Skip to main content

Ik heb de instelling actief dat OK direct naar het programma gaat. Weet iemand met welke knop je volledige informatie van een reeds begonnen programma kunt zien in de gids zonder eerst daadwerkelijk naar het programmate gaan? 

Hi en welkom @V.Angela!

Sinds het nieuwe menu er is, is het inderdaad een optie om rechtstreeks naar de zender te gaan als je op OK drukt in de gids. Daardoor krijg je daar inderdaad niet de standaard uitgebreide programma-informatie te zien. Zie je onderin het menu geen opties staan om de programmainfo te bekijken sinds je deze instelling hebt aangepast?


Goedenavond,

Zolang ik in de gids zit heb ik inderdaad geen optie om de volledige programma informatie te lezen. Als ik daadwerkelijk naar de zender ga en dus vanuit de gids het programma start dan kan ik pas met de gele knop meer informatie kiezen.

Groetjes Angela 


Goedenavond,

Zolang ik in de gids zit heb ik inderdaad geen optie om de volledige programma informatie te lezen. Als ik daadwerkelijk naar de zender ga en dus vanuit de gids het programma start dan kan ik pas met de gele knop meer informatie kiezen.

Groetjes Angela 

Dankjewel voor de tip! Fijn dat 't op die manier lukt, en mogelijk zijn andere forumbezoekers hier ook mee geholpen :) 


Ik ben juist op zoek naar de manier om meer informatie te lezen zonder eerst naar de zender/uitzending te gaan


Ik ben juist op zoek naar de manier om meer informatie te lezen zonder eerst naar de zender/uitzending te gaan

Zet de OK knop weer uit wat betreft “direct naar zender gaan". Want dat wil je dus duidelijk niet.

Om alsnog direct naar een programma te gaan v.u. de gids kun je namelijk de play/pauze knop gebruiken!

Ergo: via programma-informatie naar programma met de OK knop (mits die stomme functie dus uit staat)
Via gids direct naar programma en informatie overslaan (!) met de play/pauze knop.


Bedankt voor je reactie.

Jammer, er is er dus alleen een work around.

Hopelijk brengen ze de functie nog terug.


Jammer, er is er dus alleen een work around.

Als jij dat vind

Hopelijk brengen ze de functie nog terug.

Die heb je zelf uitgezet. Kan je dus zelf terug halen door de functie “met OK direct naar programma” uit te zetten. Want dat kan tenslotte ook al met de play/pauze :play_pause: knop. Dan kies je op de ab OK als je éérst de inhoud wilt lezen of je kiest play/pauze :play_pause: als je direct naar het programma wilt zonder de inhoud te lezen.


Dan verschillen wij van mening maar dat mag 🙂. Dank je wel voor het meedenken


Beste @Alexandra,

Ben het eens met @V.Angela. Het is heel jammer dat je eerst naar een programma moet om de programma informatie te kunnen lezen.

Ik wil juist de informatie lezen om te kunnen bepalen of ik een programma uberhaupt wel wil bekijken of niet.

Is dit iets wat jullie mogelijk aan kunnen passen?

 

Groeten Nicole.


Lees even 2 reacties boven jou, @Nicolesw .


@PeterG ,

 

dat is niet de oplossing die wij bedoelen. Het was voorheen zo dat je de programma informatie kon lezen zonderhet ok, direct naar programma uit te zetten. Dit is een functie die ik graag terug zou zien zonder met pauze knoppen e.d. in de weer te gaan.


@Nicolesw

Dat is nooit zo geweest. Maar ach…..

En wat jij wilt kan en gaat natuurlijk niet gebeuren. Je kan de OK knop niet 2 functies tegelijk geven.

Het is of (optie 1) OK → direct kijken of
(optie 2) OK → programma-informatie → kijken

En daar kan je zelf uit kiezen. En indien je optie 2 kiest kan je optie 1 gewoon doen met de play/pauze knop.

Zet de OK knop weer uit wat betreft “direct naar zender gaan". Want dat wil je dus duidelijk niet.

Om alsnog direct naar een programma te gaan v.u. de gids kun je namelijk de play/pauze knop gebruiken!

Ik begrijp dus écht het probleem niet! (als je het al een probleem kunt noemen natuurlijk)


@PeterG 

 

De dames hebben gelijk. Er is in de basis iets veranderd met de het gevolg dat:

1. Je niet meer gids kunt lezen op alle zenders terwijl je ondertussen blijft op je huidige zender én het beeld en geluid van die zender kunt blijven volgen. Dat kon eerder wel.

 

2. Je kunt niet meer bladeren in de gids en overal info lezen alvorens je beslist over te gaan naar een andere zender.

 

Voorgaande geldt ook voor teletekst. Voorheen kon je beeld en geluid volgen en ondertussen tt lezen in doorzichtig scherm. Dat kan nu ook, maar kan maar 1x. Soms wil je even beeld zien en dan weer 100% tt. Dat laatste betekent nu dat tt dan verdwijnt. Voorheen was dat niet zo.

 

 


@Hanneke14

1. Je niet meer gids kunt lezen op alle zenders terwijl je ondertussen blijft op je huidige zender én het beeld en geluid van die zender kunt blijven volgen. Dat kon eerder wel.

In dat geval weet ik zeker dat je nog een STOKOUDE Motorola 1853 hebt. Want met recentere ontvangers krijg je wel het beeld van de lopende zender optioneel in een hoekje en gaat het geluid gewoon door.
Die Motorola omruilen kan via www.kpn.com/omruilen .

2. Je kunt niet meer bladeren in de gids en overal info lezen alvorens je beslist over te gaan naar een andere zender.

Hmm :wink: . Dat zal dan ook wel die oude 1853 zijn, met iets andere AANGEPASTE gids in het nieuwe systeem, want volgens mij kan ik dat wel gewoon hier met de Arris vip2952.

Voorgaande geldt ook voor teletekst. Voorheen kon je beeld en geluid volgen en ondertussen tt lezen in doorzichtig scherm. Dat kan nu ook, maar kan maar 1x. Soms wil je even beeld zien en dan weer 100% tt. Dat laatste betekent nu dat tt dan verdwijnt. Voorheen was dat niet zo.

Klopt. De TT knop is nu qua volgorde TT AAN, TT Transparant, TT UIT.
Er zijn erger dingen. Ik gebruik Teletekst al een dik jaar vooral via de app* in mijn smartphone. Dan speelt de tv uiteraard gewoon door! :grinning::wink: .
*app NOS TELETEKST