Skip to main content

Mijn Samsung tv (model 2019) is middels een optische Toslink kabel verbonden met mijn versterker en ik kan nu met de AB van de tv het volume van de versterker afstellen. Echter zou het fijn zijn als ik het volume van de versterker ook met de i-tv AB kan afstellen. Dan heb ik alleen nog de i-tv AB nodig. Hoe kan ik de i-tv AB daarvoor instellen?

Als de versterker hdmi-CEC ondersteunt dan is het handiger om de versterker via de hdmi-ARC poort aan te sluiten en de versterker te koppelen via Samsung Anynet. Dan kan het volume van de versterker automatisch aangepast worden door het volume van de televisie zelf te veranderen.

Zo heb ik ook mijn Sony home cinema set gekoppeld aan mijn Sony televisie en dat werkt prima.


Bedankt voor je reactie wjb. Ik heb net gekeken maar helaas geen HDMI aansluiting op de versterker (Hegel H160).


Hmm, dat is jammer, ik heb zelf een Samsung TV en een Samsung Home cinema set en via Anynet gaat dit inderdaad prima!

Onze afstandsbediening is alleen in te stellen op een tv toestel, het is niet mogelijk om hem te koppelen aan versterkers, Home cinema sets en dergelijke. Wellicht dat dit technisch wel mogelijk is, echter beschikken wij niet over de codes om te koppelen. 

Wellicht kun je bij Hegel navragen of er een andere manier is om er voor te zorgen dat de versterker het volume van de tv/tv-ontvanger overneemt?


Bedankt voor je suggestie Maja. Ik zal hierover contact opnemen met Hegel.

mvg


Helemaal goed! Laat je de uitkomst daarvan weten? Ben erg benieuwd of Hegel zelf hier wellicht een oplossing voor heeft!


Heb je inmiddels contact met ze gehad @TV Fox? Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst!


Ik heb contact gehad met Hegel. Volgens hun kan het volume van de versterker alleen met de originele Hegel afstandsbediening ingesteld worden. Gek genoeg reageert de versterker wel op de mute knop van de tv-ontvanger afstandsbediening, maar niet op de volume knop. Er is dus wel een verbinding tussen de afstandsbediening van de tv-ontvanger en de versterker.


Hmm, inderdaad bijzonder dat hij 1 van de ‘commando's’ dan wel uitvoert :thinking:

Jammer dat er ook vanuit Hegel geen manier te vinden is om dit voor elkaar te krijgen, dan ben ik bang dat er niks anders op zit dan toch beide afstandsbedieningen te gebruiken!