Skip to main content

Ik merk dat het volume de NPO zenders (via mijn soundbar) zwakker zijn als de commerciƫlen en ook ESPN. Erg vervelend om je volume elke keer te moeten aanpassen . Oplossing ? Dezelfde ervaring ? Dank !

admin: eigen topic aangemaakt

Hi @Bassie55, ik kan me voorstellen dat dat niet ideaal is. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing. Als je de tv-ontvanger tijdelijk gebruikt zonder de soundbar, dus met het geluid van de televisie, hoe gaat het dan? Als je intussen zelf iets gevonden hebt, dan hoor ik het natuurlijk ook graag :)


Hier precies hetzelfde probleem, maar dan ook echt een enorm verschil tussen de zenders. Ga je van NPO naar een zender als Veronica dan mag je nieuwe trommelvliezenĀ aanschaffen.Ā 
Ā 

ik heb nog niet kunnen uitvogelen waarom. Het zijn allemaal Dolby Digital zenders. Het enige verschil dat ik zie is dat bij de zenders waar het volume hoger ligt er een signaal komt vanuit het 4K-ontvangertje waardoor de Harman Kardon switcht naar ā€œEX-ONā€, waar de NPO zenders (en RTL7 zo te zien) ā€œEX-OFFā€ geven. Of het ermee te maken heeft: geen idee, maar ik heb ook alles nagelopen, gereset etc etc: er blijft een ziekelijk volume verschil zitten tussen de zenders.


@Bassie55Ā Ik heb nog geen nieuwe reactie van je gezien, ik hoop dat dat een goed teken is. Laat het anders gerust weten.

@LiroyĀ Ik lees dat jij ook opmerkt dat er verschil in volume tussen de zenders zit, en dat jij ook gebruik maakt van een geluidssysteem of soundbar. Ik raad je hetzelfde aan als Bassie hierboven. Ik ben benieuwd hoe het gaat als je het test zonder het geluidssysteem, dus rechtstreeks met het geluid van de televisie. Laat gerust weten wat je bevindingen zijn.