Skip to main content
Beantwoord

VIP 2952 V2 omruilen voor TV + box i.v.m. 4K pakket

• August 10, 2026
  • 6 reacties
  • 97 keer bekeken

Beste moderator, afgelopen vrijdag heeft de klantenservice een 4K-pakket geactiveerd op mijn KPN TV+ abonnement. De klantenservice gaf aan dat mijn huidige tv-ontvanger niet vervangen hoefde te worden, maar ik heb nog een oude Arris VIP2952 V2 staan. Deze ondersteunt geen 4K en hoort niet bij TV+. Zouden jullie deze kosteloos kunnen omruilen voor de Sagemcom DIW7022 (KPN TV+ Box)? Mijn klantgegevens staan in mijn forumprofiel. Alvast bedankt!"

Beste antwoord door PeterG

Je weet dat het 4k pakket, à € 2,50, maar twee 4k zenders bevat? ESPN (1) UHD zit er ook in, maar dat is geen 4k resolutie. 

Love Nature en InPlus zijn 4k.

Kijk je die wel eens in de HD versies?

Misschien nu maar eens van ITV naar TV+ switchen? Dat kan in je huidige abonnement via MijnKPN. 

Maar je kunt ook helemaal naar de huidige propositie en dan ben je waarschijnlijk wat goedkoper uit.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 10, 2026

Je weet dat het 4k pakket, à € 2,50, maar twee 4k zenders bevat? ESPN (1) UHD zit er ook in, maar dat is geen 4k resolutie. 

Love Nature en InPlus zijn 4k.

Kijk je die wel eens in de HD versies?

Misschien nu maar eens van ITV naar TV+ switchen? Dat kan in je huidige abonnement via MijnKPN. 

Maar je kunt ook helemaal naar de huidige propositie en dan ben je waarschijnlijk wat goedkoper uit.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 10, 2026

De VIP5202 kan ook 4k zonder naar TV+ te hoeven switchen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 10, 2026

De VIP5202 kan ook 4k zonder naar TV+ te hoeven switchen.

Beide hebben hun eigen voor en nadelen.😊

4K pakket vind ik persoonlijk veel en veel te duur.

Dat was destijds (2008) ook bij het HD pakket € 3,75 per maand voor een paar HD zenders) (HD is pas sinds 2011 of 2013 standaard)

Het KPN tv+ abonnement heeft wel als voordeel dat je meestal goedkoper uit bent.

Regelen kan via:

Gratis 0800-0402

MIJNKPN

Via KPN site.

Via chatten, kan je vragen of ze je willen terugbellen.

Misschien ook via Facebook en X.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@4201526874, welkom op de community. Voor alleen het 4K pakket hoeft de tv-ontvanger niet omgeruild te worden met de ontvangers die je al hebt. Als je jouw huidige ontvanger wilt vervangen door de TV+ Box kan dat, daarvoor kan je contact met ons opnemen zoals de anderen al noemen. Is het daarmee gelukt? 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2026

Ja, is gelukt. Ik kom er nu wel uit. Thanks 

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen ​@4201526874! Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen of als je andere vragen hebt, je weet ons te vinden.