Skip to main content

Goedenavond, 

Het probleem met automatisch inschakelen van de Arris VIP5202 doet zich sinds een aantal weken ook bij mij voor. Soms al binnen een half uur na uitschakelen. Alles geprobeerd: herstel naar fabrieksnstellingen, software opnieuw installeren, Eco-stand aan/uit, HDMI kabel afgekoppeld laten, UTP kabel afgekoppeld laten, andere HDMI kabel, batterijen uit afstandsbediening laten etc. Uiteindelijk heeft KPN de ontvanger omgeruild toen ze niets afwijkends in de ontvanger en Experiabox konden vinden, dus met "schone" ontvanger had ik goede hoop. Helaas... het probleem blijft zich voordoen. Ik krijg toch het idee dat het iets met een software update te maken heeft? Toen het probleem zich ineens manifesteerde was er niets aan de aansluitingen, andere apparatuur en instellingen veranderd. Uitschakelen HDMI-CEC in de televisie is overigens geen oplossing, dan gaat namelijk de soundbar niet meer aan. Maar het heeft voorheen altijd gefunctioneerd met dezelfde configuratie/instellingen, dus waarom nu ineens niet meer?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Beste @Steven71, welkom! Wat fijn dat je al zoveel geprobeerd hebt, maar wat waardeloos dat het allemaal niet werkt! Zou je toch bij wijze van test eens de HDMI-CEC uit willen zetten en dan dus even een paar dagen zonder de soundbar tv willen kijken? Ik begrijp dat dat een mindere kwaliteit biedt, maar ik zou het wel graag uitgesloten hebben voor verder onderzoek. Zou je daarnaast je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? We helpen je graag verder. 


Beste @Marcia_ 

Helaas, test gedaan met HDMI-CEC uitgeschakeld, probleem is daarmee niet opgelost.

Ik heb mijn profiel aangevuld. 

Overigens ook op de nieuwe decoder software opnieuw geïnstalleerd, maar dat is dus niet de oplossing. 

 

Steven


Bedankt! Ik geef het intern mee en kom er op terug zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen.