Skip to main content

Goedemorgen,

Onlangs is bij ons KPN-iTV geïnstalleerd en ik heb een vraag over het regelen van het volume. Het geluid bij ons loopt via een home-cinema set waarbij we het volume van de TV zelf uit zetten en dus niet gebuiken. Voorheen regelden wij het volume via de TV-ontvanger (met de home-cinema op een basis volume stand). Met de afstandsbediening van de nieuwe ontvanger kan ik nu alleen het volume van de TV bedienen. Hoe kan ik de afstandbediening zo instellen dat ik het geluid van de TV-ontvanger óf het geluid van de home-cinema set kan bedienen?

Welke ontvanger heb je? Kun je het instellen via het menu van de ontvanger en dan te kiezen voor afstandsbediening?


Ondersteunen jouw televisie en home cinema set hdmi-CEC?

Wat is het merk van jouw televisie en van jouw home cinema set?


Ontvanger is de VIP5202 HDMI (Arris)

TV is een Philips Professional LCD-TV (42HFL5880D/10)

Home Cinema set is een Philips 5.1 Home Cinema (HTS7500/12)

De TV ondersteunt wel hdmi-CEC zie ik net.


Ontvanger is de VIP5202 HDMI (Arris)

TV is een Philips Professional LCD-TV (42HFL5880D/10)

Home Cinema set is een Philips 5.1 Home Cinema (HTS7500/12)

Dan zou je de televisie en de home cinema set moeten kunnen koppelen via "Philips Easylink" en zo het volume van de home cinema set moeten kunnen bedienen met de volume knoppen voor de televisie zelf.


Dank voor je reactie WJB. Ik denk dat je gelijk hebt maar krijg de Easylink helaas niet werkend. Ik heb een extra HDMI kabel aangebracht tussen tv en cinema set en nu doet hij wel iets, want als ik de TV uitzet gaat nu ook de cinema set uit (dat was eerder niet zo) maar aanpassen van het volume of de cinema set weer aan zetten lukt helaas niet.

Is het ook mogelijk om het volume via de tv ontvanger te bedienen (kon met mijn vorige ontvanger ook)? Want dan ben ik ook geholpen.


Volgens mij kun je dat instellen in het menu van de ontvanger, afstandsbediening en daar de home cinema set aanpassen. Dan zou je het volume kunnen bedienen met de ab van de ontvanger. 


Is het ook mogelijk om het volume via de tv ontvanger te bedienen (kon met mijn vorige ontvanger ook)? Want dan ben ik ook geholpen.

Nee, de TV ontvangers van KPN kennen geen volumeregeling.


heb je hier wat aan? HC-codes-IR-HD_BLE-VIP5202_v2_2020juni.pdf


Volgens mij kun je dat instellen in het menu van de ontvanger, afstandsbediening en daar de home cinema set aanpassen. Dan zou je het volume kunnen bedienen met de ab van de ontvanger. 

Dit is de gouden tip! Het koppelen lukte niet meteen, maar na 5-6 keer opnieuw proberen pakte de home cinema hem wel ineens! Kan het volume van de home cinema nu rechtstreeks via de KPN afstandsbediening aanpassen. Helemaal top. Dank allen voor het meedenken!


Volgens mij kun je dat instellen in het menu van de ontvanger, afstandsbediening en daar de home cinema set aanpassen. Dan zou je het volume kunnen bedienen met de ab van de ontvanger. 

Dit is de gouden tip! Het koppelen lukte niet meteen, maar na 5-6 keer opnieuw proberen pakte de home cinema hem wel ineens! Kan het volume van de home cinema nu rechtstreeks via de KPN afstandsbediening aanpassen. Helemaal top. Dank allen voor het meedenken!

Dan mag je mijn antwoord als oplossing markeren ;-)


volume met de box regelen (kon met mijn vorige ontvanger ook)

Dat was niet bij kpn want bij die kon het nooit.


volume met de box regelen (kon met mijn vorige ontvanger ook)

Dat was niet bij kpn want bij die kon het nooit.

Klopt, dat was bij on-line (wel onderdeel van KPN)


on-line (wel onderdeel van KPN)

Hoi @Bassie41 . Online is niet van kpn. KPN heeft volgens mij niet eens een aandeel. Online huurt ruimte op het netwerk van kpn, dat wel. vb. dat jij huurt van een woningbouw maakt je nog geen eigenaar van de flat of woningbouw….

Online maakt géén gebruik van de televisiedienst van kpn. Zij kopen dat in via Canaldigitaal.