Skip to main content

Ik heb nu een 4k stb (vip 5202) gekregen voor m'n tweede tv (Samsung ue65hu7500), maar volgens de STB is de tv niet geschikt voor 4k.
Ik heb alle hdmi ingangen geprobeerd, en verschillende hdmi kabels. De tv is wel degelijk geschikt voor 4k, eerder gebruikt met ps4 pro en de xbox series x, ook de via de chromecast geeft hij 4k weer.

Ik heb de box ook geswitched met de box die op m'n gewone tv draait, ook op 4k.

Heeft iemand ervaring met de ue65hu7500 en een eventuele oplossing?

(Alle systeemsoftware is up to date, btw)

 

Hoi @Remy W! Wat vreemd dat onze 4K tv-ontvanger aangeeft dat jouw tv niet geschikt is voor 4K. Begrijp ik het goed dat je op dit moment twee 4K ontvangers hebt. Zo ja, heb je de andere tv-ontvanger al eens aangesloten op jouw Samsung tv? Werkt dat wel goed?


Ja zeker, dat bedoelde ik met "Ik heb de box ook geswitched met de box die op m'n gewone tv draait, ook op 4k.” dan krijg ik dezelfde foutmelding, dus het ligt niet perse aan de stb. Op de andere tv doet bij het wel. En de stb die het normaal wel doet, doet het ook niet op de 65” Samsung.

Het lijkt dus aan de tv te liggen, terwijl hij met alle andere apparatuur wel gewoon 4k weergeeft, apple tv, chromecast, ps4pro en xbox bijvoorbeeld.


Dat heb ik dan niet goed begrepen. Wel vreemd omdat er met andere apparaten geen problemen zijn. Het KPN Forum is een publiek forum, waar klanten met elkaar en met medewerkers van KPN in gesprek kunnen over onze producten. Ik ben zelf niet zo bekend met dit model, misschien helpt het resetten van jouw tv? Wellicht leest een andere klant dit topic die dit probleem al heeft verholpen. :fingers_crossed_tone3: