Skip to main content

Wij hebben sinds kort een arris vip 2925, wat een ergenis zeg, we zijn van ongeveer 1 keer in de week naar dagelijks resetten gegaan 

Er is geen opname meer te kijken zonder dat hij spontaan stopt en pas verder kunt kijken na de reset 🙄 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hi @Betty98! Dagelijks resetten is veel te vaak. Ik help je graag dit op te lossen. 

Wil je aangeven of bij het wegvallen van de tv ook je internet wegvalt? En of je al een reset hebt gedaan van je Experia Box?

Wil je als laatste ook nog aangeven welke verbinding je hebt tussen je Experia Box en tv-ontvanger? Of hier 1 rechtstreekse kabel tussen zit of een switch of DVS?


Bram . Dank voor je antwoord.

Wij hebben echt van alles al geprobeerd!

 Vanmorgen heb ik telefonisch contact opgenomen en is er nu een andere ontvanger onderweg.

 


@Betty98 

 

Hoe is de Arris 2952 verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)?

 

Zit er een Switch tussen, zo ja welke?

Zit er een DVS tussen (op het huidige 230 volt netwerk zeer storingsgevoelig en verbruikt veel energie). 


Joop, voor die dingen moet je bij mijn man zijn 😅

Het schijnt aan de ontvanger te liggen, we krijgen een andere.

(Maar hij zat hetzelfde aangesloten als de motorola)


@Betty98 ik hoor in dat geval graag of straks alles weer goed werkt. 

Verder wel goede vragen van @joop2011. Als straks de tv-ontvanger toch dezelfde problemen geeft, wil je dan laten weten wat het antwoord is?

Een switch ziet er zo uit. Een DVS ziet er zo uit. Als je hier gebruik van maakt moet dat makkelijk te vinden zijn. Aan de tv-ontvanger zitten straks 3 kabels vast. Eentje gaat naar het stroom. Een tweede gaat naar je televisie. Dit is vaak een HDMI kabel. Waar het om gaat is waar de derde kabel naartoe gaat. Dit is een internetkabel.

Het beste is als de internetkabel direct naar je Experia Box toe gaat. In sommige gevallen is dit lastig voor elkaar te krijgen. Dan wordt een switch of DVS gebruikt om de verbinding te maken. 


Natuurlijk laat ik dat weten.

De draad komt direct uit de fritzzbox kreeg ik te horen 😉


Even een antwoord van deze kant wij hebben als vervanger de arcadyan 2260 ontvangen.

Het ziet er naar uit dat deze goed is, wij kunnen al 2 avonden zonder vastlopers tv kijken 😅

Wat mij gelijk opviel is dat het beeld ook veel beter is! Helemaal blij dus 👍🏻


@Betty98 blij dat het toch is opgelost! Ik zal het topic voor je sluiten. 🙂