Skip to main content

In het verleden heb ik al eens eerder contact gezocht om te kijken naar een mogelijkheid om de Vlaamse commerciƫle zenders in het PlusPakket te krijgen. Helaas is dat nooit van de grond gekomen, het zou dan gaan om de zenders van VTM en Play4. Op deze zenders komen regelmatig programma's welke ook voor Nederlandse mensen interessant zijn. Dat blijkt nu ook weer doordat er 2 van de 3 kandidaten in De Slimste Mens Ter Wereld Nederlanders zijn. Zelfs RTL Boulevard vindt dat het tijd wordt dat deze zenders ook beschikbaar komen voor de Nederlandse kijkers.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/artikel/5276475/vlaamse-zender-play4-onderzoekt-opties-voor-nederlandse-kijkers
Zouden jullie nogmaals willen kijken wat er mogelijk is met deze zender? Het zijn 8 kanalen bij 2 zenderpartijen, VTM en Play4

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Aanbod Belgische VTM en Play4 zender in Nederland . . .
Ā 

In het verleden heb ik al eens eerder contact gezocht om te kijken naar een mogelijkheid om de Vlaamse commerciƫle zenders in het PlusPakket te krijgen. Helaas is dat nooit van de grond gekomen, het zou dan gaan om de zenders van VTM en Play4. Op deze zenders komen regelmatig programma's welke ook voor Nederlandse mensen interessant zijn. Dat blijkt nu ook weer doordat er 2 van de 3 kandidaten in De Slimste Mens Ter Wereld Nederlanders zijn. Zelfs RTL Boulevard vindt dat het tijd wordt dat deze zenders ook beschikbaar komen voor de Nederlandse kijkers.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/artikel/5276475/vlaamse-zender-play4-onderzoekt-opties-voor-nederlandse-kijkers
Zouden jullie nogmaals willen kijken wat er mogelijk is met deze zender? Het zijn 8 kanalen bij 2 zenderpartijen, VTM en Play4

Ā 

Je kan beter een nieuwe eigen topic starten.Ā :smirk:

En je dan voor nieuwe zenders 2022 of zo noemen.Ā 

Ā 

P.S.

VTM mag van de eigenaar niet op de Nederlandse kabel zoals KPN etc.Ā 

Ā 

Admin: vanuit zenderwijziging topic samengevoegd


HalloĀ @Vernon2002Ā ,

Helaas is dit niet mogelijk. Op die zenders worden veel programmaā€™s uitgezonden waar geen rechten voor zijn om die programmaā€™s buiten BelgiĆ« uit te zenden. Bv omdat een Nederlandse zender het alleenrecht heeft om die programmaā€™s binnen Nederland uit te zenden.Ā 
Bv : Veronica betaalt veel geld om een film uit te mogen zenden. En dan zou zoā€™n film dan bv een week eerder op VTM komen. Dat gaat het niet wordenā€¦.


HalloĀ @Vernon2002Ā ,

Helaas is dit niet mogelijk. Op die zenders worden veel programmaā€™s uitgezonden waar geen rechten voor zijn om die programmaā€™s buiten BelgiĆ« uit te zenden. Bv omdat een Nederlandse zender het alleenrecht heeft om die programmaā€™s binnen Nederland uit te zenden.Ā 

jammer, dat is inderdaad waar.
Helaas ook best veel programma's die leuk genoeg zijn voor Nederlandse kijkers die NIET op een Nederlandse zender uitgezonden worden.
Dan moet ik toch maar gaan spelen met een VPN denk ik


Volgens deze site (23 april 2019)Ā is het wel mogelijk:

Het gaat omĀ VTMĀ Go, dat vernoemd is naar de commerciĆ«le televisiezenders in BelgiĆ«. De dienst is helemaal gratis en ook inĀ NederlandĀ te gebruiken. Er zijn zowel Vlaamse als internationale films en series te zien.Ā VTMĀ Go is beschikbaar op het web, maar ook als app voor iOS en Android.

Maar schijnbaar moet je dan wel weer registreren.Ā 


Maar schijnbaar moet je dan wel weer registreren.Ā 

Klopt. Kan alleen met Belgisch adres. Net als bij VRTNU.


Maar schijnbaar moet je dan wel weer registreren.Ā 

Klopt. Kan alleen met Belgisch adres. Net als bij VRTNU.

Dan is dat later veranderd, want het is niet meer mogelijk om dit in Nederland te gebruiken.Ā 


In principe zou het mogelijk kunnen zijn.Ā 

De vraag is alleen of de Vlaamse commerciĆ«le zendersĀ interesse hebben hun zenders, buiten Vlaanderen aan te bieden. Hun kosten zullen daarmee navenant stijgen met als gevolg dat een pluspakket bij een gering aantal geĆÆnteresseerde abonneeā€™s, eenvoudigweg te duur wordt, omdat ook - in dit geval KPN - een vergoeding aan de Vlaamse commerciĆ«le zenders moet betalenĀ .

Tot anderhalf jaar terug, had ik een abonnement bij TV Vlaanderen, en daar zaten uiteraard de Vlaamse commerciƫle zenders ook bij.

Ik heb dat weer opgezegd. Heel veel programmaā€™s zijn in Nederland ook via de zenders van RTL en SBS te zien. En ook op sommige van de vele Britse zenders die (via de schotel) zonder verdere kosten te ontvangen zijn. Ik vondĀ het aanbod de kosten niet waard. MaarĀ goed, dat is natuurlijk heel persoonlijk. Over smaak en interesse valt niet te twisten.

Het is dus mogelijk met een Nederlands adres en IBAN, een abonnement af te sluiten bij TV Vlaanderen. Een satellietschotel is overigens niet persƩ nodig: bij het abonnement is een Smart TV App inbegrepen.

Op een ander forum heb ik overigens gelezen, dat TV Vlaanderen ook ā€˜Smart TV App onlyā€™ abonnement aanbied. Of die ook vanuit Nederland af te sluiten zijn lopen de meningen uiteen maar ongetwijfeld kan de ā€˜klantendienstā€™ van TV Vlaanderen in Brussel (+32024030333) daarover uitsluitsel bieden.Ā 


Ha @Vernon2002, leuk dat je je vraag op het forum stelt! Ik kan niet op voorhand zeggen of we dit kunnen regelen voor je, maar: ik geef je verzoek wel intern door! Mocht de vraag groot zijn, dan kijken we daar zeker naar. Bedankt voor je bericht dus!