Skip to main content

Het volgende probleem heb ik met KPN TV+ de volume toetsen werken bij tv kijken maar als ik een streaming app open zoals netflix amazon of Disney werken de volume toetsen niet meer ook de mute knop niet. 

Ik weet niet hoe je de ab van de DIW7022 hebt gekoppeld.

 

Voor tv kan je hem het beste koppelen aan de tv.

Dan kan je op de tv: volume, aan / uit, mute en source regelen.

 

Op de DIW7022 kan je het beste het volume op max. zetten.

 

Zie ook hier.

 

Dan moet het goed werken.

 

Ik ga ervan uit dat je Netflix via de DIW7022 kijkt. 


Ik heb gewoon de ab via tv+ staan en via het menu gekoppeld aan de tv zoals geadviseerd wordt. 
zoveel problemen met tv+ voor het bedrag wat men betaald mag je toch eigenlijk een goedwerkend  product verwachten en niet halfbakken product met allerlei problemen. 


Ik heb gewoon de ab via tv+ staan en via het menu gekoppeld aan de tv zoals geadviseerd wordt. 
zoveel problemen met tv+ voor het bedrag wat men betaald mag je toch eigenlijk een goedwerkend  product verwachten en niet halfbakken product met allerlei problemen. 

 

Bij ons werkt hij perfect.

Volume regelt de ab van de DIW7022 op de tv en de tv stuurt dit door naar onze soundbar.

Zowel bij tv kijken als bij streamingdiensten zoals bijvoorbeeld Netflix (we kijken alles via de DIW7022). 

Alles werkt. 

Vandaar mijn vraag. 


Snap er echt niets van. Soundbar bose 500 krijg ik wel gekoppeld maar werkt niet. 
Ik kijk alles via het tv+ kastje Samsung 65 inch tv en een bose 500 soundbar. 
Gebruik de kpn afstand bediening voor het kastje en de tv. De best werkende code is 270 voor de afstandsbediening heb alle andere codes ook geprobeerd. 
Ben er niet happy mee en denk om terug te gaan naar de oude decoder daar had ik nooit geen problemen mee. 


Hoe is de soundbar aangesloten?

 

Bij ons is hij via HDMI 2 eARC op de tv aangesloten. 


Via Bluetooth met tv+


@Bram010 

 

Ik denk dat je het beter kunt doen met een vaste kabel.

Bij voorkeur een HDMI kabel.

 

Zoals ik al vermelde, wij hebben de soundbar verbonden met een HDMI kabel naar de tv.

Ingang HDMI 2 eARC

 

Geluid is ook beter via een HDMI kabel en je hebt dan ook surround. 


Hoi @Bram010, het aansluiten van de soundbar met de HDMI kabel geeft voordelen. Maar dat heeft geen effect op de functie van de volumeknoppen als je een app hebt geopend. De afstandsbediening is aan de tv gekoppeld als ik je goed begrijp, speelt dit ook als je de soundbar niet hebt aangesloten? Of is het dan niet?


Klopt dit speelt ook als de soundbar niet is aangesloten, dan werken de volume knoppen alleen met de ab van de televisie zelf. Maar als ik tv kijkt werken de volume knoppen wel. 


Oke wat ik uitgevonden hebt, als je via het menu bovenin van het kpn kasje naar apps gaat werken de volume knoppen op de ab correct. Gebruik je de apps knop op de kpn afstandsbediening werken de volume knoppen op de ab niet. Ook niet als je de knoppen netflix of Disney gebruikt Zit dus duidelijk in de communicatie software. 


@Bram010 

Start de DIW7022 eens opnieuw op.

Misschien helpt dat.

Houd de kpn toets (rechtsboven) ingedrukt totdat er een popup scherm verschijnt en klik op “opnieuw opstarten” 


Dat is een interessante vondst. Speelt dat ook nog als je de ontvanger opnieuw hebt opgestart, of is het daarna opgelost? Als het dan blijft kunnen we het doorgeven aan de ontwikkelaars zodat zij ook kunnen kijken of dit een bug is.


@Jasper Dit speelt ook nog nadat de ontvanger opnieuw is opgestart. 


Dank je voor het testen, helaas zonder succes. We gaan dit doorgeven aan de ontwikkelaars! 

Gelukkig kan je via het menu de apps wel volledig gebruiken.


Had je de afstandsbediening ook al eens helemaal losgekoppeld en de koppeling daarna opnieuw gemaakt? Bij testen hebben we dit zelf niet kunnen vinden, vandaar dat we dit eerst nog even willen proberen.