Skip to main content

KPN ITV afstandsbediening reageert niet op volumeknop.

  1. Opnieuw gekoppeld m.b.v,: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
  2. Afstandsbediening via Menu / Systeem Instellingen / Systeem informatie / Gele toets op afstandsbediening / Software verwijderen Ja /Terug naar fabrieksinstellingen Ja / Bewaar instellingen…..
  3. Ontvanger Uitgezet en opnieuw aangezet.
  4. Modem gereset.

Alles zonder gewenste resultaat.

Graag oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet

Mike

 

Op kpn.com/afstandsbediening kun je een stappenplan vinden om je afstandsbediening te koppelen aan je TV.
We hebben hier ook nog een paar handige relevante topics over:

 

 

Admin: tekst aangepast

Hoi @M.Cramer 

Wat is het merk en type van je TV?

 


KPN ITV afstandsbediening reageert niet meer op volumeknop.

  1. Opnieuw gekoppeld m.b.v,: https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
  2. Afstandsbediening via Menu / Systeem Instellingen / Systeem informatie / Gele toets op afstandsbediening / Software verwijderen Ja /Terug naar fabrieksinstellingen Ja / Bewaar instellingen…..
  3. Ontvanger Uitgezet en opnieuw aangezet.
  4. Modem gereset.

Alles zonder gewenste resultaat.

Graag oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet

Mike

 


Merk: Sony Bravia

Model: KDL-40EX700


Hallo @M.Cramer, welke afstandsbediening probeer je aan je Sony te koppelen? 

 


Mag ik een gokje wagen? 

De middelste bovenin. Maar dan met ITV rechts bovenaan en geen KPN. (De foto kan dus iets anders zijn dan op de website.) 

 

Het gaat nu vaak fout bij het uitvoeren van stap 2 : 

 

Stap 2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode 2] in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

 


Dank voor je reactie Nadia,

Het betreft rechtse op bovenste regel

 


Hoi@M.Cramer 
Heb je deze code's al geprobeerd?

Voer één van de onderstaande tv-codes in met de afstandsbediening.

 

 

  • 534

  • 540

  • 539

  • 529

  • 295

  • 541

  • 536

  • 167

  • 535

  • 294

  • 530

  • 441

  • 169

  • 533

  • 424

  • 419

  • 259

  • 185

  • 168

  • 542

  • 144

  • 852

  • 537

  • 531

  • 297

  • 237

  • 231

[/spoiler]

 

 

 


@Huistijger, zie pt. 1 van mijn bericht.


Heeft het ooit wel gewerkt ?


 

@Huistijger, zie titel van mijn bericht.

KPN ITV afstandsbediening reageert niet meer op volumeknop.


Sorry@M.Cramer 
Soms zie ik door de bomen het bericht niet meer
Heb even  webcare bericht.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


 


Bedankt @huistijger 


Ha Mike, ik heb een nieuwe afstandsbediening besteld voor je! Deze krijg je binnen twee werkdagen thuis. Laat je nog even weten of het daarmee opgelost is?


Dank Marcia,

Ik hou je op de hoogte. Hartelijke groet, Mike


Bedankt voor de goede hulp,@huistijger. Klasse! Zo te zien is je oude afstandsbediening aan vervanging toe,@M.Cramer. Fijn dat mijn collega tijdens mijn afwezigheid het heeft opgepakt.  

Nog even speciale aandacht voor het volgende, je ontvangt binnenkort het nieuwste model afstandsbediening. Het koppelen van de ab met je tv is net even wat anders dan de vorige. Zoals,@Noordzee hierboven aangeeft, bij stap 2 wil het wel eens misgaan. En heeft daarom misschien wel meerdere pogingen nodig om te voltooien. 

Stappen voor het koppelen van de afstandsbediening: 

Stap 2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode oSONY = 3] in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Stap 3. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

We horen graag van je wanneer de afstandsbediening is aangekomen :) 

 


Dank @Nadia,

Ik hou je op de hoogte. Hartelijke groet, Mike


Dag @Nadia en @Marcia_ ,

De afstandsbediening is ontvangen en gekoppeld conform de beschrijving in jouw antwoord hierboven. Helaas is het probleem nog niet opgelost. De volumeknop van de nieuwe afstandsbediening werkt afwisselend wel en niet. Zit dus wel wat progressie in 😢 maar niet optimaal.

Hoor graag hoe verder.

Hartelijke groet, Mike

Even een opmerking over de meegeleverde handleiding (zie afbeelding hieronder) in de verpakking;

Stap 2 (Afstandsbediening afstemmen). Hierbij wordt niet vermeld dat je moet beëindigen/bevestigen door op de FastForWard-knop (FFWD) te drukken.

