Skip to main content
Vraag

Volumeknoppen van KPN afstandsbediening werken niet met TCL TV

• July 8, 2026
  • 6 reacties
  • 63 keer bekeken

Marloes Schuller
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

We hebben een Tcl tv gekocht ( mini led 65c81k). Koppelen van de afstandsbediening werkt niet goed, want wat we ook proberen de volume knoppen werken niet. Alle andere knoppen werken wel. Alle mogelijke codes uit de lijst al geprobeerd, maar niets werkt. Wat zou een oplossing kunnen zijn?

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 8, 2026

Hallo ​@Marloes Schuller ,

Als de codes van de lijst niet werken om de KPN afstandsbediening af te stemmen op de tv, dan gaat dat helaas niet lukken ben ik bang. Dan kun je de TCL afstandsbediening blijven gebruiken om het volume te bedienen.

Maar er is eventueel nog een optie om maar één afstandsbediening te gebruiken, maar dat is wel afhankelijk van welke tv ontvanger je hebt. Als je een DIW7022 (TV+) box hebt, dan kun je ook HDMI CEC gebruiken. Als je die instelling aanzet, dan gaat je tv ook uit wanneer je de tv ontvanger uitzet. Voorwaarde is wel dat je tv dit ondersteunt. Dat zul je even dienen op te zoeken. De DIW7022 heeft ook een eigen volumeregeling, dus als je met TCL afstandsbediening de tv eerst op een gewenst niveau zet, dan kun je met de KPN afstandsbediening het volume regelen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 8, 2026

Welke afstandsbediening heb je? Een (heel) oude afstandsbediening zal mogelijk niet of niet volledig werken met een gloednieuwe televisie. Een T4H afstandsbediening zou dat naar mijn mening wel moeten doen. 

Marloes Schuller
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

We hebben de L8 afstandsbediening en die zou het moeten kunnen. We hebben ook Hdmi CEC aanstaan, maar nog werkt het niet helaas 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2026

Oh, dat is niet de officiële type aanduiding. Maar volgens mij staat dat in de TV+ ontvanger DIW7022 zo aangegeven.

Volgens mij kan die TCL automatisch herkennen. Heb je dié procedure gevolgd?

Doe eens: tandwiel - instellingen - afstandsbediening: Instellen voor televisie

Marloes Schuller
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Ja dat hebben we allemaal gedaan, maar helaas. Alle knoppen werken behalve de volume knop

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2026

Heb je de handeling nogmaals gedaan? Soms is dat nodig.