Skip to main content

Hii allen,

 

Ik heb een witte afstandsbediening met zwarte achterkant, maar hij werkt maar voor de helft. Hij heeft het altijd gedaan sinds ik hem heb, maar nu ineens niet meer.

 

De volume knoppen en aan/uit knop werken niet. Ik heb al geprobeerd de afstandsbediening te resetten, opnieuw in te stellen etc maar niets werkt. Ook knippert er nu steeds een blauw lampje als ik van zender wil veranderen, maar reageert wel. Ondertussen de echte afstandsbediening van de tv gepakt & ook deze reageert niet. Ik ben radeloos! Iemand een idee?

goedemorgen ik denk dat uw de AB even opnieuw moet koppelen zie link

KPN afstandsbediening koppelen of resetten | KPN Community

mvg


Hallo @LenaM. als het opnieuw koppelen van de afstandsbediening een soelaas biedt, is het altijd mogelijk om een nieuwe afstandsbediening te bestellen. Het bestellen van een nieuwe afstandsbediening regel je makkelijk zelf: Afstandsbediening aanvragen


Hallo @LenaM. als het opnieuw koppelen van de afstandsbediening een soelaas biedt, is het altijd mogelijk om een nieuwe afstandsbediening te bestellen. Het bestellen van een nieuwe afstandsbediening regel je makkelijk zelf: Afstandsbediening aanvragen

Hii Jeroen, heb ondertussen telefonisch contact gehad met een van je collega’s en gisteren een nieuwe AFB ontvangen! Helaas heeft ook dat niet geholpen, ondanks de vele pogingen om hem te koppelen.

 

Ik weet echt niet meer wat er aan de hand is pf waar het fout gaat.

 


Heb je wel even nieuwe batterijtjes in de afstandsbediening van de televisie zelf gedaan? Die had vermoed ik lang ongebruikt gelegen.

Ik denk dat je tv stuk is of een storing heeft. Zeker ook omdat het met z'n eigen ab ook niet gaat. Gaat ie ook niet aan met de noodbediening op het televisie toestel zelf? (die is er altijd). !! Stroom al even 5 minuten van de tv gehaald??

Wat is het merk en type van je televisie?

Afstandsbediening (van de tv) checken: zet je selfie camera aan. Richt de ab erop en druk een knop in. Zie je nu het Infrarood rood oplichten? Dan werkt de afstandsbediening.

Ik heb hier overigen een Sony televisie (i.d. slaapkamer) met hetzelfde euvel. Stroom eraf en hij doet het een dag of 2 en daarna reageert ie weer nauwelijks. Niet op zijn eigen ab en ook niet op die van kpn. Die ga ik binnenkort maar eens een fabrieksreset geven..


Hii @PeterG,

Ja ik heb nieuwe batterijtjes in de AB gedaan, ook gecontroleerd of hij werkt dmv de camera truc & de AB reageert prima.

De noodbediening van de tv doet het ook & dan reageert de televisie wel. Ik heb inderdaad ook geprobeerd hem van de stroom af te halen, langer dan 5 min zelfs & kreeg hetzelfde resultaat.

Ik heb een Samsung tv, 5 series uit 2012 vgm, dus is ook niet de nieuwste meer. Het is een UE40EH5300 model. 
 

Ik zat er zelf aan te denken dat de infrarood ontvanger van m’n tv kapot is, maar als ik de noodbediening gebruik, licht het lampje gewoon op & ook als ik de TV uitzet, dus ik snap het niet meer!

 

 


dus ik snap het niet meer!

Ik wel hoor. Genoeg praktijk ervaring hier ook. Paniek is niet nodig. Er staan er genoeg in de winkel waarmee je zelfs vanavond nog weer ongestoord en met bediening zou kunnen kijken.

als ik de noodbediening gebruik, licht het lampje gewoon op

Dat oplichtende rode lampje geeft alleen aan dat ie bediend wordt. Dus of dat op het toestel zelf of via Infrarood is maakt voor dat lampje niet uit.

Via de noodbediening kan je 'm voor nu in ieder geval aan/uit zetten. Volume kan eventueel ook daarmee maar is wat lastiger.

En snel naar de winkel voor een nieuwe tv. Want reparatie met een 11 jaar oude zou ik niet meer doen.

Fabrieksreset gaat ook niet lukken. Dat kan alleen via de afstandsbediening. En als ie op geen enkele knop meer reageert….


@PeterG 

Ja daar was ik al bang voor.. Maar alsnog bedankt voor de hulp!


Je zou er ook nog een soundbar bij kunnen kopen. Heb je ook weer werkend geluid. Koop je een merk uit deze lijst http://kpn.com/ab (PDF) dan kun je daarvan het volume met de onderstaande kpn ab (hd ontvangers) bedienen en met die van de DIW7022 ontvanger. Afstandsbediening 1,2 en 3.

Maar ik zou toch in eerste instantie voor een nieuwe tv gaan.

SUCCES!

 


Nieuwe tv geworden @LenaM. ?