Stap 3 (Controleren en bevestigen) Hier wordt gevraagd een paar specifieke knoppen te controleren en ok OK te drukken wanneer deze naar behoren werken. Werken de knoppen niet, druk dan op de FastForWard-knop (FFWD) en ga terug naar Stap 2.

Op de FastForWard-knop (FFWD) in Stap 3 moet worden gedrukt om terug te kunnen naar Stap 2 ????

 

 Wanneer je bovenstaande stappen uit de meegeleverde handleiding volgt, lukt het koppelen niet.


Wanneer dit wordt vermeld in de meegeleverde handleiding, zal m.i. het probleem zijn opgelost.

 


Hey @M.Cramer, dat was een razendsnelle levering 🙂 Er zijn inderdaad verkeerde handleidingen meegestuurd. Deze zijn al vervangen, als het goed is ben je de laatste die het verkeerde omschrijving krijgt. Vandaar oók even het aandachtspuntje in het eerste bericht ;) 

Wanneer dit wordt vermeld in de meegeleverde handleiding, zal m.i. het probleem zijn opgelost.

 Bedoel je dat het probleem is opgelost? De volumeknop werkt wel constant op de nieuwe ab met de juiste koppelprocedure?


Dag @Nadia, bedankt voor je antwoord.

Het probleem is niet opgelost. De volumeknop werkt niet constant op de nieuwe ab met de juiste koppelprocedure? Ook pt 2 t/m 4 uit mijn eerste reactie zonder gewenste resultaat toegepast.


Hé, @M.Cramer, bedankt voor de terugkoppeling. Dat is een heel raar verschijnsel. Als het aan de afstandsbediening of de tuner ligt, zou ‘ie het constant wel of niet moeten werken. Of de batterijen zijn (bijna) op waardoor het signaal de ene keer wel, en de andere keer niet doorkomt. Maar ik neem aan dat je nieuwe hebt gebruikt.

Wat een plausibele verklaring zou zijn, dat er een storingsbron tussen zit die het infra rood signaal weerkaatst. Je kunt voor de zekerheid controleren of je nieuwe ab goed functioneert. Als je de volumeknop indrukt, moet je het lampje branden. Zie uitleg televisie functies hieronder.  

 

Brandt er geen lampje? Dan is er iets aan de hand met de afstandsbediening. 


Toch is er een verbetering want eerst deed hij het helemaal niet meer en nu zo nu en dan.
Dus vermoed ik toch dat de koppeling niet helemaal goed gegaan is.

Staat de infraroodontvanger van je TV-ontvanger misschien in een fel licht? Zonlicht zou ik zeggen maar er is geen zon, althans niet in het noorden.
Heb je LED verlichting aan staan?


Toch is er een verbetering want eerst deed hij het helemaal niet meer en nu zo nu en dan.
Dus vermoed ik toch dat de koppeling niet helemaal goed gegaan is.

Dat denk ik niet Huistijger, koppeling is waarschijnlijk wel goed gegaan. Anders zou de afstandsbediening het helemaal niet doen. 

Staat de infraroodontvanger van je TV-ontvanger misschien in een fel licht? Zonlicht zou ik zeggen maar er is geen zon, althans niet in het noorden.
Heb je LED verlichting aan staan?

Dat is één voorbeeld van een storingsbron. Dat is eerder de verklaring voor dit probleem :) 

Wat een plausibele verklaring zou zijn, dat er een storingsbron tussen zit die het infra rood signaal weerkaatst.  

Om helemaal uit te sluiten dat de afstandsbediening de boosdoener is, zie ‘uitleg televisie functies’ lampjes die branden. Als dat in orde is, moeten we de storingsbronnen uitpluizen ;)  


Dag @Nadia, wanneer ik recht voor de TV-ontvanger zit gaat alles goed.

Wanneer ik schuin voor de TV-ontvanger zit, werkt alleen de volumeknop niet (de overige knoppen wel) naar behoren. Bij het drukken op de volumeknop neemt de volume niet toe (geluid niet harder) maar op het TV-scherm wordt weergegeven dat de volume oploopt (balk verschuift en cijfers lopen op). Reageert dus zichtbaar op TV-scherm, maar geluid doet niets.

In beide situaties bevindt zich geen storingsbron tussen afstandsbediening en de TV-ontvanger.


Heb je er ook een soundbar of Home-cinemaset tussen?
Haal deze eens van de spanning af?
Kabels er uit halen geeft vaak niets omdat ze ook vaak met bluetooth verbinding maken, dus echt even geheel stroomloos maken

 

Â