Skip to main content
Beantwoord

Volume regelen met KPN afstandsbediening werkt niet meer

• March 15, 2025
  • 1 reactie
  • 69 keer bekeken

Hallo, ik krijg mijn kpn afstandsbediening deels niet werkend.

Het probleem is dat alleen mijn volume opeens na een update niet meer werkt ( kpn afstandsbediening )

Voorheen werkte dit perfect kon ik alles regelen met de kpn afstandsbediening. Nu kan ik de tv keurig aan en uitschakelen met de afstandsbediening. Maar alleen de volume werkt niet.

Nu heb ik de stappen gedaan om naar het tandwiel te gaan en die op auto en of hand te zetten geen resultaat. Ook opnieuw gekoppeld met de tv ook geen resultaat.

Ook heb ik de stappen om mijn tv code in te voeren gedaan dit bied ook geen resultaat. Ik weet niet wat ik nu nog kan proberen ? 

Het betreft een toshiba tv en een denon soundbar aangesloten op de ARC poort. 

In de situatie toen alles werkte kon ik met mijn kpn afstandsbediening de tv aan / uitschakelen en de volume regelen. De volume regelde ik dan van de tv zelf nu moet ik voor de volume steeds mijn tv afstandsbediening er bij pakken zeer onhandige situatie.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Rik. H. Welkom op de community! Wat vervelend dat het volume niet meer werkt via je KPN-afstandsbediening, vooral omdat het eerder wel goed functioneerde. Goed dat je al zoveel stappen hebt geprobeerd!

Aangezien je een Toshiba TV en een Denon soundbar via de ARC-poort gebruikt, kan het helpen om de HDMI-CEC-instellingen op je TV te controleren. Soms schakelt een update deze functie uit, waardoor de communicatie met de afstandsbediening niet goed werkt.

Wellicht werkt het volgende:

1. Controleer HDMI-CEC (bij Toshiba heet dit soms "Regza Link" of "HDMI Control") en zet het aan als het uit staat.
  2. Haal de stekker van zowel je TV als je soundbar even uit het stopcontact, wacht een minuut en sluit ze weer aan.
  3. Koppel de afstandsbediening opnieuw aan de TV, zoals je eerder al geprobeerd hebt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 17, 2025

Hoi ​@Rik. H. Welkom op de community! Wat vervelend dat het volume niet meer werkt via je KPN-afstandsbediening, vooral omdat het eerder wel goed functioneerde. Goed dat je al zoveel stappen hebt geprobeerd!

Aangezien je een Toshiba TV en een Denon soundbar via de ARC-poort gebruikt, kan het helpen om de HDMI-CEC-instellingen op je TV te controleren. Soms schakelt een update deze functie uit, waardoor de communicatie met de afstandsbediening niet goed werkt.

Wellicht werkt het volgende:

1. Controleer HDMI-CEC (bij Toshiba heet dit soms "Regza Link" of "HDMI Control") en zet het aan als het uit staat.
  2. Haal de stekker van zowel je TV als je soundbar even uit het stopcontact, wacht een minuut en sluit ze weer aan.
  3. Koppel de afstandsbediening opnieuw aan de TV, zoals je eerder al geprobeerd hebt.