Skip to main content

ik had een vraag over de vip 5202 

ik wil een optische kabel aansluiten op mijn denon avr 2500 maar ik krijg er geen geluid uit

volgens de expert moet dit wel lukken 

wat doe ik fout hij staat nu op stereo ipv dolby

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hallo @Swiebertje1961 , heb je de optische kabel wèl aangesloten op de S/PDIF INGANG (1 TV-AUDIO, assignable) van het versterkergedeelte van de Denon?

Als je dan de tv-decoder aanzet en je selecteert op de Denon de juiste ingang moet je geluid horen.

 


Goedenavond

Ik heb hem op die manier aangesloten maar kreeg nergens geluid zowel op tuner of cbl en alles wat er nog meer op staat 

Ik zal morgen ( zondag ) verder kijken 

Bedankt voor de reactie en uitleg

Zal het laten weten zodra het werkt

 


goedendag 

duurde ff maar hier ben ik weer 

ik heb de optische kabel zoals boven aangesloten maar als de tv uitgaat gaat geluid ook weh (logisch denk ik )

maar daarna wat ik ook invoer van de Receiver er komt nergens geluid uit terwijl het kastje van kpn wel aanstaat 

 

 


Hallo @Swiebertje1961 dan heb je óf de kabel op de verkeerde optische ingang van de receiver aangesloten of je hebt niet de goede ingang via de afstandsbediening gekozen.

Je hebt het andere eind van de kabel toch wèl aangesloten op de tv-decoder van KPN en niet op het tv-toestel zelf, want dan gaat inderdaad het geluid uit als je de tv uitzet?

Bij verschillende ingangen op jouw receiver staat ok het woord ‘assignable', dat houd in dat je die ingang toe kunt/moet wijzen, zie hiervoor de handleiding van je receiver.

Succes.

 

 


hallo

In het blokje staat digital audio in

(assignable)

er onder staat 1 TV Audio-----2 Game

                                      optical

hij zit in TV Audio

zou goed moeten zijn dacht ik