Skip to main content

Bericht uit 2014: Ik maak gebruik van itv glasvezel. Nu is het zo dat het geluid van mij radio veel luider is dan dat van itv. Het volume staat gewoon het zelfde maar toch ik het geluid van de radio veel harder.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat de radio en tv even luid zijn op het zelfde volume?

Reactie uit 2020: Idd wordt het geluid van de radio minder hard na de dolby op auto te hebben gezet en -8 dB jammer dat jullie dit van mij moeten horen en niet van KPN.

 

Helaas, het aanpassen van 'dolby’ naar 'stereo’ of aangepast volume (0 dB ipv -4 of -8) helpt niet. BTW: ik maak gebruik van de analoge uitgang van de ontvanger. Helaas is die niet met de RC te bedienen :confused: . Net als mijn TV, die staat wel netjes in de lijst met te programmeren modellen, maar als ik die aanklik, krijg ik de melding dat deze TV niet wordt ondersteund :unamused:

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Welke KPN TV decoder heeft u?

 

Welke televisie heeft u?

 

Dat het volume van radio harder is dan bij televisie is bekend.

Ik zet gewoon het volume bij radio lager.

Ik weet niet of KPN hier iets aan kan doen.

 

8 is bij de ene versterker heel hard en bij de andere weer heel zacht.

Ik heb bij de Samsung soundbar (incl. BAS box) het volume als volgt?

Netflix (via Samsung TV) op 20

Televisie (via VIP Arris 2952 en tv naar soundbar) op 16

Radio (via VIP Arris 2952 en tv naar soundbar) op 14

Het volume klinkt dan ongeveer even hard.


Helaas, het aanpassen van 'dolby’ naar 'stereo’ of aangepast volume (0 dB ipv -4 of -8) helpt niet. BTW: ik maak gebruik van de analoge uitgang van de ontvanger.

Klopt. Bij de analoge uitgang komt eruit wat erin wordt gestopt. Dan is de enige optie om de volumeknop van de versterker/soundbar te gebruiken.