Skip to main content

Wij hebben problemen op 1 tv in huis sinds we tv van KPN hebben. Bij donkere kleuren wordt het beeld vlekkerig en het wordt steeds erger. Vooral de achtergrond is niet meer te onderscheiden. Als ik via de smart tvĀ  netflix kijk dan heb ik een goed beeld. Het is alleen via het kastje van de KPN. Ik heb gebeld met KPN en vanalles geprobeerd, HDMI kabel vervangen, andere ingang, niks helpt. Er is een monteur in huis geweest. Als hij weggaat is het beeld goed, maar als je een paar uur tv kijkt begint het weer en na een paar dagen is er niet meer tv te kijken.Ā 

Ik zou graag een oplossing voor het probleem willen.Ā 

Groeten Nienke

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router modem)?

Welke tv heb je?

Ā 

Je kan op de meesteĀ tv'sĀ voor elke ingang je beeld apart instellen.


Ik heb een samsung qled tv. De decoder is Arris VIP5202.Ā 

Daarbij heb ik wifi boosters van KPN. Beneden in de woonkamer doet alles het prima. Zelfde tv, alleen groter.Ā 

Wat bedoel je dat je op de meeste tv's voor elke ingang het beeld apart in kan stellen?

Ā 


Ik heb een Samsung Qled tv. De decoder is Arris VIP5202.Ā 

Daarbij heb ik wifi boosters van KPN. Beneden in de woonkamer doet alles het prima. Zelfde tv, alleen groter.Ā 

Wat bedoel je dat je op de meeste tv's voor elke ingang het beeld apart in kan stellen?

Ā 

Ā 

Op enkele ā€œgoedkopeā€ tv's kan dat niet.

Maar op een Samsung QLED kan je zeker voor elk ingangskanaal een aparte instelling van de beeldinstellingen maken.Ā 

Ā 

WIFI boosters weken wel heb ik in diverse berichten gelezen.

Het wordt echter niet ondersteunt door KPN.

Vaste UTP (CAT5E of CAT6) zijn altijd het beste en je bespaard ook nog eens energie (volksmond stroom).Ā 

Ā 


Je schrijft dat de wifi boosters niet ondersteunt worden dooe de KPN, maar ze zijn van de KPN. Dan mag ik toch verwacten dat het werkt?Ā 

Wat is een vaste UTP?Ā 


Je schrijft dat de wifi boosters niet ondersteunt worden doorĀ de KPN, maar ze zijn van de KPN. Dan mag ik toch verwacten dat het werkt?Ā 

Wat is een vaste UTP?Ā 

Ā 

Voor tv worden ze niet ondersteund door KPN.

Daar zijn ze eigenlijk ook niet voor gemaakt.

Ze zijn gemaakt om internet op meer plekken in je huis bereikbaar te maken.

Ā 

Voor tv is en blijft een vaste UTP (CAT5E) kabel het beste.

Verbruikt ook geen energie, dat is dan ook meteen meegenomen.šŸ˜‰