Skip to main content

Ik heb een nieuwe tv gekocht en de kpn afstandsbediening inmiddels gekoppeld. Alles doet het nu hiermee behalve het regelen van de volume. Daar moet ik dus telkens de andere afstandsbediening voor pakken. Hoe kan dit? Kan ik iets doen om dit te verhelpen?

Hoi@AgnesWie 
Vertel even welke TV je hebt (merk en type) en welke code gebruikt hebt om de afstandsbediening te koppelen?


Dit probleem is de laatste week vaker hier gemeld.Dit speelt met die nieuwe afstandsbediening zonder het KPN-logo. .

De enigste oplossing die ik tot nu toe heb gelezen is gebruik maken van de  afstandsbediening van de TV. 
 

 


@AgnesWie 

Inmiddels is meer bekend geworden : 

 

De oplossing vind je mogelijk in een kleine afwijking van stap 2 van de instructie : 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Stap 2.

Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

 

 

Het is niet gelijktijdig, maar een fractie van een seconde later… 

Of : 

:small_blue_diamond:  Druk éérst source in en een fractie van een seconde later pas de 1. Houdt ze vervolgens in totdat de rode led brandt. Daarna op :fast_forward: drukken. Probeer het volume, werkt het dan de OK knop indrukken!!

 


@AgnesWie, welkom op het KPN forum. Noordzee slaat de spijker op z'n kop. Je kunt je afstandsbediening koppelen door de instructies te volgen. Is dat gelukt?


Hallo allemaal! Bedankt voor alle uitgebreide antwoorden! Hij deed het opeens vanzelf wel na een update van de software op de tv ☺️


Yes, dat is goed nieuws @AgnesWie. Bedankt voor de terugkoppeling :D


Volumeknop KPN afstandsbediening doet het niet, als ook de aan uit knop TV toestel linksboven op afstandsbediening doet het niet.  Kastje / TV ontvanger zelf doet het wel.

Heeft u een idee waar dit aan ligt...?

Vriendelijke groet,

Jolioes

 

 


Ik heb een Sony en daarbij had ik geen problemen. Is het bij bijna elke tv een probleem dan?


Reageer