Skip to main content

Binnenkort ga ik over op OLED 4K maar heb Arris VIP2952.V2 om de optimale beeldkwaliteit te behalen bv YouTube of Netflix 4k heb ik dus eigenlijk een 4k kastje nodig (geen zin om stekkers te verwisselen bv voor Netflix 4k direct op tv) en ook geen zin 2,50euro extra te betalen voor 4k kastje ivm 3 zenders die ik niet kijk is er een mogelijkheid het 4k kastje ergens te kopen zie ze wel op marktplaats weet dat je ze standaard na oktober krijgt heb ze zelf ook pas maar zit bij Telfort en wij kregen dus nog een oud kastje helaas

Beste @S73 

Helaas zou je dan toch een 4K abonnement van 2,50 moeten nemen om die 4K ontvanger(s) te bemachtigen. TV ontvangers via marktplaats zal ik niet doen, deze worden door KPN niet meer geactiveerd. (Abonnementsnummer / pincode) Deze TV ontvangers zijn van KPN, dat mensen dit verkopen is eigenlijk strafbaar. En jou TV ontvanger is geen 4K maar een HD ontvanger. Maar jou LG heeft ook een YouTube app, dan kun je daarop kijken naar 4K-content. En ook met Netflix. 


Beste @S73 

Helaas zou je dan toch een 4K abonnement van 2,50 moeten nemen om die 4K ontvanger(s) te bemachtigen. TV ontvangers via marktplaats zal ik niet doen, deze worden door KPN niet meer geactiveerd. (Abonnementsnummer / pincode) Deze TV ontvangers zijn van KPN, dat mensen dit verkopen is eigenlijk strafbaar. En jou TV ontvanger is geen 4K maar een HD ontvanger. Maar jou LG heeft ook een YouTube app, dan kun je daarop kijken naar 4K-content. En ook met Netflix. 

 

volgens mij levert Telfort deze kastjes niet helaas iemand ervaring ermee in hoeverre dat de kwaliteit beïnvloed van het beeld zonde als je een tv van 2000+ koopt en niet optimaal kan benutten tv kan dat wel aan maar moet je dus extra kabel leggen en dus ook steeds wisselen

  


Ik heb zelf ook een LG 55C9PLA OLED TV, heb deze tv aan gesloten op het (draadloos)WIFI netwerk van mijn Experia V10 en zodoende kan ik Youtube en Netflix kijken in 4K, via de apps van LG Store

 


In je 4k UHD TV zitten prima apps (die 4k ondersteunen) voor o.m. Youtube en Netflix. Lekker die gebruiken en voor TV kijken (wat voorlopig gewoon HD is) de HD-ontvanger gebruiken.

Bij Telfort (budgetprovider) kun je niet naar het 4k-pakket. Wacht daarmee totdat Telfort Thuis is geïntegreerd bij KPN, want dan kun je “over” met behoud van je telfort mailadres. Nu zou je dat kwijtraken.

Maar nogmaals: die 4k-ontvanger is dus voor 'gewoon’ tv kijken nog helemaal niet nodig.


Ik heb nog geen 4K tv, maar ik kijk Netflix, etc. altijd via de app van de TV.


Hoi @S73, als je bij Telfort zit is het 4K pakket geen optie voor jou inderdaad. Telfort levert alleen de 2260 en de 2952 ontvangers en beide hebben geen 4K ondersteuning. 

Telfort is voor de Thuis pakketten op dit moment nog een aparte provider, met een eigen forum en eigen klantenservice (0900-9596, lokaal tarief). Later dit jaar zullen de Thuis pakketten over gaan naar KPN, met behoud van je huidige voorwaarden. Het kan zijn dat het daarna mogelijk wordt om de ontvanger om te ruilen, maar dat is nu nog niet duidelijk. 

Met de tip van Dennis, om de apps op jouw LG tv te gebruiken, zal je dit ook kunnen oplossen :slight_smile:


Binnenkort ga ik over op OLED 4K maar heb Arris VIP2952.V2 om de optimale beeldkwaliteit te behalen bv YouTube of Netflix 4k heb ik dus eigenlijk een 4k kastje nodig (geen zin om stekkers te verwisselen bv voor Netflix 4k direct op tv) en ook geen zin 2,50euro extra te betalen voor 4k kastje ivm 3 zenders die ik niet kijk is er een mogelijkheid het 4k kastje ergens te kopen zie ze wel op marktplaats weet dat je ze standaard na oktober krijgt heb ze zelf ook pas maar zit bij Telfort en wij kregen dus nog een oud kastje helaas

Ook bij Netflix zul je een 4k abbo moeten afsluiten.