Skip to main content

In het kort: de volume knoppen van onze nieuwe kpn itv-afstandsbediening werken niet met ons geluidssysteem. Als ik deze probeer te gebruiken zegt de tv “Your TV is set to use external speakers. Adjust the colume on the connected speakers directly".

 

In het lang: we hebben een Samsung TV, en een LG soundbar (de tv-speaker).

Eerst hadden we een witte ITV ontvanger, met eigen afstandsbediening, toen werkte alles perfect.

Nu hebben we een nieuwe zwarte ITV ontvanger, met nieuwe afstandsbediening (en kunnen we de oude ontvanger ook niet meer gebruiken). Alles werkt in principe hetzelfde, alleen kunnen we nu dus niet meer de LG soundbar aansturen met de afstandsbediening.

 

De oude afstandsbediening werkt nog steeds perfect met de tv en soundbar, alleen kan die de nieuwe zwarte ontvanger niet uit-en aan zetten. 

De nieuwe afstandsbediening werkt met de tv, en zwarte ontvanger, alleen niet met de soundbar

 

heeft iemand wellicht een idee hoe ik dit kan oplossen?

 

 

Welkom op het forum.

 

Mooi dat je met de “oude” afstandsbediening de soundbar separaat kon regelen.

Mijn witte afstandsbediening van KPN kan dat niet, alleen TV decoder en TV.

 

Omdat ik een Logitech universele AB hebt, kan ik alles met 1 AB bedienen.


dus de nieuwe afstandsbediening kan minder dan de oude?

ik snap dat de benaming verwarrend is, de bovenste in het plaatje is de “oude”, de onderste de “nieuwe”

 


Ik zie dat ik de “oude”  heb, ik kan de Soundbar hiermee niet regelen.

Maar zoals ik al vermelde, werk ik met de universele AB van Logitech, dus 1 AB voor echt alles. 


Hoi @JoseL en welkom hier op het forum :)

 

Of hier überhaupt een oplossing voor is, betwijfel ik eerlijk gezegd. De afstandsbedieningen die we uitleveren zijn zogenaamde universele exemplaren en zijn in principe gemaakt om samen te werken met een televisietoestel. Dat je oude afstandsbediening ook de soundbar kon bedienen, is mooi meegenomen maar niet vanzelfsprekend. Ik snap wel dat je het wat gek vindt dat het met het oude exemplaar wel kon maar met de nieuwe niet. Een directe verklaring heb ik hier echter niet voor, het spijt me. Je kunt natuurlijk wel altijd zelf een universeel exemplaar aanschaffen die meer dan alleen de televisie kan bedienen, zoals @joop2011 dat ook heeft. 


Goedemorgen @JoseL , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken; is het nog gelukt met je afstandsbediening?


Goedemorgen @JoseL , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken; is het nog gelukt met je afstandsbediening?

 

Ik ben erachter gekomen dat ik de audio-IR signaal kan aanpassen door de mute+’OK’ knoppen 3 seconden tegelijkertijd in te houden (vergelijkbaar met hoe je hem koppelt aan de TV).

vervolgens moet ik een code invoeren (helaas weet ik die dus niet van LG), ik heb er tevergeefs een paar geprobeerd, waardoor ik nu ieder geval niet meer gekoppeld ben aan de tv-speakers van samsung, en dus geen irritante pop-up krijg met ‘u gebruikt externe speakers’

 

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het moet kunnen (net zoals met mijn oude afstandsbediening), maar het lijkt erop dat ik hier niet mee geholpen kan worden door kpn zelf, dus heb ik het maar opgegeven. 


Goedemorgen @JoseL , ik heb niks meer van je vernomen maar ben benieuwd naar de stand van zaken; is het nog gelukt met je afstandsbediening?

 

Ik ben erachter gekomen dat ik de audio-IR signaal kan aanpassen door de mute+’OK’ knoppen 3 seconden tegelijkertijd in te houden (vergelijkbaar met hoe je hem koppelt aan de TV).

vervolgens moet ik een code invoeren (helaas weet ik die dus niet van LG), ik heb er tevergeefs een paar geprobeerd, waardoor ik nu ieder geval niet meer gekoppeld ben aan de tv-speakers van samsung, en dus geen irritante pop-up krijg met ‘u gebruikt externe speakers’

 

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het moet kunnen (net zoals met mijn oude afstandsbediening), maar het lijkt erop dat ik hier niet mee geholpen kan worden door kpn zelf, dus heb ik het maar opgegeven. 

 

 

Na nog wat random getallen combo's ben ik erachter dat de ‘mute’ + ‘4’ knoppen samen indrukken voor 3 seconden, mijn compleet externe muziek systeem van Marantz kunnen besturen. Om gek van te worden dit


Hoe heb je het geluidsysteem aangesloten; op de tv ontvanger of op de televisie zelf? Het beste zou zijn om dit systeem direct aan te sluiten op de televisie. Ik heb een eerder topic gevonden waar iemand een soortgelijk probleem heeft/had. Wellicht kun je nog iets met de tips en trucs die je in dit topic vindt!


Hoi @JoseL , is het nog gelukt met de afstandsbediening?


Hoe heb je het geluidsysteem aangesloten; op de tv ontvanger of op de televisie zelf? Het beste zou zijn om dit systeem direct aan te sluiten op de televisie. Ik heb een eerder topic gevonden waar iemand een soortgelijk probleem heeft/had. Wellicht kun je nog iets met de tips en trucs die je in dit topic vindt!

Dit is zeer relevant, en de gegeven oplossing (een afbeelding, hieronder toegevoegd) klopt.

 

Echter, LG staat niet in de lijst met merken, dus kan ik alsnog niet mijn LG soundbar koppelen. Verder kan ik niet verder zoeken, omdat de informatie blijkbaar is verwijderd van de KPN site zelf (ik heb ook geprobeerd het te vinden met archief sites, zonder resultaat).

 

Maargoed, misschien help het inderdaad nog andere mensen.

 

 


Hoi @JoseL , de code voor LG is 13. Heb je het daar al eens mee geprobeerd?


Goedemiddag @JoseL , is het je nog gelukt met code 13?


Hoi @JoseL , omdat ik niks meer van je heb gehoord ga ik dit topic sluiten. Hopelijk is het allemaal nog gelukt 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag!


Reageer