Skip to main content
Beantwoord

Volumeknop op mijn afstandsbediening werkt niet meer

• November 1, 2025
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De volumeknop werkt niet meer. Alle LG codes geprobeerd en ook de 2 code.

Niets lukt wat hier al beschreven staat

Beste antwoord door joop2011

Ik zag in een ander forum dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) habt.

Verwijder eerst de code die erin staat.

Daarna kan je de juiste code erin zetten.

Zie hier voor het koppelen van de KPN ab met de LG tv.

Om een oude code van een KPN afstandsbediening te verwijderen, reset u de afstandsbediening door de rode en blauwe knoppen 5 seconden tegelijkertijd in te drukken. De afstandsbediening probeert vervolgens automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger. U kunt deze ook handmatig koppelen via de instellingen op uw tv, onder "Apparaat" > "Afstandsbedieningen en accessoires". 

5 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 1, 2025

Ik zag in een ander forum dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) habt.

Verwijder eerst de code die erin staat.

Daarna kan je de juiste code erin zetten.

Zie hier voor het koppelen van de KPN ab met de LG tv.

Om een oude code van een KPN afstandsbediening te verwijderen, reset u de afstandsbediening door de rode en blauwe knoppen 5 seconden tegelijkertijd in te drukken. De afstandsbediening probeert vervolgens automatisch opnieuw te koppelen met de tv-ontvanger. U kunt deze ook handmatig koppelen via de instellingen op uw tv, onder "Apparaat" > "Afstandsbedieningen en accessoires". 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Sanne Wolfs. Welkom op de community! Wat vervelend dat de volumeknop nog steeds niet werkt. Ik zag dat hierboven al wat stappen waren gegeven om dit op te lossen. Is het inmiddels gelukt met die uitleg?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 24, 2025

Hoi ​@Sanne Wolfs. Welkom op de community! Wat vervelend dat de volumeknop nog steeds niet werkt. Ik zag dat hierboven al wat stappen waren gegeven om dit op te lossen. Is het inmiddels gelukt met die uitleg?

Nee helaas niet, inmiddels werkt de hele afstandsbediening niet meer. Batterijen zijn vervangen en alle stappen doorlopen. Die van de woonkamer werkt overigens wel op deze tv behalve de volumeknoppen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Hi ​@Sanne Wolfs ,

Je kunt hier een nieuwe afstandsbediening aanvragen: https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening-aanvragen?icid=app-no:cd=1723a-remote-swap

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@Sanne Wolfs Jammer om te horen dat het niet is gelukt en dat de afstandsbediening nu helemaal niet meer werkt. Goed dat je de batterijen al hebt vervangen en alle stappen hebt doorlopen. Ik hoop dat een nieuwe afstandsbediening dit probleem wel oplost. Laat het zeker even weten zodra je de nieuwe binnen hebt; mocht het dan nog niet goed werken, dan kijken we graag verder met je mee.