Skip to main content
Vraag

Voel mij opgelicht. Kan KPN TV+ ontvangers niet via Wifi verbinden met V10

• 28 januari 2025
  • 28 reacties
  • 466 keer bekeken

Voel me beetje opgelicht door KPN, ben in gegaan op een vriendelijke aanbieding om te switchen naar de TV box, kwam goed uit omdat ik mijn tv tegen de muur wilde hangen en daar enkel een 240 volt had en geen internet aansluiting, de `tv box zou werken met wifi namelijk. Nu blijkt dat in de praktijk niet te kunnen met mijn V10 modem terwijl dat amper 6 meter van mijn tv hangt. voel me zwaar opgelicht, Nu zeggen ze dat ik dan maar met een draad moet aansluiten wat lekker is een kabel over je muur naar je tv op je nieuwe stucwerk, echt belachtelijk, nu lees ik dat het wel lukt me het nieuwe modem en dus gebeld, word ik afgesnauwd door een medewerkster die zegt dat ze niet omruilen als er geen andere storing is??? voel me echt genaaid, zit nu met 2 tv boxen waar ik niks mee kan doen!

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

28 reacties

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 93 reacties
  • 28 januari 2025

Dat moet inderdaad wel mogelijk zijn ! Je zou een super wifi 2 er tussen kunnen zetten dan moet het denk wel lukken ! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025

Onzin omdat mijn wifi uitstekend is op de plek waar de tv hangt, ben best bereid om een wifi punt aan te schaffen voor de tv boven, snap best dat dat beter is maar ga echt niet een extra wifi punt aanschaffen omdat het modem van KPN niet werkt zoals beloofd met hun tv ontvanger, echt te belachelijk voor woorden, vind het pure oplichting, zeg dan bij de verkooppraatjes eerlijk dat het niet draadloos werk in mijn situatie en laat het niet eerst aanschaffen met de belofte dat het wel kan.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 93 reacties
  • 28 januari 2025

Je kan via facebook Messenger berichtje sturen netjes uitleggen het probleem denk dat je dan wel een nieuwe modem krijg 

Frans Heimensen
Deelnemer

Ik heb de V10 en heb de tv box gewoon verbonden via WiFi en ervaar geen problemen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4559 reacties
  • 28 januari 2025
Peterpiwi schreef:

Je kan via facebook Messenger berichtje sturen netjes uitleggen het probleem denk dat je dan wel een nieuwe modem krijg 

KPN gaat geen goed werkende modems omwisselen. Feit is dat de TV+ niet goed samen werkt met wifi van de V10. Zelf heb ik om deze reden naast mijn V10 een superwifi 2.0 punt staan. 1 van mijn tv ontvangers is bekabeld maar mijn 2e hangt voor me bed en kan ik onmogelijk bekabelen. 

Dus de oplossing gaat dan toch zijn om een wifi punt aan te schaffen. Deze zendt wifi6 uit met IGMP en dan zou u geen problemen moeten ervaren.

Als test om te kijken of het werkt kunt u ook de superwifi punt huren. Dan betaald u 2,50 per maand.

Peterpiwi
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 93 reacties
  • 28 januari 2025

@Ik_Combineer  ik heb het probleem niet hoor . Ik gebruik boven ook de super wifi 2  daar. Is mijn smart tv en kpn +. Op aangesloten en in de woonkamer is de kpn + ook bekabeld aangesloten modem 12 is netjes weg gewerkt in een kast wifi is prefect en ervaar geen problemen ! 

ik probeer ook maar mee te denken 🤨 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8686 reacties
  • 28 januari 2025

Beste ​@Tej00 een TV+decoder zal misschien best wel draadloos werken op een V10, maar KPN ondersteunt het niet als er storingen zijn.

Zelf heb ook ik een V10 en geeft slechte resultaten draadloos met de TV+, weet ik dus uit ervaring.

