Skip to main content

Goedemiddag,

De voedingskabel van mijn TV-ontvanger is door een ongelukje kapot gegaan. Ik heb begrepen dat Ik een nieuwe zou kunnen krijgen via KPN, klopt dit? 

Groet,

Simon

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Je kunt een hele nieuwe tv ontvanger krijgen. De Motorola is een verouderd model. 


Je kunt hem omruilen via de omwisseltool  op de KPN website. 

Laat je weten of het is gelukt?


Bedankt voor de reacties! 

Ik heb de omwisseltool geprobeerd te gebruiken alleen geeft deze aan nu niet te werken dus ik zal het later nog eens proberen.


Volgens mij moet je thuis zijn voor die tool,ben je dat?


Ja ik ben thuis 


Het lijkt niet te werken maar goed nieuws. Iemand heeft zo'n zelfde stekker over en die mag ik hebben. Bedankt voor de reacties.

 

 

 


Het is ook mogelijk om direct even contact op te nemen met de telefonische klantenservice via 0800-0402. (Gratis)

Of anders als het niet lukt,. Wil je jouw Forum profiel aanvullen ,dan kan een moderator het voor je regelen, meestal binnen 48 uur.

Wel even laten weten graag,👍 

Het is belangrijk dat je de omruiling doet,die ontvangers werken niet meer goed.

Krijgen ook geen updates meer.


Bedankt voor de tip.

 

Ik heb mijn profiel aangevuld zoals je suggereerde, moet ik nog iets anders doen zodat de moderator in contact met mij kan komen? 


Hey @Skoops94, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier de community een vraag stelt 🙂 Zo te zien heeft Tycha jou al perfect geholpen, yes! En, bij toeval ook nog eens een voedingskabel kunnen bemachtigen. Helemaal super. 

Ik ben wel erg benieuwd waarom de omruiltool niet werkt. Heb je ook een andere browser (firefox, Chrome, Edge, Safari) geprobeerd? Een verouderde browser wil wel eens tegenwerken. Mocht een andere browser ook geen soelaas bieden, deel hier dan een printscreen van de foutmelding waar je tegenaan loopt. Dan kunnen we kijken wat er mis gaat. 


Hoi @Nadia,

Ik heb het geprobeerd met een andere browser maar krijg dezelfde foutmelding (zie foto). 

 


Ja ik ben thuis 

En verbonden met uw eigen wifi? Niet via 4G dus?


Yes, verbonden met Wi-Fi 


Ok. Ook al eens op de pc geprobeerd? Anders weet ik het ook niet. Althans... het is wel een bekend verschijnsel dat die tools het soms niet doen.


@Nick83  Daar kom ik wel verder mee inderdaad!
Alleen kom ik een overzicht waar ik verder niks mee kan.
Er staat dat ik 2 Arris kastjes heb maar dat is niet zo. 1 Arris & 1 Motorola.

Ik kan op een van de producten klikken en dan wordt deze ge-highlight maar ik kan er verder niks mee

 


Vreemd want die tool zou, naar ik begrepen heb, live in jouw netwerk moeten kijken om te zien wat er aangesloten is.


Heel vreemd, @Skoops94 De tool maakt inderdaad een scan van de aangesloten apparaten. Ik kan het even voor je nakijken. Daarvoor moeten wel alle apparaten aangesloten zijn, heb je dat gedaan voordat je de tool hebt gebruikt? Wil je dat nog eens proberen? Alle tv-ontvangers aan het netwerk koppelen en dan de omruiltool gebruiken. 


@Nadia hoe kan @Skoops94 die TV ontvanger aan zetten als de voedingskabel kapot is? :sunglasses:


Hoeveel ontvangers heeft u op de factuur staan? De nummers die in uw schermafdruk onder de ontvangers staan, staan volgens mij ook onderop de ontvangers op een sticker. Kun je daar eens naar kijken en vergelijken? Welk nummer klopt, welke niet?


Die Motorola 1853 moet je niet meer willen hebben. Geeft ook een minder mooi HD-beeld dan de recentere ontvangers Arris 2952 en Arcadyan 2260. Diverse app's werken er niet op.

