Skip to main content
Beantwoord

Volumeknop afstandsbediening werkt niet meer na koppelen met Hisense TV

• June 26, 2025
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

De volumeknop van mijn afstandbediening C3 werkt niet meer na koppelen met nieuwe Hisense tv (43A72NQ).

Heb alle hier genoemde codes inclusief snelcodes al uitgeprobeerd zonder resultaat.

Moet ik nu over op een nieuwe afstandsbediening?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@joscor en welkom bij de KPN Community. Onhandig dat het volume regelen nu niet meer lukt. 😕

Je hebt deze stappen al gevolgd? Je noemt C3, maar ik neem aan dat je een C2 of D3 afstandsbediening bedoelt. Klopt dat?

De Hisense codes zijn:

• 731 • 734

9189 kun je ook nog proberen.

Verder heb ik in dit topic ook een aantal tips gevonden voor het koppelen van je afstandsbediening aan een Hisense TV. 

Laat je weten of het hiermee lukt?

4 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Hi ​@joscor en welkom bij de KPN Community. Onhandig dat het volume regelen nu niet meer lukt. 😕

Je hebt deze stappen al gevolgd? Je noemt C3, maar ik neem aan dat je een C2 of D3 afstandsbediening bedoelt. Klopt dat?

De Hisense codes zijn:

• 731 • 734

9189 kun je ook nog proberen.

Verder heb ik in dit topic ook een aantal tips gevonden voor het koppelen van je afstandsbediening aan een Hisense TV. 

Laat je weten of het hiermee lukt?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 30, 2025

Hi Sanne,

Heb ook de door jou aangegeven codes uitgeprobeerd. Met 9189 zien we geen verschil . 734 is tot nu toe de beste maar zonder volumeknop.

De 764 code op de topic link doet het helemaal niet.

groetjes,

Joscor

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer. We ondersteunen veel TV's, maar blijkbaar gaat het bij sommigen dan toch niet. Tenzij ​@PeterG nog ideeën heeft? Jij hebt altijd wel goede tips als het op het koppelen van afstandsbedieningen aankomt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

De C2 is wel heel oud. Uitgegeven tot november 2014. Dan is de kans zéér groot dat deze niet werkt met heel nieuwe tv's. 

De huidige afstandsbediening voor de HD ontvangers is wel een beetje anders.