Een KPN wifipunt SW#2 ertussen wordt wel ondersteund door KPN, zie onderstaande tabel voor ondersteunde aansluitingen:

en

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025

Beste Jan, natuurlijk had ik dit inmiddels ook gevonden, vind het echter van de zotte dat dit niemand vertelde toen ze me de tv box aanpraatte, toen was het ideaal voor mijn oplossing omdat het draadloos was, mijn router zit op net 5 meter afstand, vandaag nagemeten, ik heb glasvezel en heb 1Gbit/s snelheid, overal in huis meet ik perfect wifi. totale onzin om versterkers te gaan plaatsen en ik heb geen mogelijkheid meer voor een kabel naar de tv, alles net gestuct, maar zelfs daar gaat het niet om, de verkooppraatjes kloppen gewoon niet!

Ze moeten leveren wat ze verkopen en in mijn geval is dat dus blijkbaar alleen mogelijk met het V12 modem volgens hun eigen specificaties. de volgende zet ligt niet bij mij maar bij KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025
Frans Heimensen schreef:

Ik heb de V10 en heb de tv box gewoon verbonden via WiFi en ervaar geen problemen.

Knap, bij werkt het dus niet en volgens KPN ook niet….

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8686 reacties
  • 28 januari 2025

Beste ​@Tej00 je kunt ook 1 wifipunt huren bij KPN i.p.v. kopen om e.e.a. te testen.

De wifi op de V10 moet dan uit en dient bekabeld aan de modem aangesloten te worden.

Dan kun je de TV+ draadloos met het wifipunt verbinden.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Tej00 je kunt ook 1 wifipunt huren bij KPN i.p.v. kopen om e.e.a. te testen.

De wifi op de V10 moet dan uit en dient bekabeld aan de modem aangesloten te worden.

Succes.

Jan het gaat er niet over wat wel en niet kan, KPN heeft me iets verkocht met een belofte die ze niet nakomen, ik ben niet de juiste persoon in dit geval om iets te kopen of te huren, KPN moet hun belofte nakomen. Heb dit aangeschaft op advies van KPN omdat ik vroeg hoe ik het kon oplossen. nu maak je er een ander probleem van, stel je koopt een auto voor je caravan en nu hij geleverd is blijkt dat er geen trekhaak onder mag….

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025
Tej00 schreef:
JanD schreef:

Succes.

Jan het gaat er niet over wat wel en niet kan, KPN heeft me iets verkocht met een belofte die ze niet nakomen, ik ben niet de juiste persoon in dit geval om iets te kopen of te huren, KPN moet hun belofte nakomen. Heb dit aangeschaft op advies van KPN omdat ik vroeg hoe ik het kon oplossen. nu maak je er een ander probleem van, stel je koopt een auto voor je caravan en nu hij geleverd is blijkt dat er geen trekhaak onder mag….

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4559 reacties
  • 28 januari 2025

Vraagje; is 4Gb beschikbaar? Je zou dan voor 1 maand je abonnement kunnen verhogen naar 4Gbit. Je krijgt dan een nieuwe modem (box 14) en die mag je houden als je je abonnement daarna omlaag schroeft. 

Het omruilen voor een box12 gaat echt niet gebeuren, als ze bij de klantenservice op omwisselen "klikken" stuurt KPN automatisch gewoon een nieuwe V10. 

• 3829 reacties
  • 28 januari 2025
Tej00 schreef:

... nieuwe stucwerk ...

Je bent dus aan het verbouwen geweest. Waarom heb je dan niet gezorgt voor een kabel in de muur?

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 28 januari 2025
Ik_Combineer schreef:

Vraagje; is 4Gb beschikbaar? Je zou dan voor 1 maand je abonnement kunnen verhogen naar 4Gbit. Je krijgt dan een nieuwe modem (box 14) en die mag je houden als je je abonnement daarna omlaag schroeft. 

Het omruilen voor een box12 gaat echt niet gebeuren, als ze bij de klantenservice op omwisselen "klikken" stuurt KPN automatisch gewoon een nieuwe V10. 

Zelf een Box12 aanschaffen is ook een optie, staan er genoeg op MP.

• 3829 reacties
  • 28 januari 2025
j3roentje schreef:

Mag niet. Er kwam vorige week nog een topic voorbij waarbij dat ook gewoon niet werkte.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4559 reacties
  • 29 januari 2025
j3roentje schreef:
Ik_Combineer schreef:

Laten we heling maar niet promoten hier...

