Skip to main content

Volgens Totaal TV krijgen decoders van KPN een update naar Google TV14

• May 2, 2025
  • 23 reacties
  • 473 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Totaal tv kondigd aan dat de decoders van kon snel een update krijgen naar Google tv14. 

Interresant

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Zeer interessant! 

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Google TV 14 bestaat niet, ik denk dat je bedoelt Android 14. 

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • May 2, 2025

Google TV 14 bestaat niet, ik denk dat je bedoelt Android 14. 

Ok. Maar geen Android 14 maar androidTV 14

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • May 2, 2025

Ik ben geen fan van ze, maar laten we dan ook credits geven; https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-en-delta-zetten-decoders-over-naar-android-tv-14/

Er staat geen richtlijn in, dus het kan morgen zijn of over twee jaar.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • May 2, 2025

En als Android TV 14 erop komt, gaan we hem natuurlijk wel even goed testen he 😉

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 2, 2025

Ik zag soms wel eens interessante Totaal TV artikelen, dus ik dacht ik volg hun RSS feed eens. Sindsdien zie ik dus alle artikelen voorbij komen. Zitten echt wel eens wat artikelen tussen met wat nieuws, maar ook wel echt veel zonder echte inhoud.

Kan het niet onderbouwen, maar daar vind ik dit artikel ook eentje van.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Ik hoop in dit geval dat het artikel op Totaal TV klopt.

Ze geven KPN en Delta als bron op.

Hopelijk kan een moderater hier zijn licht over laten branden.

Al denk ik dat hij / zij er nog niets over mogen zeggen.

Ik hoop wel dat ze snel komen, want als ik het goed heb, wordt de Sagemom DIW7022 (KPN tv+ box) veel stabieler met een nieuwere Android TV versie.

P.S.

Ook ben geen grote fan van Totaal TV. 

Ook de grammatica is daar heel erg slecht, erg veel taalfouten en veel speculaties.  Wat voor een dochterbedrijf van Veronica niet zou mogen.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

P.S.

Ook ben geen grote fan van Totaal TV. 

Ook de grammatica is daar heel erg slecht, erg veel taalfouten en veel speculaties.  Wat voor een dochterbedrijf van Veronica niet zou mogen.

Totaal TV is onderdeel van de  DMG Media Group en Veronica hoort bij Talpa. 

Je zou eerder denken dat Totaal TV een soort spreekbuis is voor kpn. Ik Het merendeel van de artikelen is overigens opgeklopte lucht en inderdaad speculatief en soms wat tendentieus.

TvG2016
Helper
  • May 3, 2025

Heerlijk om te lezen bij een croissant en een latte.

En dat te bedenken dat een van de mensen in dit onderwerp in het verleden met allerlei stankberichten met VPN ervoor heeft gezorgd dat het reageren bij berichten nu vele malen moeilijker is geworden. En ja, ik ben ook geen fan van bepaalde KPN monteurs. Maar ach, je bent maar de spreekbuis voor het bedrijf waarvoor je werkt😀

Ik neem nog een volgend bakkie latte. Voor sommigen onder uwen...dat de azijn lekker mag smaken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 3, 2025

Beste ​@joop2011 , ​@Alex van KPN heeft al eerder binnen dit topic gerteageerd.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Beste ​@joop2011 , ​@Alex van KPN heeft al eerder binnen dit topic gerteageerd.

Maar die reactie van Alex is natuurlijk weinigzeggend… (Daarom vond ik die reactie grappig en heb ik 'm toen een Like gegeven.)

Ik hoop dat er spoedig een inhoudelijke reactie komt.

• May 3, 2025

Totaal tv kondigd aan dat de decoders van kon snel een update krijgen naar Google tv14. 

Interresant

Interessant ook dat ze dan direct naar android tv 14 gaan. Misschien ook weer niet zo heel vreemd, Google is momenteel android tv 14 aan het uitrollen.

Ik was ook benieuwd naar nieuwe functies die je met android tv 14 zou kunnen krijgen en vond hier meer informatie. Deel het even voor andere geïnteresseerden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Ik heb de Xiaomi TV Box 3rd Gen met Android TV 14 maar heeft bijna geen verschil met Android TV 12, behalve dat sommige UI API veranderd is met gevolg dat sommige Apps niet meer werken.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb de Xiaomi TV Box 3rd Gen met Android TV 14 maar heeft bijna geen verschil met Android TV 12, behalve dat sommige UI API veranderd is met gevolg dat sommige Apps niet meer werken.

