Skip to main content

Hallo, wij hebben 2 afstandsbedieningen voor 2 tv’s. Als je bij de ene volume+ ingedrukt houdt, springen de getallen omhoog, erg handig, maar bij de andere werkt dat niet, dan moet ik voor elk getal hoger steeds drukken, erg onhandig. Hoe dit op te lossen?

Beste @Jos Rademaker 

Welke afstandsbedieningen heb je, zijn ze allebei hetzelfde, welke type/merk tv ontvangers heb je in bezit? 


Dat zal waarschijnlijk aan de tv zelf liggen. Hoe werkt dat met de originele afstandsbediening die bij de tv geleverd is? Kun je daar wel de volumeknop vasthouden?


Dag Dennis, ik heb de spullen tegelijk aangeschaft, de lange smalle witte afstandsbedieningen en dezelfde ontvanger.

en hallo Nick, dat is een goede tip, rond de originele afstandsbediening, dat ga ik uitproberen.

dank beiden voor jullie snelle reactie!


Goedemiddag @Jos Rademaker, het is het volume van de tv dat je bediend, dus ben ook wel benieuwd wat er bij de originele afstandsbediening gebeurd. 


Dag Jeroen, met de Samsung afstandsbediening werkt het zoals ik wil: ingedrukt houden betekent een snelle loop door de getallen van het volume. Met de KPN versie is het dus voor elk hoger of lager cijfer een keer apart drukken. Jammer maar geen hoofdzaak. Dank voor je reactie.


Ah, Samsung.

En dan vast de afst. bed. D3 (dat is deze) ?

Dan:

Stop knop 5 sec. indrukken totdat led 2 x rood knippert

Code 307 intoetsen

Klaar

Werkt hier het volume niet mee? Dan zelfde procedure met volgende code:

314, 316, 523, 302

 


Een top tip, Peter, 307 en meteen bingo. Hartelijk dank! 👍


Graag gedaan, @Jos Rademaker . Buurvrouw was en is er ook blij mee. Snelcode Samsung met D3 geeft raar resultaat mbt volume.


Mooi, meer tevreden gebruikers dus...👋