Skip to main content

Wanneer gaan opnames van series van oud naar nieuw?

Nu is het zo dat bv S1-1 helemaal onderaan staat en de laatste aflevering bovenaan. Erg irritant en onlogisch

 

Mvg

 

Arjan 

Goedemiddag @AJWO,

Tsja, het is denk ik een beetje afhankelijk van de persoonlijke voorkeur in deze. Deels natuurlijk beïnvloed door de manier van kijken. Gezien de omschrijving ga ik er vanuit dat je niet de TV+ ontvanger hebt.

De volgorde gaat in ieder geval niet wijzigen, maar wellicht kun je met de volgende tip er makkelijker gebruik van maken? Op persoonlijke noot, ik zou hem zelf het liefste ook andersom hebben (of in ieder geval instelbaar naar persoonlijke voorkeur).

Wanneer je het programma opent welke je wilt kijken en de lijst van afleveringen wordt weergegeven, druk dan 1 keer het pijltje naar boven in (van de zilverkleurige ring om de 'OK’ knop heen). Hiermee 'zap’ je naar de onderste aflevering van de lijst.

Om hier optimaal gebruik van te blijven maken moet je wel de aflevering die je gekeken hebt verwijderen om continu op de oudste aflevering terecht te komen natuurlijk.

 


Beste,

 

Ik heb wel degelijk tv+.

Maar wat bedoel je met 'Deels natuurlijk beïnvloed door de manier van kijken' ?

Het lijkt mij toch dat je aflevering 1 als eerste wil kijken. Nu moet je dus eerst helemaal naar beneden scrollen om naar afl 1 te gaan 

Tevens als ik een aflevering verwijder die ik heb gekregen, gaat het automatisch naar de laatste aflevering. En je gaat niet eerst de laatste aflevering kijken 😉.

Is het dan wel bij tv+ mogelijk om het te veranderen?


Ehja.

Het is net als je mailbox of hier het forum. Nieuwste bovenaan. En dat is niet afl. 1 want dat is de oudste.

Bij TV+ is dat hetzelfde. 

De hele opnamelijst is van oud(ste aflevering/opname) naar nieuwste van onder naar boven.

Ook bij streamingdienst NLziet staan series in dezelfde volgorde als de opnames (bij kpn). Ik vind het niet meer dan logisch dat de nieuwste opname/aflevering vooraan danwel bovenaan staat.


Ik heb wel degelijk tv+.

Maar wat bedoel je met 'Deels natuurlijk beïnvloed door de manier van kijken' ?

 

Helder, dan helpt de tip niet, want de tv+ heeft (nog) geen lijstweergave.

Voor wat betreft de manier van kijken. Zelf neem is eerst een hele serie op, zodat ik hem in 1x (of in ieder geval kort tijdsbestek) kan bekijken. In die situatie zou ik het fijn vinden om de eerste aflevering bovenaan te hebben. Anderen kijken de opname de dag na uitzending en die willen dan de laatste uitzending bovenaan.

Daarnaast is het inderdaad zo wat @PeterG omschrijft. De volgorde is hiermee meer in lijn met andere applicaties en (blijkbaar) meer natuurlijk in gebruik.


Ik heb wel degelijk tv+.

Dan kom je in een serie ook best snel bij de oudste aflevering. Dus vanaf aflevering 1.

De dia indeling is als volgt: in regels. Dus de bovenste 4 zijn van links naar rechts de meest recent uitgezonden. Daaronder 5 t/m 8. Daaronder 9 t/m 10. Er vanuit gaande dat het een serie is met 10 afleveringen.

De derde regel is dan rechts afl. 1. Dat is de oudste opname.

🔹Dus vanaf afl 1 e.v. bij TV+: eerst naar beneden en dan even naar rechts. Ik ben er al zo aan gewend dat ik er niet eens meer bij stilsta…

Ook bij NLziet kom ik op de laatste aflevering en moet ik in de lijst eerst naar beneden.


Ik neem inderdaad de gehele serie eerst op voordat ik ga kijken. Voordeel daarvan is dat je heerlijk achter elkaar kan kijken en de reclames kan doorspoelen. Daarbij zou het dus prettig zijn als de oudste bovenin staat. 

Misschien toch wat voor de volgende update om de optie te geven in welke volgorde je de afleveringen kan zetten.

 


Bij de vorige ontvangers staat de eerste aflevering ook onderaan. En kan je 'm niet bovenaan zetten in een serie opname. En kijk je dus van onder naar boven.

De aflevering nummers staan er ook bij.

Het is nu 'gewoon’ van rechtsonder naar linksboven van af afl. 1 (de oudste) naar afl. 10 (de nieuwste). Er even van uitgaande een serie met 10 afleveringen.

Ze staan dus wel op volgorde. Of dat dan Z - A of A - Z is maakt mijns inziens niet zoveel uit.

Ik vind het een heel fijn apparaat inmiddels.