Over welke apps hebben we het dan ​@TDN? 🤔

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Veel VPN Apps werken niet meer. Ook KPN en Odido Apps werkten niet zonder updates.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Veel VPN Apps werken niet meer. Ook KPN en Odido Apps werkten niet zonder updates.

Veel? 😂 Oké dacht dat het maar wat enkele apps waren, maar veel dus… Dan hoef je niet te vertellen welke apps, want dan wordt het een lange lijst. 🤣

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 6, 2025

KPN app werkte hier wel op mijn naamloze box met Android TV14

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 6, 2025

Hoop dat een moderator uitsluitsel kan geven dat ook de DIW7022 overgaat naar 12 of 14 zou wel prettig zijn als het zeker 12 wordt op de DIW7022

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Heerlijk om te lezen bij een croissant en een latte.

Ik heb direct zin in een pistache croissant! 😅

Even een kleine side note vanuit mijn rol als community manager: iedereen is natuurlijk vrij om zijn of haar mening te delen: ook over externe bronnen. Wel wil ik vragen om dat op een respectvolle manier te doen. Totaal TV is voor veel mensen een informatiebron, en we willen hier op de community vooral inhoudelijk en constructief met elkaar in gesprek blijven.

Kritiek op externe bronnen is uiteraard prima, zolang die onderbouwd en respectvol geformuleerd is. Opmerkingen die bijvoorbeeld zonder onderbouwing de geloofwaardigheid van anderen in twijfel trekken, helpen niet bij een (vruchtbare) discussie. Dus alsjeblieft, laten we ons richten op bijdragen waar iedereen iets aan heeft. Dank voor jullie begrip en medewerking!

Heb je inhoudelijke feedback? Overweeg die ook te delen met de externe bron zelf. Dat kan een win-win zijn: jij krijgt je punt onder de aandacht en de ander kan er mogelijk iets van leren.

Tot slot: ik kan bevestigen dat we inderdaad werken aan een update naar Android 14. Hoe, wat en wanneer houden jullie nog tegoed.

Zodra er concrete informatie is, delen we die via een officiële Product Update, zoals jullie van ons gewend zijn.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

Ik voel weer een pilot aankomen :D

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 7, 2025

Een naamloze box heeft geen Android TV maar AOSP Android 14. Dat heeft te maken met licentie en goedkeuring van Google om Android TV/Google TV te mogen gebruiken. Bovendien schreef ik KPN App werkte niet zonder updates … Nu werkt de App wel. Bij een naamloze box kan je ook geen Smart TV App maar normale KPN App voor Android installeren.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • May 7, 2025

Een naamloze box heeft geen Android TV maar AOSP Android 14. Dat heeft te maken met licentie en goedkeuring van Google om Android TV/Google TV te mogen gebruiken. Bovendien schreef ik KPN App werkte niet zonder updates … Nu werkt de App wel. Bij een naamloze box kan je ook geen Smart TV App maar normale KPN App voor Android installeren.

Dan zit je er toch goed naast ik heb deze op ali gekocht het is een klone van de TX98 PRO + zonder deze tekst erop. (naamloos) en gewoon Android TV 14 erop ze maken daar alles na en licenties boeit ze niet ze verkopen er ook nep logo ;)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 7, 2025

Dan zit je er toch goed naast ik heb deze op ali gekocht het is een klone van de TX98 PRO + zonder deze tekst erop. (naamloos) en gewoon Android TV 14 erop ze maken daar alles na en licenties boeit ze niet ze verkopen er ook nep logo ;)

Ik ken genoeg zogenaamde Android TV Boxes met zogenaamde Android TV maar het zijn Android Boxes met een TV Launcher. Je kan makkelijk kijken met de versie nummer van Google Playstore of zelfs met de versie nummer van KPN App. Dat zijn normale Android versies en geen Smart TV versies, en je kan de Playstore niet updaten naar de actueelste versie.

Op deze Android TV 14 kan je zien, welke boxes zijn voorzien met Android TV 14. TX98 Pro staat in ieder geval niet in de lijst.