Skip to main content

Ik vraag dit namens mijn moeder:

zij heeft een probleem met deze kastje Motorola VIP1853 als zij het kastje opstart dan duurt het soms even voordat ze beeld heeft!

kan iemand mij helpen?

Hallo @DEdrummer42 

Motorola ontvangers zijn zwaar verouderd en kunnen gratis worden gewisseld met de servicetool apparatuur omruilen. Dit dient wel op het adres van je moeder te gebeuren, want deze tool leest de aanwezige apparatuur uit.  Het is ontworpen om door iedereen gebruikt te worden, dus voor deze tool is geen kennis nodig. 


Hallo Chris, als ik die Motorola moet vervangen kan ik nieuwe apparaat zelf installeren of moet ik een montuer laten komen!


Zelfs met 2 linker handen gaat het lukken:wink:


Hallo Chris, als ik die Motorola moet vervangen kan ik nieuwe apparaat zelf installeren of moet ik een montuer laten komen!

@DEdrummer42 
Nee niet nodig gelukkig, de Arris is bijvoorbeeld exact hetzelfde in design als de motorola. (die hebben motorola destijds overgenomen) en de HMB2260 heeft de poorten op een iets andere plek, maar elke kabel past maar in één aansluiting, dus er kan niks misgaan. Het enige wat je wel bij de hand moet houden is het abonneenummer en pincode van je moeders aansluiting, want de ontvanger moet wel eenmalig weer gekoppeld worden. Dit nummer kun je van te voren alvast opzoeken in de huidige ontvanger via Menu→ Instellingen → eenmaal de gele knop op de afstandsbediening indrukken → Abonnementsnummer.


Goedemiddag @DEdrummer42 en welkom op het forum!

 

De Motorola VIP 1853 is inmiddels verouderd en deze kun je gratis om laten ruilen. Voor het aansluiten is inderdaad geen monteur nodig, het is echt een kwestie van plug and play. @ChrisWissink legt het zoals gewoonlijk piekfijn uit en ik ga er vanuit dat dit helemaal goed gaat komen 🙂 Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan vooral weten. En mocht je er onverhoopt toch niet uitkomen dan kun je ons voor directe ondersteuning ook altijd bellen op het gratis nummer 0800 0402. 


Reageer