Skip to main content

Op allebei de boxen werken de volumeknoppen van de afstandsbedieningen  ineens niet meer. 

Goedemorgen wellicht even de ab opnieuw koppelen.

Zie onderstaande:KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

 

suc6

 


Meerdere keren gedaan werkt niet helaas.  Als ik volume knop indruk gaat ook rode led branden ipv groen.  Het is ook ineens op beide afstandsbedieningen 


Als ik volume knop indruk gaat ook rode led branden ipv groen.

 

Als het over de TV+ Box gaat:

Rood betekent dat er een infrarood-signaal naar je televisie gestuurd wordt. En groen dat er via bluetooth een opdracht naar de TV+ Box gaat.

Noemde je die kleur omdat voorheen het groene lampje brandde voor het volume? (Als dat zo is, dan heeft de update van vandaag die instelling misschien veranderd? Zou wel verklaren waarom het op twee ontvangers tegelijk veranderd is.)


Geen idee wat betreft kleur leds maar valt nu pas op omdat ik er nu op let ivm het niet werken van de volumeknoppen .maar zou dan idd te maken kunnen hebben met update .maar belangrijkste is hoe komt dit weer in orde . Meerdere malen geprobeerd te koppelen met bose soundbar zoals aangegeven in menu maar telkens geen verbetering .zelfde geld voor de andere box die staat gewoon op tv geluid. 


Hoi @Molles, welkom hier. 

Je geeft haan het probleem op beide boxen te hebben. Je hebt de afstandsbedieningen al opnieuw gekoppeld, maar helaas zonder succes. 

Het zou maar zo met de update te maken kunnen hebben, maar had verwacht veel meer meldingen te zien dan. 

Ik wil je eerst vragen om een van de boxen eens van het stroom te halen? Hoe gaat het dan? Werkt dat niet, wil je deze resetten? Kun je daarna weer het volume regelen. 


Een box werkt weer degene waarvan geluid van tv komt . Alleen box die die geluid krijgt van bose soundbar nog niet helaas 


@Molles 

 

Ik ga ervan uit dat je de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt?

Hoe is de Bose aangesloten op de DIW7022

 

P.S. geluid regel je via de tv.

De box kan je altijd het beste het volume op max. zetten.

Als je de ab koppelt met de tv code, dan regelt de ab het volume op de tv zelf.

 

ik heb op de tv in de woonkamer de soundbar via HDMI eARC aangesloten.

Als ik het volume op de tv (via de KPN ab) regelt, gaat de soundbar harder / zachter.