeneden waardoor de normale programmering dus niet meer klopt. En nu dus weer, en dan denk ik aan een week of twee geleden dacht ik dat ze LLDL verschoven hebben naar 19:00 is het niet? Er staat mij iets van bij namelijk. En dit gaat dan niet goed op de servers van KPN. Maar goed, Ze weten er nu van en er is melding van gemaakt. 

We wachten even geduldig af. Hele fijne kerstdagen verder en we schrijven volgende week weer met resultaten.

Groetjes, Hans


Dag allen, wat ontzettend leuk om te zien hoe jullie dit probleem samen aan het onderzoeken zijn. Ik begrijp dat @FlipjeSR hier inmiddels ook al met de Techdesk over in contact is. Het lijkt me goed om dit probleem voor nu met hen te bespreken. Zo voorkomen we dat we zaken dubbel gaan doen en dus voor onnodig extra werk zorgen. Mocht je er met de Techdesk nou niet uitkomen, trek dan gerust aan de bel. Ik blijf hier meelezen en ben heel erg benieuwd naar jullie bevindingen!


Dag Hans en Denise,

Deze week maar weer eens aan het experimenteren geweest met de opnames van LLdL. Het resultaat is  tranen trekkend. 

Serie opname inplannen lukt nog steeds niet en de geplande opname van vanavond kreeg weer de melding dat deze uitzending niet opgenomen kon worden omdat de aflevering niet is uitgezonden. Klopt niet want terugkijken is wel mogelijk. 

Kortom: het blijft spoken rondom deze serie en ben zeer benieuwd wie dit gaat oplossen!

 

Groeten,

Marjolein

 


Hallo Marjolein

Tech-Desk heeft mij teruggebeld, hij komt bij hem met hetzelfde resultaat. Ook foutmeldingen dus. Hij gaat het uitzoeken. Ondertussen bij mij gewoon vanaf maandag de serie opnames van LLDL weer gepland en gaat Ma en Di gewoon goed. In mijn ogen heeft dit echt te maken met het verschuiven van tijden. LLDL was er van betroffen en schoijnt nu weer “synchroon” te lopen met KPN. Gisteren wel gelijk even een ander voorbeeldje erbij gehad. Bold begint eigenlijk om 18:41? Dacht het wel. Gisteren begon hij dus later en zie daar, Opname gewoon mislukt. Dus het is wel duidelijk, dat de zenders de programmering aanleveren bij KPN. KPN verwerkt dit en als de zender dan plots gaat afwijken klopt het niet meer en resulteerd in een foutmelding. Verdient niet echt de schoonheidsprijs maar goed. Weten we in ieder geval hoe het komt toch? 🙂 Ik hoe het nog een tijdje in de gaten. Tech-Desk zou er ook een case aan wijden. Ik wens iedere meelezer hier een fijne jaarwisseling en een gezond 2021.

Hans

 

 


Hoi Hans,

Het lijkt erop dat de problemen zijn opgelost.

Vanaf deze week wordt alles opgenomen ook de serie opname werkt weer.

Dank voor je adviezen en tijd die je er hebt in gestoken ! 

Hartelijke groet, 

Msrjolein