Skip to main content
Beantwoord

Volume van Samsung FE Earbuds instellen op KPN Box

• September 26, 2025
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11

Heeft iemand een idee hoe ik het volume kan beheren als ik mijn Samsung FE Earbuds aan de KPN-box heb gekoppeld?

Als ik heel simpel op de KPN afstandsbediening het volume instel, dan gaat het volume van de TV hoger of lager. (terwijl de KPNbox uiteraard geen geluid doorgeeft naar de tv, want deĀ earbuds staan aan). Ik zouĀ verwachten dat de KPN-box afstandsbediening het volume overneemt ..…

Hoe zit dit?

Beste antwoord door AriƫnC

Ik bedenk mijĀ net dat ik geregeld mijn DenonĀ gebruik voor geluid over de speakers, i.p.v de tv, en de volumeknop van de televisie deĀ Denon overneemt, en wat dus ook de KPN afstandsbediening doet.Ā Dan kan ik deĀ Earbuds dus mogelijk aan mijn Denon koppelen.

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

​@AriĆ«nCĀ BT audio kan je met Google Assistant regelen. B.v.

Volume maximaal, Volume minimaal

Volume zachter, Volume harder

Volume 50 procent (0-100%)

Volume 5 (0-10)

Verhoog het volume met 10%.Ā Verlaag het volume met 25%

Ā 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Kun je het volume niet regelen via de earbuds zelf?

Wat TDN beschrijft voor stembediening, kan ook met de volumeregeling in een virtuele afstandsbediening; zie de Kennisbank. (Sterker nog: zo’n app kan nooit het volume van je televisie bedienen, dat is niet helemaal duidelijk in de Kennisbank.)

Als je de stembediening van Google Assistant of een virtuele afstandsbediening gebruikt hebt, en later stopt met luisteren via bluetooth, dan moet je misschien nog even ā€œvolume maximaalā€ zeggen of instellen. Zodat je weer het maximale volume via HDMI krijgt, en dat verder via je televisie kunt regelen.

Als je je televisie alleen voor de TV+ Box gebruikt, dan kun je ook de afstandsbediening instellen op ā€œuitā€, zodat de volumeknopjes voor Android TV (de TV+ Box) zelf werken. Dat Android-volume geldt dan voor zowel geluid via HDMI als voor bluetooth en de optische uitgang. Je ziet dan ook een Android volume-indicatie in beeld, met daarnaast soms een bluetooh-icoontje. (En de televisie dan op een vast volume laten staan, anders word je gek van twee volumeregelingen.) Ik heb toevallig vorige week een feature request geschrevenĀ om het wisselen makkelijker te maken, maar ik denk dat die kans klein is.

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 27, 2025

Ik bedenk mijĀ net dat ik geregeld mijn DenonĀ gebruik voor geluid over de speakers, i.p.v de tv, en de volumeknop van de televisie deĀ Denon overneemt, en wat dus ook de KPN afstandsbediening doet.Ā Dan kan ik deĀ Earbuds dus mogelijk aan mijn Denon koppelen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 28, 2025

Als je je televisie alleen voor de TV+ Box gebruikt, dan kun je ook de afstandsbediening instellen op ā€œuitā€, zodat de volumeknopjes voor Android TV (de TV+ Box) zelf werken.

Voor toekomstige lezers: ik was vergeten te waarschuwen datĀ de ā€œTVā€ en ā€œbronā€ knoppen dan niet meer werken.