Skip to main content
Beantwoord

Volume van Soundbox bedienen via Samsung afstandsbediening werkt niet

• November 18, 2025
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik bedien de soundbox met mijn Samsung afstandsbediening via de TV. Dat werkt behalve het volume van de soundbox. Iemand die dit werkend gekregen heeft?

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Chris Holman . Welkom hier.

Dank voor je vraag. Goed dat je het al via HDMI CEC probeert, alleen jammer dat het volume van de Soundbox dan alsnog niet reageert.

In de praktijk werkt het het beste om de afstandsbediening van KPN te gebruiken. Die kan namelijk de audiofuncties van de Soundbox wel overnemen, waardoor je het volume gewoon kunt regelen zonder gedoe met extra instellingen.

Via deze pagina staat stap voor stap uitgelegd hoe je de afstandsbediening kunt instellen

Als je die stappen volgt, zou de bediening van het volume via de KPN afstandsbediening gewoon moeten werken. Laat je weten of het hiermee lukt? 

Mocht je toch die oorspronkelijke AB willen gebruik heb ik helaas geen pasklare oplossing voor jou. Misschien heeft de community dan nog tips. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 18, 2025

Beste ​@Chris Holman je kunt wel de AB van de Soundbox gebruiken om de basale functies van je tv te bedienen, maar je kunt niet met de AB van je tv de Soundbox bedienen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Bediening gaat prima (HDMI CEC), alleen volume van Soundbox werkt niet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

Je kan er ook voor kiezen om de KPN ab van de Soundbox i.p.v. de ab van de Samsung te gebruiken.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 20, 2025

Hoi ​@Chris Holman . Welkom hier.

Dank voor je vraag. Goed dat je het al via HDMI CEC probeert, alleen jammer dat het volume van de Soundbox dan alsnog niet reageert.

In de praktijk werkt het het beste om de afstandsbediening van KPN te gebruiken. Die kan namelijk de audiofuncties van de Soundbox wel overnemen, waardoor je het volume gewoon kunt regelen zonder gedoe met extra instellingen.

Via deze pagina staat stap voor stap uitgelegd hoe je de afstandsbediening kunt instellen

Als je die stappen volgt, zou de bediening van het volume via de KPN afstandsbediening gewoon moeten werken. Laat je weten of het hiermee lukt? 

Mocht je toch die oorspronkelijke AB willen gebruik heb ik helaas geen pasklare oplossing voor jou. Misschien heeft de community dan nog tips.Â