Skip to main content
Vraag

Voetbal via Ziggo wordt gratis, wat gaat KPN doen?

• May 9, 2026
  • 35 reacties
  • 497 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Gelukkig is Ziggo ook sponsor van AJAX waar je dus als klant ook aan meebetaald! 

Ja en, wat is daar mis mee?

Elke club heeft een sponsor en als je geen fan bent van die club, betekend dat niet dat je van dat bedrijf geen gebruik meer van mag maken.

Volgens jouw woorden zou ik dus niet meer naar Mediamarkt mogen.

Gelukkig zie ik dat soort dingen los van elkaar.😉

Forum|alt.badge.img+16
  • May 9, 2026

Bovenstaande klinkt voor mij erg oneerlijk, je gaat dan iedereen factureren, ook mensen die er geen behoefte aan hebben.

Maar je betaald al sinds 2016, 2,50 euro per maand aan eredivisiebelasting bij KPN, dus dan maakt het toch niet uit? 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 9, 2026

Ik kijk nooit voetbal, kan ik dan korting op m’n tv abonnement krijgen? Liefst retroactief sinds 2016. 😉

Forum|alt.badge.img+16
  • May 9, 2026

Ik kijk nooit voetbal, kan ik dan korting op m’n tv abonnement krijgen? Liefst retroactief sinds 2016. 😉

Is ooit al eens gevraagd, maar omdat iedereen ESPN1 krijgt blijf je die 2,50 euro eredivisie belasting betalen.

Paulkp
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • May 9, 2026

Iedereen bedankt. Als starten van deze topic weet ik wel/niet wat ik ga doen. Eerst juli maar afwachten!!’

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • May 9, 2026

Gelukkig is Ziggo ook sponsor van AJAX waar je dus als klant ook aan meebetaald! 

Ja en, wat is daar mis mee?

Elke club heeft een sponsor en als je geen fan bent van die club, betekend dat niet dat je van dat bedrijf geen gebruik meer van mag maken.

Volgens jouw woorden zou ik dus niet meer naar Mediamarkt mogen.

Gelukkig zie ik dat soort dingen los van elkaar.😉

Niets hoor! Maar weet dat je als Ziggo klant dus ook daar aan mee betaald. Ben zelf Ziggo klant af, dus er geen last (meer) van.

Was meer van je betaald dus aan de sponsoring, en de voetbaltax door ESPN1 en daar komt nu dus nog €2,50 per maand extra bij.

• May 9, 2026

Is ooit al eens gevraagd, maar omdat iedereen ESPN1 krijgt blijf je die 2,50 euro eredivisie belasting betalen.

Alleen betalen ook klanten die alleen internet afnemen ook die € 2,50 want het TV abonnement bleef destijds € 10,00  daar zit nu wel iets inflatiecorrectie bovenop.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 10, 2026

Alleen betalen ook klanten die alleen internet afnemen ook die € 2,50 want het TV abonnement bleef destijds € 10,00  daar zit nu wel iets inflatiecorrectie bovenop.

Mee eens, het zit inderdaad in het internet abonnement.

Kanaal 14, waar ik zelden naar kijk, ook al hou ik van voetbal.

Wat betreft WK, dat wordt gewoon op NPO uitgezonden, dus kan iedereen zien.

Mocht dat in de toekomst achter een betaalmuur komen, dan is het jammer, dan kijk ik er (helaas) niet meer na.

Forum|alt.badge.img+16
  • May 10, 2026

Maar ansich kan KPN net als Ziggo dit besluit alsnog nemen om ESPN verplicht te maken, ze mogen de prijzen nu verhogen met maximaal 3 euro in de nieuwe voorwaarden. Bij Ziggo is dit ook gebeurd en dat is 4 euro daar geworden en binnen een paar dagen na het ingaan van de nieuwe AV krijgen mensen totaal 4 euro extra verhoging naast de inflatiecorrectie, met name die eredivisiebelasting is daar ook al onderdeel van. 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik hoop dat KPN dit niet gaat doen. Ik vind het niet kunnen dat iedereen moet mee betalen aan het toevoegen van voetbal in het basispakket. Dit gebeurt nu al met ESPN voor €2,50 per maand en daar ben ik het al niet meer eens. 

Dus KPN, niet doen!