De omruiltool zou moeten werken als de ontvangers verbonden zijn en minimaal standby staan. Als ze uit staan werkt de tool niet. Kan bij mijn weten overigens alleen via laptop / desktop.


@Nick83  Op de factuur staat dat ik 1 ontvanger heb. De tweede (Motorola dus) heb ik een tijd niet gebruikt omdat ik niet wist waar die was gebleven na de verhuizing. Ik denk dat het zo'n anderhalf jaar geleden was dat ik een andere tv-ontvanger heb mogen lenen van mijn zwager, ik denk dat KPN de geleende Arris ontvanger heeft onthouden ofzo. Alleen die ontvanger heb ik allang weer terug gegeven en nu ik dus probeerde mijn verouderde Motorola ontvanger aan te sluiten.

 

De stroomtoevoer heb ik ondertussen weer en dat is geen probleem, alleen wordt er nu aangegeven dat ik de maximale hoeveelheid ontvangers in gebruik heb, terwijl er op de site staat dat ik tot 6 stuks aan kan sluiten.

 

@Nadia  Beide ontvangers zijn nu aangesloten op het netwerk en staan aan.

 

Wanneer ik de omruiltool probeer te gebruiken, geeft deze nog steeds een foutmelding aan.

 


Update:

Ik kom nu wel in het volgende scherm terecht bij de omruiltool maar er wordt weer aangegeven wat ik al eerder zag.

De tweede ontvanger die op je op het printscreen ziet (eindigt op 009) heb ik dus niet meer in mijn bezit. Zelf kan ik echter niks in dit menu. Ik kan wel op een van de producten klikken maar er gebeurd niks. 

 


Die geleende ontvanger is door het aanmelden op je eigen abonneenummer (en pincode) automatisch bij je abonnement geregistreerd.

De Motorola gaat niet meer werken na zo lange tijd in onbruik (en kennelijk nog nooit aangemeld). Heeft té veel software updates gemist en staat wsl zelfs nog op bridged mode daardoor. Dan gaat aanmelden niet meer.

Waarschijnlijk kan @Nadia nog het volgende doen.

Die Arris eindigend op 009 afmelden / eruit halen. Vervolgens opnieuw een tweede ontvanger bij je abonnement registreren, die zal je dan toegestuurd worden (zo had het ook eerder gemoeten natuurlijk, niks lenen… als die 009 nu elders staat kijken ze daarmee op jouw abonnement! zolang ie in je abo staat).

Die Motorola is helemaal niet geregistreerd bij je abonnement (niet aangemeld) en daarom werkt het via de omruiltool ook niet. Alleen aangesloten hebben is niet voldoende (ik ging er eerder van uit dat ie i.ig. wel aangemeld was...).
Die Motorola kan terug naar KPN via

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm


Bedankt @PeterG, duidelijk.

Ik wacht even af of @Nadia die ontvanger (009) kan verwijderen en of ik inderdaad een nieuwe thuis gestuurd kan krijgen.

 

 


Hoi @Nadia,

Zou je willen kijken of bovenstaande ontvanger verwijdert kan worden uit mijn account en of ik een nieuwe ontvanger thuis gestuurd zou kunnen krijgen? 


@Nadia hoe kan @Skoops94 die TV ontvanger aan zetten als de voedingskabel kapot is? :sunglasses:

Skoop heeft een voedingsadapter gekregen van een bekende ;)

Het lijkt niet te werken maar goed nieuws. Iemand heeft zo'n zelfde stekker over en die mag ik hebben. Bedankt voor de reacties.

Bedankt voor de informatie @Skoops94, duidelijk. Zoals je al vermoedde, is de ‘leen’ontvanger van je zwager op jouw account geregistreerd. Op je profiel kun je maximaal 2 tv-ontvangers registreren. Daar betaal je voor. Je kunt tot 6 tv-ontvangers op je adres, dan betaal je € 5,00 per maand per ontvanger extra. Vandaar dat je nu de melding krijgt het max. aantal ontvangers is bereikt. 

De tv-ontvanger met serienummer M********009 is succesvol verwijderd. Je kunt nu de Motorola aansluiten en omruilen via de tool :)


Reageer