Skip to main content

kunnen er meerdere personen mijn probleem reproduceren?

de totale volume is veel lager als een blu ray of nintendo switch.

tv+app volume veel lager als de apps op android.

als er meerdere mensen dit kunnen reproduceren en evt hier kunnen aanvullen zou fijn zijn.

over 1wkn ongeveer komt er weer een firmwareupdate. hoop dat dit dan kan worden meegenomen

@Steffen14

Zet het volume van de DIW7022 op maximaal en regel net zoals de andere apparaten het volume op de tv of soundbar.

 

Klik op het knopje met de 3 kleurtjes (en houd hem ingedrukt) en zeg “volume maximaal” 

 

Voor update zie hier.

Om de 2 weken komt er een KPN tv app update

Om de 4 weken komt er een Firmware update

(totdat alle problemen zijn opgelost denk ik). 

 

P.S.

Het volume van onze Blu-Ray speler is altijd veel harder geweest dan overige apparaten of app op de Smart tv.


@Steffen14

Zet het volume van de DIW7022 op maximaal en regel net zoals de andere apparaten het volume op de tv of soundbar.

 

Klik op het knopje met de 3 kleurtjes (en houd hem ingedrukt) en zeg “volume maximaal” 

 

Voor update zie hier.

Om de 2 weken komt er een KPN tv app update

Om de 4 weken komt er een Firmware update

(totdat alle problemen zijn opgelost denk ik). 

 

P.S.

Het volume van onze Blu-Ray speler is altijd veel harder geweest dan overige apparaten of app op de Smart tv.

ps niet weer hetzelfde verhaal en: NEEEEE

NIET KNOPJE GOOGLE INHOUDEN , volume staat al maximaal.

voor de duidelijkheid ik heb extreem veel ervaring met android, en alle techniek.😏

kom niet met deze opmerking wordt ik ..... van

en moderator niet wederom verwijderen.…

zo krijg ik elke keer hetzelfde antwoord.

hierbij mijn antwoord:

1 nee blu ray was nooit harder bij de 5202

2 nintendo switch idem

3 mijn probleem is een waarheid, kpn zelf heeft dit toegegeven alleen de mensen van het Forum zijn er verantwoordelijk voor dat de firmware juist wordt aangepast( quote van kpn zelf)

 

en ja ik heb de televisie speakers nu defect. gisteren met kpn klachten contact gehad. afspraak is dat na de update die eraan komt contact te hebben met de klachtenservice.

en ik mag niet alles zeggen wat ik weet wel dat de update eraan komt. die lijst van 4 en 2 weken mag wel weg.

en nu   de vraag waar het om gaat :

kan iemand het reproduceren? op het forum.

 

 


@Steffen14 

Sorry, maar na deze opmerking haak ik af. 😣


welke? 

ik mag best een kritische noot geven.

maar bij deze natuurlijk exuses als u het persoonlijk opvat. 

ik ben best geirriteerd geraakt , u moet weten dit heb ik vanaf dag 1 gemeld, er is niets aan verbeterd.alleen bij elke melding komt te staan:

Klik op het knopje met de 3 kleurtjes (en houd hem ingedrukt) en zeg “volume maximaal” 

dit is een knip plak gebeuren. daar kom ik niet mee verder.

 

het is niet meer te achterhalen, maar hetzelfde heb ik al 2mnd geleden aangegeven.en dat topic is weg.

ik maak nu steeds topics aan nav verduidelijking voor het verbeteren van de 7022.

als u goed rondkijkt is alles door elkaar, bij bepaalde klachten wordt het geheel iets anders en dan gaat het topic ergens anders over.

ps ik heb best informatie van dichtbij, die mag ik niet hier delen. ken persoonlijk kpn medewerkers. weet precies hoe de problemen worden doorgegeven enz.

het is van belang om niet een omweg door te geven , maar de fout op te lossen.

-4db volumebiveau is niet meer een verschilletje. 

mischien 


ok beging tv+ bij mij:

zelf melding gemaakt van volumeverschil.

dit is opgelost door de apps volume te verlagen, zodat die gelijk zijn met de tv+ app.

sit was dus precie de verkeerde oplossing: tv+ app moest volume omhoog.

nu na de vorige update zit volumeverschil er weer in, maar wel alles met een -4db verlaging. dus de tv+ app heeft nog een lagere uitgang.

het is zo dat er voorschriften zijn voor hdmi audio uitgangsniveau, dat is genormaliseerd.

helaas helpt normalisering niet veel bij de bedrijven.

bv easylink toslink cec enz. alles eigen naampje met eigen programering.

 


ik heb even voor duidelijkheid een screenshot met een db meter gemaakt wat het duidelijker maakt wat het probleem is

de eerste twee zijn van de kpntv+ box, de tweede 2 van de blu ray.

een verschil van meer als 20db.

