Skip to main content

Vandaag heb ik via mijn Hussel abonnement de Arris interactive KPN ontvangers binnengekregen, geïnstalleerd, de afstandsbediening aan mijn Samsung Smart TV gekoppeld en dat ging op zich goed.

Nu maak ik gebruik van een Teufel Soundbar welke ik aan de TV d.m.v. HDMI-ARC heb aangesloten.

Om nu TV te kunnen kijken zet ik eerst de KPN ontvanger aan d.m.v. de bijbehorende afstandsbediening.

Hierna zet ik de Samsung TV aan d.m.v. de gekoppelde knop op de afstandsbediening van de KPN TV ontvanger.

Zodra de TV is ingeschakeld wordt via HDMI-ARC de Teufel Soundbar ingeschakeld, althans is dat de bedoeling want af en toe wil het niet helemaal goed werken.

Tot nu toe werkte ik altijd met een Logitech Universele afstandsbediening maar omdat ik nu alleen nog maar TV ga kijken dacht ik dit met 1 of 2 afstandsbedieningen te kunnen bedienen.

Feitelijk lukt dat ook met 2 afstandsbedieningen maar ik ben nog niet achter in welke volgorde ik de TV en de TV ontvanger moet inschakelen.

Is er wellicht nog een betere optie om dit proces te bedienen?

 

 

Het maakt niet uit of je eerst de tv of eerst de ontvanger aan zet.

Wel is het zo dat Samsung het meest compatibele tv merk met de tv ontvanger is. Als je dan de Samsung afst.bed. gebruikt moet je wel eerst de tv aanzetten en dan vervolgens via het startmenu op de tv kiezen voor '’Stroom kabelontvanger’’ om met de ok knop van de Samsung ab de ontvanger aan te zetten. Of andersom eerst uitzetten en dan de tv.

Zelf heb ik sinds kort de tv ontvanger op '’eco stand-by'’ (energiespaarstand) staan. Als je dan de Samsung tv aan zet wordt ook de ontvanger gestart. Die er dan wel 1 min. en 45 sec. over doet om helemaal aan te gaan. Dat wel. 


Hmm, ik begrijp het nog niet helemaal maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen…😉

In een ander topic welk over de TV ontvanger ging en dan m.n. over de onbeschikbaarheid van HDMI-CEC las ik ook al dat met de afstandsbediening van de Samsung TV zowel de TV als de KPN TV ontvanger werd aangezet.

Ik heb echter nergens kunnen lezen hoe ik dat zou moeten instellen.

Misschien dat ik toch wel weer over ga naar de bediening d.m.v. Logitech universele afstandsbediening.