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8686 reacties
  • 29 januari 2025

Ben ik helemaal met je eens ​@Ik_Combineer , ​@j3roentje zou op een legaal forum geen illegale voorstellen moeten kunnen doen, of op zijn minst daarvoor aangesproken moeten worden door het moderatieteam.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 10867 reacties
  • 29 januari 2025

Apparatuur van KPN is inderdaad in bruikleen. Het is dan ook zeker niet de bedoeling om deze apparatuur dan maar zelf aan te schaffen op Marktplaats. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 539 reacties
  • 29 januari 2025
Jeroen van KPN schreef:

Apparatuur van KPN is inderdaad in bruikleen. Het is dan ook zeker niet de bedoeling om deze apparatuur dan maar zelf aan te schaffen op Marktplaats. 

Klopt, maar KPN is wel heel stug en niet altijd even eerlijk als er wat te verkopen valt.

En wordt het tegenwoordig nu duidelijk vermeld dat het om bruikleen gaat als klanten hun apparatuur ontvangen en/of bij de communicatie bij het aangaan van een abonnement?

En het doorberekenen van de vervangingswaarde, wordt dat nu consequent gedaan? Als ik het hier zo lees totaal niet, een simpel excuus is voldoende. Dan blijven mensen dit toch aanbieden op bijvoorbeeld MP?

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 29 januari 2025

Hoi ​@Tej00 . 

Twee opties:

Zet onder de instellingen - Beeld de videomodus op unicast ​​​​​​. Dat werkt hier prima met TV+ via de wifi van de v10.

Of huur een SuperWiFi 2. Koppel die bedraad op de v10. En de TV+ weer via de wifi van die SuperWiFi. SuperWiFi kan uiteraard geheel uit het zicht. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025
PeterG schreef:

Hoi ​@Tej00 . 

Twee opties:

Zet onder de instellingen - Beeld de videomodus op unicast ​​​​​​. Dat werkt hier prima met TV+ via de wifi van de v10.

Of huur een SuperWiFi 2. Koppel die bedraad op de v10. En de TV+ weer via de wifi van die SuperWiFi. SuperWiFi kan uiteraard geheel uit het zicht. 

Ben gegaan voor de beste optie, 4Gbit/s, modem zit paar meter van tv. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8686 reacties
  • 29 januari 2025

Beste ​@j3roentje dat de klant bruikleenapparatuur krijgt en dat de vervangingswaarde berekend kan worden door KPN staat gewoon in de voorwaarden.

Tevens wordt op de apparatuur en op de verpakking van de apparatuur vermeld dat het bruikleenapparatuur is iclusief het retouradres waar het naar toe moet bij einde contract.

Als men het dan toch wil verkopen en/of kopen, moet dan ook gewoon de consequenties aanvaarden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025
Marlon92 schreef:
Tej00 schreef:

... nieuwe stucwerk ...

Je bent dus aan het verbouwen geweest. Waarom heb je dan niet gezorgt voor een kabel in de muur?

Omdat dat niet nodig was volgens het verkooppraatje van KPN “de `tv Box werkt met wifi” de gestucte muur zou gestucte muren worden als er ook een internet kabel heen moest, die zit namelijk aan de andere kant.

In middels heb ik 4Gbit/s aangevraagd dan is volgens opnieuw KPN het probleem opgelost omdat daar een ander Modem bij hoort.

PeterG
Superuser
  • 61778 reacties
  • 29 januari 2025

Ben gegaan voor de beste optie, 4Gbit/s, modem zit paar meter van tv. 

Eh. Wat heeft dit met tv te maken? Heb je 20 apparaten waarop je tegelijk veel download?

4000 Mbps? Beste optie?

Het is in ieder geval de duurste optie. Huren van een SuperWiFi was een stuk goedkoper geweest. En meer dan zo'n 50 Mbps gebruik je niet op hetzelfde moment. 

TV via kpn hooguit 14,2 Mbps. 

Downloaden webpagina's circa 3 Mbps. Ook dat gaat niet sneller met meer bandbreedte. 

Maar goed.Ik kan niet in je portemonnee kijken. 

Veel plezier ervan in ieder geval! 🙂

Reageer