Skip to main content

Hoi, onze tv ontvanger hapert constant, is overal traag in, en loopt vast of start zelf opnieuw op uit het niets. het betreft een arris vip2952 v2. kan ik m omruilen voor een ander kastje? of kan er iemand meekijken of er iets fout staat? tv kastje is altijd traag geweest, maar nu wel erg traag. mvg ron.

Hoi @ronnywoodhouse01, welkom bij ons op het forum. Als de ontvanger hapert en blijft hangen is het niet fijn kijken natuurlijk! Kan je er meer over vertellen, wat gebeurt er als het blijft hangen?

  • Gebeurt dat bijvoorbeeld in de menu's, tijdens het kijken of ergens anders?
  • Krijg je er een foutmelding bij of dat niet?
  • Hoe is deze tv-ontvanger verbonden met het modem. is dat met een directe kabel of met een draadloze verbindingsset?
  • Heb je meerdere ontvangers van ons in huis? Speelt het op meerdere?
  • Heb je de ontvanger al eens een reset (stap 2) gegeven?

Voordat we kunnen zeggen wat de oplossing is moeten we eerst kijken waarom de ontvanger dit doet. Stel dat het ergens in het netwerk zit dan heb je niets aan bijvoorbeeld een nieuwe ontvanger. Die zou dan precies hetzelfde probleem vertonen.

Hoe meer jij ons kunt vertellen over de situatie hoe makkelijker we je kunnen helpen.


Hoi, hij is verbonden met kabel. Hij geeft geen foutmeldingen, maar blijft hangen bij youtube, netflix, en ook normale tv soms, wat ik ook doe aan reset maakt niks uit. of start spontaan opnieuw op. Is de enigste ontvanger die ik heb, dus kan t niet testen. Meestal gebeurt het in t menu, maat ook tijdens het kijken hapert hij regelmatig.


Het lijkt vooral bij on demand dingen te spelen dus, aan je bericht te zien. Als je de reset doet volgens de stappen die ik noemde zou je wel een verschil moeten werken, al is het misschien voor een korte tijd. Had je die reset ook al gedaan? Hoe ging het daarna?


Wederom nog steeds hetzelfde. Alle stappen gedaan.


Kan je specifieker zijn dan 'alle stappen'? Daarmee weet ik nog niet precies wat je hebt gedaan en kan ik je vragen stellen die je al gedaan hebt. Als jij meer kunt vertellen helpt mij dat ook, dan kan ik beter met je meedenken.

Kan je daarnaast je forumprofiel volledig invullen? Dan kan ik ook kijken of ik iets kan zien vanaf deze kant.