Skip to main content

Mijn Experia box is aangesloten op een DVS1200.
Daarnaast heb ik twee TV's met elk een eigen DVS1200.
Dit alles werkt verder prima.
Ik wil nu mijn computer ook via een DVS1200 aansluiten op de Experia box.
Kan dit en wat heb ik daar voor nodig?

 

Gr. H

Hallo @Hannes-jan 

 

Om problemen te voorkomen adviseert KPN om rekening te houden met Mogelijke problemen DVS :

Volg deze 3 belangrijke regels om storingen te vermijden.

  • Gebruik maximaal drie adapters binnen één huisnetwerk.
  • Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde draadloze verbindingset.
  • Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact (in de muur). Maak geen gebruik van eventueel naastgelegen stopcontact.

Nog een DVS1200 kan dus, maar het wordt niet aangeraden en kan ook tot onoplosbare problemen leiden. Het is te koop in de KPN webshop: DVS1200 (1 adapter)


Wat betekent dat?
Moet ik twee nieuwe adapters kopen?
Moet dat een ander type zijn of kan dat weer met twee keer een DVS1200 ?

 

Gr. H


Nee @Hannes-jan

Je hebt al drie adapters, dus je zit al aan het door KPN geadviseerde maximum voor jouw huis.

Je kan proberen om één DVS1200 (als vierde) toe te voegen voor de computer, met alle risico van storingen op je hele netwerk. Persoonlijk zou ik kiezen voor een UTP netwerkkabel van de computer rechtstreeks naar de Experia Box. Ouderwets maar zeer betrouwbaar en veel goedkoper.


Waarom een DVS om je computer aan te sluiten, in elke Experiabox zit een Wifi zender ingebouwd daarmee kan je printers, smartphones en ook computers mee aansluiten. Als jouw computer dat niet standaard heeft dan kan je gewoon een USB Wifi stick kopen. Bij bijna alle gerenomeerde webshops te koop. De goedkoopste die ik heb gezien kostte 10 euro maar ik neem aan dat er nog goedkopere zijn. 

Heb je geen usb poort meer over dan kan je een splitter gebruiken. Ze zijn er al vanaf 3 Euro 50 met nog een extra kaartlezer ingebouwd. 


Mijn computer zit nu aangesloten op het wifi netwerk van de Experiabox.
Met een USB wifi stick, maar daar heb ik echter veel storingen op.
Het signaal valt regelmatig weg, waarschijnlijk door storingen in de omgeving.
Ben al diverse keren van kanaal gewisseld, maar het probleem gaat niet weg.
Met de tool inSSIDerHome kan ik alle signalen in de omgeving bekijken.
Daar zie ik dan dat het wegvallen van mijn wifi veroorzaakt wordt door andere signalen op het zelfde kanaal, dus dan probeer ik weer en ander kanaal, met echter wederom het zelfde negatieve resultaat.
Een UTP netwerk kabel is geen optie omdat die door het hele huis (hal, gang, etc.) moet lopen en onder de vloer door gaat niet.


Tja, als WiFi niet (goed) werkt en een netwerk kabel echt geen optie is, dan rest de optie om het te proberen via een vierde DVS1200. Helaas met onvoorspelbaar resultaat. Als je die aanschaft via de KPN webshop (link hierboven genoemd) dan heb je hem snel in huis en heb je ook 14 dagen ‘bedenktijd’ en geld terug als het toch niet werkt.



Een UTP netwerk kabel is geen optie omdat die door het hele huis (hal, gang, etc.) moet lopen en onder de vloer door gaat niet.

Hi Hannes-jan,

Dat dacht ik ook. Tot er een echte KPN monteur langskwam. Ik heb geen UTP tang en met goekope heb ik heel slechte ervaringen plus dat als ik een trekveer door een kabelbuis haal altijd wat tegenkom. De monteur had in het in de bestaande (telefoon) kabelbuizen in een mum van tijd op 2 plaatsen gefixd. Je moet wel goed van te voren afspreken dat je kabels wilt hebben getrokken want anders loop je de kans dat er iemand langskomt, die je begint te vertellen dat het niet kan. 


Helaas zijn er bij mij in de werkkamer geen telefoon kabelbuizen,
Wel die van de elektra, die via diverse centraaldozen in de plafonds, uiteindelijk eindigen in de groepenkast, maar dat is geen optie (elektra + UTP kabel in een buis/doos)


Beste @Hannes-jan, welkom! Ik heb eigenlijk geen andere informatie dan die hierboven al gegeven is. Hopelijk kan je er toch eerst mee uit de voeten. Je kunt het zeker proberen met een vierde DVS, aangeraden wordt het door ons inderdaad niet. Succes!