Skip to main content

Hoi!

Sinds ik een nieuw abonnement heb, heb ik ook een VIP5202. Vanaf het begin heb ik last van wegvallend beeld. Het wordt dan zwart voor een seconde en het geluid valt weg. Dit gebeurt tijdens live, terugkijken en ook bij het pauzeren van het beeld. Een reset lost het probleem voor een paar dagen op, waarna het weer begint. De ontvanger is aangesloten met de bijgeleverde HDMI-kabel en via UTP verbonden.

Hiervoor had ik een oudere, non-4K ontvanger, die probleemloos werkte.

Ik lees meerdere problemen met de VIP5202. Kan ik iets doen om het definitief op te lossen?

Goedeavond beste ik gebruik de Arris 4k 5202.al zeker 3jaar maar ik heb zelden laast van deze decoder. Wat raar 🤔


Goedeavond beste ik gebruik de Arris 4k 5202.al zeker 3jaar maar ik heb zelden laast van deze decoder. Wat raar 🤔

@cornelis48 , ook mijn Arris 5202 doet het prima maar met deze opmerking schiet @Glenn5 niet zoveel op.

Het beste kan @Glenn5 bellen met KPN (0800-0402) en ook zijn forum profiel volledig invullen zodat een moderator mogelijk iets voor de vragensteller kan betekenen.


Forumprofiel is volledig ingevuld dus ben benieuwd naar de moderators :)

 

Heb overigens gisteravond een frisse start gedaan. Nu weer problemen.


Hoi @Glenn5, welkom hier! Heel irritant tv kijken op deze manier natuurlijk, dus goed dat je aan de bel trekt. Met zowel wegvallend beeld als geluid gaan mijn gedachten in eerste instantie naar een niet optimale verbinding. Kun je wat meer vertellen over je thuisnetwerk. Wat heb je aan apparaten, hoe is het met elkaar en met je Box 12 verbonden. En het gaat hier dan alles, niet alleen tv gerelateerde apparaten. 

Verder, merk je op de momenten dat het wegvalt, ook problemen met internet in het algemeen? Bijvoorbeeld een wegvallende wifiverbinding, of lampjes op je Box 12 die anders branden dan normaal?


Dank voor je reactie @Erik_! 

Mijn VIP5202 gaat via een UTP-wandoutlet direct naar een Ubiquiti switch die dan weer naar het KPN-modem gaat.

Op de switch zitten meerdere apparaten aangesloten.

Overigens is deze situatie ontstaan toen ik mijn oude Arris verving door de VIP5202. De netwerk- en HDMI-kabel zijn nog exact hetzelfde.


Hallo @Glenn5 

 

…

De netwerk- en HDMI-kabel zijn nog exact hetzelfde.

 

Vervang dan eerst die HDMI kabel eens door de kabel die bij de VIP5202 geleverd werd.

Staat IGMP snooping wel aan op die Ubiquiti switch, volgens mij staat dat standaard uit op die switches en als je verschillende apparaten waaronder een TV ontvanger op zo'n switch aansluit is IGMP snooping noodzakelijk.


Hallo @Glenn5 

 

…

De netwerk- en HDMI-kabel zijn nog exact hetzelfde.

 

Vervang dan eerst die HDMI kabel eens door de kabel die bij de VIP5202 geleverd werd.

Staat IGMP snooping wel aan op die Ubiquiti switch, volgens mij staat dat standaard uit op die switches en als je verschillende apparaten waaronder een TV ontvanger op zo'n switch aansluit is IGMP snooping noodzakelijk.

Het vervangen van de HDMI-kabel heeft het probleem opgelost. Ik heb deze vervangen door de de HDMI-kabel geleverd bij de VIP5202. Dank voor de hulp!