1 a 2 zou kunnen in een normale situatie. ik kan geen audio opnames sturen maar beiden zijn muziek van dezelfde vorm

please zsm een oplossing. tv speakers zijn gaan kraken deze hifi speakers houden het iets beter uit 

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic. Je hoeft niet overal een nieuw topic voor aan te maken


ter illustratie dit is al gebeurd.


zijn er al forum gebruikers die dit hebben getest? 

mischien dat er nog iemand evt een setup heeft met een high end receiver.

inmiddels weet ik dat er in ieder geval een klein verschil tussen de 8002 en de 7022 zit.(Thnx wjb)

ik had hiervoor een 5202 en die was nagenoeg gelijk aan de blu ray en switch. 

 


hallo,

 

ik ben nu 3uur lang alles aan het testen .

1 spdif kabel dus optisch. :geluid wordt zelfs zachter

2 alle 3 de 7022 kastjes beneden op 1 plek getest hdmi en spdif. : zelfde resultaat

3 complete hardware en software reset.:

resultaat blijft hetzelfde.

eerste 3 afbeeldingen blu ray

laatste 2 tv+ youtube app met dezelfde muziek.

 

 

 

 

 

 


inmiddels weet ik dat er in ieder geval een klein verschil tussen de 8002 en de 7022 zit.(Thnx wjb)

Maar let op, het verschil tussen de 8001 en de 7022 is klein. Als je er niet op zou letten dan zou je het wellicht zelfs niet eens opmerken.

Dat is dus echt heel anders dan dat wat jij ervaart (volume op 20 bij blu-ray en op 60 bij TV+).

Als jij de TV+ Box aansluit op de HDMI ingang waar de blu-ray nu op zit, is het volume dan ook laag?


inmiddels weet ik dat er in ieder geval een klein verschil tussen de 8002 en de 7022 zit.(Thnx wjb)

Maar let op, het verschil tussen de 8001 en de 7022 is klein. Als je er niet op zou letten dan zou je het wellicht zelfs niet eens opmerken.

Dat is dus echt heel anders dan dat wat jij ervaart (volume op 20 bij blu-ray en op 60 bij TV+).

Als jij de TV+ Box aansluit op de HDMI ingang waar de blu-ray nu op zit, is het volume dan ook laag?

is gebeurd , helaas hetzelfde. 

ook al de ece8ver erachterweg en alles op de tv identiek. het is lastig om dit via het forum opgelost te krijgen. de allereerste uitgegeven firmware was het met de apps helemaal goed, maar de tv+,app, alleen te laag. d8t is bijgesteld naar tv+ app volume. 

dit had ik bij service+ gemeld maar helaas zien zij dit alleen als storing bij mij.. 

 


Koppel jouw TV+ Box eens op een tablet of telefoon aan Google Home en kijk op welk percentage het volume staat.


Koppel jouw TV+ Box eens op een tablet of telefoon aan Google Home en kijk op welk percentage het volume staat.

helaas, reageerd ook niet het geluid blijft ook op 0% gelijk

 


dit net nog even aangepast , geen effect.

daarna weer alles teruggezet.

is het mogelijk dat er ene testopstelling bij de firmware ontwikkelaar komt zoals ik het heb?

dan is dit beter te simuleren.

 

ps ik krijg de update nog niet binnen.

 


https://1drv.ms/f/s!AuQbBV8NswoRgpsE-tMd_VQzYOAk8A

 

een link naar 2 filmpjes met geluid waarop het zeer duidelijk is wat het verschil is

 


Zeker bij Onkyo kun je toch de ingangsgevoeligheid (gain) per ingang regelen? Staat dat wel hetzelfde als de andere bronnen?


Zeker bij Onkyo kun je toch de ingangsgevoeligheid (gain) per ingang regelen? Staat dat wel hetzelfde als de andere bronnen?

helaas de gain is net niet in te stellen. zit extreem veel op maar dat net niet.😁 ps deze onkyo is gelukkig volledig in orde en heb er koelingen ingebouwd. de hdmi board is gelukkig niet het probleem.


Nee, dat zie je vaak inderdaad anders. 
welk type is het?


de ht r393, heb er nog eentje😅 een 309

zit al even de handleiding te bekijken. staat niets over in. je kan wel de luidsprekeruitgangen instellen niet de hdmi ingangen of de optische ingangen


Nu ga ik maar wat roepen. Heb je al eens een factory reset gedaan? Dit doe je dmv CBL/SAT ingedrukt te houden terwijl je hem inschakelt. 
let wel dat je deze knoppen op het apparaat zelf indrukt en dat je geprogrammeerde stations ed weg zijn. 

Ik denk niet dat het helpt, maar dan kun je dat in elk geval uitsluiten.


Nu ga ik maar wat roepen. Heb je al eens een factor reset gedaan? Dit doe je dmv CBL/SAT ingedrukt te houden terwijl je hem inschakelt. 
let wel dat je deze knoppen op het apparaat zelf indrukt en dat je geprogrammeerde stations ed weg zijn. 

kan ik doen al vaker gedaan maar... als ik de hdmi kabels rechtstreeks op de tv zet heb ik dezelfde volumeverschillen..


Ja, dan hoeven we het niet bij Onkyo te zoeken in elk geval. 🤔


Ja, dan hoeven we het niet bij Onkyo te zoeken in elk geval. 🤔

blijft een tv+ isseu, er komt tzt iemand langs van kpn. ze weten nog niet wie..