Skip to main content

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat de vip5202 in de slaapkamer ‘s avonds nooit opstart/ niet doet, foutmelding stb-nmc-400.

Het rare is dat overdag geen enkel probleem geeft. 
‘s avonds wil ik de de slaapkamer tv kijken dan krijg ik deze melding en dan heb ik blauw beeld. 
Ik haal alle stekkers uit en stop die er weer in  en dan blijft die meestal hangen bij opstarten 75%.

dan herstart ik de experia modem dan werkt het weer.

maar hoe kan het dat er overdag geen problemen geeft alleen ‘s avonds??

zelfde kabel niks anders .

Iemand idee?

 

Hoi @HF25, welkom hier. 

De foutmelding dus. 😞 Heb je de stappen op de site al eens doorgelopen voor STB-NMC-400? Zorgt dat voor een definitieve oplossing? In ieder geval wordt de storing veroorzaakt doordat de tv-ontvanger te weinig tv-pakketjes binnen krijgt. Dit gebeurt ergens tussen ons en de ontvanger, maar waar. 

Als het alleen 's avonds is, gaat er dan misschien nog andere apparatuur aan die IGMP snooping ondersteunen waar je niet van op de hoogte bent. Want zo'n apparaat kan ook voor de verstoring zorgen. Je kan dit testen door bijvoorbeeld eens  alle apparaten uit het netwerk te halen en ze een voor een weer toe te voegen tot de foutmelding weer in beeld komt. Let hierbij vooral op Wifi versterkers of switches.